streptokokki

Vieras
Kaipaan kokemuksia seuraavaan: tuli keskenmeno 9/2012 ja samalla löytyi streptokokki kolmella plussalla, joka hoidettiin antibiooteilla ja nyt ei lääkärin mukaan tarvitse kontrolloida mitenkään (on kuulema arpapeliä liittyikö km ja streptokokki yhteen vai ei...). Mietityttää nyt onko tuo streptokokki km:n takana ja tarvitsisiko sitä kontrolloida, jotta ei sen vuoksi tulisi enää tälläistä? Onko kellään kokemuksia?
 
Meillä ne yliopistosairaalassa testaa sen streptokokin vain jos veden menolla alkaa synnytys. Ja silloinkin tosiaan vasta salissa. Itse en tiedä, onko käytäntö toinen, jos synnytys alkaisi supistuksilla tai takana olisi aiempi streptokokki-infektio. Mutta uskoisin, ettei kontrollin tarvetta ole. :)
 
Mulla oli ekassa raskaudessa streptokokki. Huomattiin joskus loppuraskaudessa. Minua oli supistellut pitkään ja kun söin antibiootit, supistelut loppui kuin seinään. Uskoisin että jotain yhteyttä näillä oli toisiinsa. Kohdunkaula oli myös alkanut jo hyvissä ajoin valmistautumaan synnytykseen, en sitten tiedä oliko tällä bakteerilla ja supisteluilla arpaa tähän vai olisiko ollut noin joka tapauksessa. Nyt sitten toisessa raskaudessa sitä streptokokkia seurataan.... En nyt tuohon kysymykseen osaa vastata, mutta ajattelin kertoa asiasta omat kokemukset. Synnytykseen olisi annettu antibioottia tipan kautta, jos olisi ehditty..
 
Moi. Mulla oli ennen esikoista kolme km. Syytä ei tutkimuksissa löydetty mut sain verenohennuslääkityksen seuraaviin raskauksiin. Näissä molemmissa raskauksissa todettiin streptokki. En tiedä oliko km raskauksissa myös mutta näin ohjelman jossa tuli esiin että streptokokki saattaa aiheuttaa ongelmia ja tukoksia istukkaan. Se selittäisi miksi mun raskaudet onnistuivat lääkityksen avulla. Varmaahan ei ole että strepto aiheutti mun keskenmenot mutta luulen niin.  
 
Takaisin
Top