Stressaatko herkästi?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Stressaatko sinä herkästi vai oletko se viilipytty? Miten helpotat stressiä?

Itse stressaan kohtalaisen paljon. Parhaiksi keinoiksi sen vähentämiseen olen todennut hyvän valmistautumisen, jos jokin mitä pitäisi tehdä stressaa ja ajatusten kääntämisen välillä muualle mieluiten johonkin mieluisaan.

Stressaan. Olen yrittänyt opetella ottamaan iisimmin, olemaan armollisempi ja hyväksymään asioita. Mielekkään muun asian tekeminen ja ajatteleminen auttaa.

Periaatteessa en stressaa. Olen opetellut kevyen asenteen, rima on matalalla eikä koskaan ole kiire. Tärkeitä asioita on vähän eikä nekään yleensä niin tärkeitä ole, että kannattaisi stressata. Mieli on rauhallinen, mutta siitä huolimatta kroppa stressaa, vaikka olisin miten tasapainossa ja kiireetön.

Mä tykkään stressistä :grin, positiivinen stressi saa paljon aikaan. Tekemällä siitä selviää.
Ei tuu kyllä stressattua juurikaan noin normipäivinä.

Valitettavasti kyllä - jotenkin oletetaan, että perhevapaalta palaava on heti ensimmäisenä päivänä supertehokas ( vaikka iso osa järjestelmistä on muuttunut, eikä mikään toimi) ja töitä tulee joka tuutista.

Ja tähän päälle päiväkoti-ikäisen ja koululaisen syysflunssat…

Kyllä! Ihan liikaa. Olen nyt ottanut projektiksi harjoitella rennommin ottamista, olen lainaillut kirjoja kirjastosta, osallistunut jollekin verkkokurssille ja kuunnellut podcasteja mm. itsemyötätunnosta. Liika stressaaminen ja vastuunotto on ollut riesana jo varmaan 15 vuotta ja tuntuu, että kiertää vaan aina sitä samaa kehää missä välillä vähän rauhoittuu ja rentoutuu, sitten taas tekee ja stressaa ihan liiallisesti. Tosin nyt tuntuu että stressaan siitä, miten stressata vähemmän... :shy: Joku roti sentään! :rolleyes:

Stressaan iiihan liikaa. Osaan päässäni tehdä kaikesta ongelman ja paisutella pikkujutuista valtavia esteitä. Tämä johtaa nopeasti pessimistiseen kierteeseen ja se puolestaan taas uupumiseen. Ruuhkavuosien alku on ollut aikamoista vuoristorataa ja suurin osa ajan tuomasta väsymyksestä on näin ollen itse aiheutettua. :shifty:

Ainoa tapa selvitä on nollata pää tasaisin väliajoin. Minulle sen tekee herkuttelu televisiosarjojen parissa. Käsityöt olivat myös suuri henkireikä ennen kun lapset syntyivät, nut ovat pikemminkin taas yksi suorittamisen kohde... :wacky:

Takaisin