Sukupuolista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nereid
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Nereid

Piirimestaruustason postaaja
Huhtiäidit 2020
Hei onko kenelläkään kokemusta tällaisesta?

http://www.raskauskeiju.fi/index.php?tr=181&ala=&tuote=901

Onkohan ihan humpuukia vai voisko pitää paikkaansa?

Mulla on 5 lasta ja kaikki poikia, nyt yllätys raskaus josta olen tosi onnellinen mut jotenkin toivoisin jo sitä tyttöä :D

Ai niin, miten noita ihania raskauden kesto juttuja saa lisättyä?

Mää olen kuullut tuosta radiosta, mutta ei ole tietoa varmuudesta. Mietittyttää, että jos se noin helppoa olisi niin miksi ei saa varmuutta edes ultrasta? :) Vai onko juurikin kyse siitä, ettei haluta ihmisten tietävän sukupuolta liian aikaisin ja liian varmuudella, jottei tulisi raskaudenkeskeytyksiä? Käsittääkseni tuota ei saa myydä Kiinaan...

Tämä ei nyt liity tuohon testiin ollenkaan, mutta ketjun otsikkoon liittyy, niin ajattelin kysellä, kumpaa missäkin perheessä enemmän toivottaisiin, tyttöä vai poikaa? Ja tokihan kaikki meistä ensisijaisesti toivovat tervettä lasta, mutta jos saisi valita, olisi tuleva perheenjäsenenne kumpaa sukupuolta?

Kuulostaa jotenkin utoopiselta jutulta :) mistä sitä tietää, mutta ainahan on 50% mahdollisuus että ennustukset osuu oikeaan kun vain 2 vaihtoehtoa :D mutta eikös iän myötä tyttöjen mahdollisuus kasva? :)

Niin ja usein kysytyt -osiossa oli aika hyvät ohjeet miten saa lisättyä :)

Nanna toi oli ehdottomasti parasta mitä olen vähään aikaan kuullut :)
Mä täytän 36 enen kun vauva syntyyXD
Mulla siis on 5 poikaa ja nyt kyllä toivon ihan avoimesti sitä tyttöä. <3

Mä kuulin että toi on jenkeissä suosittu ja lähes varma ja luulen että ultrassa se on se kun aina ei nää kunnolla, napanuora voi oikeessa asennossa näyttää pippeliltä ja häpyhuulet voi olla kiveksien näköiset ja päin vastoin. Testi perustuis hormooneihin virtsassa.

Tarvii varmaan googlettaa enemmänkin tota aihetta.

Löysin tosta testistä tuolta kesällä synnyttävien puolelta :
Pippula tais olla viestin kirjoittajan nimi ja lainaan siitä pätkän tähän:
Ja muokkaan justiinsa toisen kerran kirjoitusvirheitä pois mun tekstistä :D

Yleisesti nuo testit hakevat virtsasta testosteronia, jota poikasikiö alkaa erittää jo 10. viikolla. Määrät ovat tietty pieniä, mutta erittyvät äidin virtsaan. Hain tietoa piruuttani ja tosiaan jo 70-luvulla on tieteellisesti selvitetty, että poikasikiöitä odottavilla on enemmän testoa pissassaan. Tämän testaamiseen on sitten nykyään kehitetty näitä kotimenetelmiä. Testeihin on asetettu jokin keskimääräinen raja, joka ylittyessään merkitsee poikaa ja alittuessaan tyttöä. Virhemarginaali toki on aika iso, noin joka viides testi menee pieleen, mutta toisaalta n. 80 % on ehkä aika isokin onnistumisprosentti. Virheellisiä poikatuloksia tulee jos naisen oma testosteronieritys on keskimääräistä suurempi. (Kaiketi tästä syystä toi IntelliGender ilmoittaa, että PCOS-naisilla on iso riski saada aina poikatulos sikiön sukupuolesta riippumatta ja siksi sillä diagnoosilla ei kannata testiä tehdä. Samoin 48 h sisällä seksistä ei saa testiä tehdä. Seksikin muuten nostaa naisen testosteronitasoja, joten siksi tuo varmaan kielletään.) Toisaalta sitten, jos naisen testotaso on luonnostaan matalampi kuin naisilla keskimäärin, voi tulla väärä tyttötulos.

Tästä ja toisenlaisesta testistä, joka myös muka-kertoo sukupuolen, itse luin paljon kommentteja ihmisiltä jotka olivat testin tehneet. Suurin osa oli saanut poika-tuloksia, mitä ne vissiin sitten aika helposti näyttää. Totta kai siis osa testeistä oli mennyt oikein, mutta todella moni oli saanut kuitenkin tytön, joten en itse ainakaan menisi luottamaan tämmöisiin. Hyvää sanaa ei näistä testeistä ollut kovinkaan moni sanonut. Voihan tommosen hupimielessä tehdä, mutta en kyllä luottaisi tulokseen, varsinkaan jos näyttää poikaa. Muistaakseni tyttötulokset oli pitäneet enemmän paikkansa. Voi olla että muistan juurikin päin vastoin, mutta jotenkin noin se muistaakseni oli. Netistä löytyy paljon mielipiteitä näistä :)

Voi voi.. mää niin haluisin tietää sukupuolen =)
Huoh, no, rakenneultra näyttää jos näyttää. Siihen kai sit tyytyminen.

Hei, jos kiinnostaa tietää sukupuoli jo viikoilla 12-14 on mahdollisuus käydä yksityisellä gynellä. Ystävä kävi jo rv13 ja sai tietää että tulossa on tyttö. Näinhän siinä kävi. Jotkut gynekologit osaa katsoa uä sukupuolen jo hyvissä ajoin. Tämä lääkäri oli Espoon Tapiolassa kait.

Juu kyllä mä varmaan menenkin..On tää mulle niin iso juttu kun ei pitänyt enää tulla lapsia ja sit yhtäkkiä olen raskaana ja kun noita poikia on tosiaan se viis niin erittäin mielellään ottaisin vastaan tytönkin.  JA tietysti se terveys on se tärkein juttu :)
Kannattaa varmaan ultraa varatessa kysyä etä onko lääkärisellainen joka kertoo sukupuolen...

Jep, pääkaupunki seudulla ei taida olla kuin muutama joka osaa katsoa jo ensimmäisissä uä sukupuolen. Itse tiedän vain kaksi :) taidan itse jaksaa odotella kuitenkin siihen rv 20 ultraan. Löytyy yksi poika jo entuudestaan niin ei väliä kumpi tulee :)

Takaisin