Sunnuntaibrunssi

Itse ajattelin aloittaa perheessämme sunnuntaiset brunssit :) ainakin sellaisina päivinä kun olemme vapaalla kaikki. Leikkeleitä, salaatteja, voisarvia.. vain taivas on rajana!

Kuppilassa ollaan joskus käyty brunsseilla, liian harvoin kylläkin. Mielestäni parasta ovat pannukakut, munakkaat, hedelmät ja skumppa. :p Olisi ihana aloittaa itsekin brunssitraditio kotona!

Me on pidetty välillä. On tehty suolaista piirakkaa tai täytettyjä croissantteja. Lisäksi ollut ainakin salaattia, hedelmiä, mehua, kahvia ja jotain makeaa herkkua. Helpompi mennä kuitenkin valmiille brunssille :)

Meillä on pannaribrunssi joka sunnuntai. Paistan amerikkalaisia pannukakkuja ja niiden kanssa on tarjolla suolaista täytettä ja pari makeaa. Eskarilainen puristaa mielellään appelsiineista mehua, joten tuorepuristettua mehua on myös usein saatavilla pannukakkujen kanssa. :happy: Esimerkiksi vappuna tai äitienpäivänä saatan sitten väsätä vähän isomman kattauksen brunssiherkkuja pannareiden sijaan.

Meillä joka aamu, tuoreita sämpylöitä, munia ( eri tavalla jokaaamu) hedelmiä, juustoja, kurkkua, tomaattia,oliiveja, leikkeleitä,tuoremehua, teetä, hunajaa, hilloa ja miehelle nutellaa.

Joskus mennään ravintolaan brunssille johonkin merenrannalle.

Itse tykkään käydä sillon tällön kavereiden kanssa valmiilla brunssilla, jos jaksaisi panostaa niin voisi joskus kotonakin pitää, mut tykkään siitä kun pääsee suoraan nauttimaan valmiiseen pöytään ja yleensä nää brunssit on mun omaa aikaa, lapset vielä niin pieniä etteivät jaksa mitään pitkiä, rauhallisia aamupalahetkiä :rolleyes:

Meillä on aina sekä aamiainen että lounas, ei siis brunssia.

Niin no, jos ihan tarkkoja ollaan, niin meidän sunnuntaipannaritkin lienee enemmän aamiainen kuin brunssi, koska syödään kuitenkin sunnuntaisin myös lounas, normaalia pienempi vain ja myöhemmin kuin tavallisesti. Juhlabrunssit on sitten asia erikseen, silloin saattaa olla nälkä seuraavan kerran vasta illalla. :grin

Meillä on yleensä aina aamupala ja lounas erikseen. Paitsi miehellä ei ole, jos hän nousee ylös niin että syö aamupalaansa, kun me syödään pojan kanssa lounasta. :\ Brunssi voisi kyllä olla hyvä ajatus silloin kun itsekin nukun pidempään.

Takaisin