Sukupuolen kysyminen ultrassa?

Tanjuska87

Satasella mukana keskusteluissa
Maaliskuiset 2025
Haluatteko saada tietää ultrassa, että kumpi on tulossa vai haluatteko pitää loppuun asti salassa sukupuolen?
Itse kysyn kyllä tästäkin jos vain suostuu näyttämään kumpi on. 😅
 
Me ei haluta. Tehdään myös laaja NIPT ja pyydetään, ettei ko. tietoa ilmoiteta, vaikka toki sukusolujenkin kromosomit tarkistetaan.
 
Me ei haluta. Tehdään myös laaja NIPT ja pyydetään, ettei ko. tietoa ilmoiteta, vaikka toki sukusolujenkin kromosomit tarkistetaan.
Saako kysyä miksi ette halua tietää? :Smiling Face With Smiling Eyes:

Mulle myös se tieto on tervetullut ja luulen, että myös puolisolle. En ole oikeastaan koskaan edes ajatellut sen tarkemmin.
 
Me ajateltiin tällä kertaa teettää NIPT jos sinne saakkaa säilyy pien ylläri mukana. (kuuluuko se jo kansalliseen seulontaohjelmaan? Kuopuksen kanssa sanottiin että kohta kuuluisi) Malttamattomina varmasti halutaan heti tietää kummalta vaikuttaa tulokas!
 
Mun on tosi vaikea ajatella tätä raskautta, koska rehellisesti sanoen tosi vaikea uskoa että jatkuu niin pitkälle potentiaalisten kromosomiongelmien vuoksi. Jotenkin tällä hetkellä ajatukset keskittyy siihen että MINÄ olen raskaana ja tulin vielä melko helposti ja pääsen kokemaan alkuraskauden. Luulen että aivot yrittää suojella ettei kiinny pikkuiseen ennen kuin olisi varmempi tilanne. Ehkä toimii, koska ei ainakaan vielä mitään ahdistusta ja vain iloitsen näistä "itseen liittyvistä" -voitoista.

Mutta yleisellä tasolla olen alun perin pitkään miettinyt että en halua tietää, kunnes sitten viime vuosina muuttui että haluan tietää mahdollisimman pian - kun liittyy niin paljon epävarmuutta ja ongelmia iloita raskaudesta ja ehkä myös kiintymisongelmaa vauvaa kohtaan jos näin jatkuu, niin se sukupuoli voisi tuoda konkretiaa ja yhden asian jota sitten juhlia (vaikka siis kumpi vaan toiveissa).

Jos niin pitkälle päästään niin meillähän tutkitaan ne kromosomit eli saadaan varma tieto.
 
Mun on tosi vaikea ajatella tätä raskautta, koska rehellisesti sanoen tosi vaikea uskoa että jatkuu niin pitkälle potentiaalisten kromosomiongelmien vuoksi. Jotenkin tällä hetkellä ajatukset keskittyy siihen että MINÄ olen raskaana ja tulin vielä melko helposti ja pääsen kokemaan alkuraskauden. Luulen että aivot yrittää suojella ettei kiinny pikkuiseen ennen kuin olisi varmempi tilanne. Ehkä toimii, koska ei ainakaan vielä mitään ahdistusta ja vain iloitsen näistä "itseen liittyvistä" -voitoista.

Mutta yleisellä tasolla olen alun perin pitkään miettinyt että en halua tietää, kunnes sitten viime vuosina muuttui että haluan tietää mahdollisimman pian - kun liittyy niin paljon epävarmuutta ja ongelmia iloita raskaudesta ja ehkä myös kiintymisongelmaa vauvaa kohtaan jos näin jatkuu, niin se sukupuoli voisi tuoda konkretiaa ja yhden asian jota sitten juhlia (vaikka siis kumpi vaan toiveissa).

Jos niin pitkälle päästään niin meillähän tutkitaan ne kromosomit eli saadaan varma tieto.
Toivottavasti tulos olisi suotuisa.

Meillä tutkitaan kromosomit myös, ihan molempien iän takia.
 
Luulen kyllä että kysytään, vaikka toisaalta olisi ihana odottaa loppuun saakka että kumpi mahtaa tulla.
 
Ei haluta nyt tietää, edellisistä on tiedetty. Viime raskaudessa neuvolan tätin sijainen lipsautti sukupuolen vaikka oltaisiin haluttu pitää salassa. 😅
 
Me myös halutaan tietää. Nimen päättäminen tulee varmasti jokatapauksessa olemaan hankalaa niin hyvä jos ei tarvi molemmille sukupuolille miettiä vaihtoehtoja 😅
 
Ekasta kysyttiin. Ekan ja tokan tiesin koko ajan itse kumpi olisi. Kolmannesta en osannut sanoa yhtään kumpi olisi. Ei kysytty. Nyt oon vähän kahden vaiheilla kysyisikö vai ei. Toisaalta nyt on taas semmonen tietty olo kumpi voi voisi olla, mutta en tiedä onko todellinen intuitio vai enemmän toive😅 itselle sama kumpi kunhan terve.
 
Kyllä varmaankin kysytään. Esikoisen ultrat kävin pääosin ulkomailla ja ei kyllä kysytty mitään haluanko sukupuolta tietää, vaan suoran onnitteli tytöstä 😂
 
Takaisin
Top