Suonenveto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tsinttu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tsinttu

Silmät suurina ihmettelijä
Elikkä onko vinkkejä suonenvetoon.?
Olen herännyt nyt useampana yönä useamman kerran pohkeen valtavaan kramppiin/suonenvetoon..[emoji21]

Samoin! Magnesiumia pitää mennä hakemaan apteekista, se helpottaa

Täällä kans, oon ruvennut syömään lisä magnesiumia(mama vitassa on jo). Mutta tuntuu ettei juurikaan ole hyötyä. Pitäis varmaan jakaa dosettiin sekin että muistaa säännöllisesti ottaa

Oukei. Itekin syön tommossia mis pitäs olla kaikkea..
Onko teil kokemusta niist mangesium suihkeista/voiteitas?

Meil hieroja aikanaan suositteli magnesiumsuihketta mm miehen niskoihin ku nii jumissa ain ja taisin Kärkkäisilt sitä ostaa sillon kun oli huomattavasti halvempaa kuin apteekissa..

Oukei. Itekin syön tommossia mis pitäs olla kaikkea..
Onko teil kokemusta niist mangesium suihkeista/voiteitas?

Mulla on toiminu tosi hyvin! Voide siistimpää kuin suihke. Se on hyvä juurikin tuommoseen paikalliseen vaivaan.

Magnesium tyyppejä on erilaisia. Toiset imeytyy toisia paremmin. Magnesiumoksidi pistää lähinnä vatsan sekaisin, kannattaa suosia melkein mitä tahansa muuta yhdistettä, esimerkiksi magnesiumsitraatti, -aspartaatti, -lysinaatti, -malaatti, -fumaraatti, -glysinaatti tai -glyserofosfaatti.
Mulla ei oo suihkeista kokemusta, tableteista ainoastaan. :) Mulla auttaa mm suonenvetoihin ja toivottavasti myös ehkäisee ennenaikaisen synnytyksen. Magnesium kannattaa ottaa iltaisin.

Ite nukuin muutaman yön pitkävartinen villasukka jalassa ja ei tullu muute suonenvetoja.
Nyt oon luopunut villasukasta :D ja öisin venyttelen jostain syystä jalkojani tosi paljon, mutta oon ruvennut unen pöppörössäkin tajuamaan venytellä niin, että jalkaterä osoittaa ylöspäin eikä alas, tällöin siis ei ole mahdollista että suonenveto iskisi.
Mulla siis aiemmat suonenvedot johtunut kimenomaan siitä että venyttelen öisin unissani ja sit oon herännyt siihen karmeeseen suonenvetoon, kun tuntuu et jalka irtoo. Alussa piti mieskin herättää aina et apua apua auta haha :D vaikka eihän se mitään voinut siinä tehdä.

Mulla ei ole vielä onneksi suonenvedot/krampit iskeneet. Mutta tekeepi mieli tupsautella ruokaan kuin ruokaan suolaa hiukan lisää. Ja aiemmissa loppuraskauksissa mulla tais olla käytössä apteekista ostettuna Magnecit purkki.

Malaattimuotoista magnesiumia kannattaa ottaa aamulla, koska on muista magnesiumeista poiketen piristävää. Magnesiumsitraatti taasen sotkee rauta-aineenvaihduntaa, joten sekään ei oo ehkä maailman paras vaihtoehto. Magnesium "syö" imeytyessään kaliumvarastoja, joten jos magnesiumlisästä huolimatta jalat kramppaa tai tulee elohiiriä, kannattaa ottaa lisäksi kalium. Itse juon myös päivittäin litran suolavettä.

Mulla loppuu suonenveto kipu samantien kun laittaa jalkapohjan lattiaan. minulla ei auttanut magnesium öljy. sitä laitoin jalkoihin iltaisin, mutta mitään eroa ei ollut:)

Mullakin ollut pitkin raskautta silloin tällöin suonenvetoja. Just viime yönä oli niin kovat suonenvedot oikeassa jalassa, että tuntui kun joku repis koko pohjetta halki kahtia. Ne on ihan hirveitä jos yölläkin iskee kauheat suonenvedot, ite en ainakaan unissaan osaa ehkä toimia edes järkevästi/yrittää helpottaa omaa oloa.

Takaisin