Sosiaaliset mediat

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mitä sosiaalisia medioita käytätte? Laitatteko lastenne kuvia niihin?

Itselläni on Facebookissa tili, mutta en oikeastaan käytä sitä. En ikinä kotiutunut sinne. Instagramissa saatan käydä muutaman kerran päivässä katsomassa, onko jotain uutta ja laittaa sinne satunnaisesti jotain. En kuitenkaan mitään, missä näkyisi lastani tai muita ihmisiä.

Ei ole koskaan ollut mitään some tiliä itsellä, eikä miehelläkään tällä hetkellä.
Miehen sisko kysyi jostain kuvasta missä oli meidän lapset saako julkaista sen Facebookissa ja kyllä sai.

Facebook on ainoa missä olen. En ole ikinä tuntenut vetoa tehdä enempää sometilejä, facebookissakin olen varsin epäaktiivinen, en lisää päivityksiä ja oikeastaan ainoa syy miksi sitä enää edes käytän, on paikallisen puskaradion seuraaminen. Esikoisesta siellä taitaa olla joku vauvakuva, muuten ei ole. Ottaa myös päähän, kun esikoisen mummu on postaillut pojasta kuvia facebookiin lupaa kysymättä. Toisaalta usein ovat olleet kuvia, jossa näkyy takaapäin/ei ainakaan kovin selkeää kasvokuvaa. Mies on vähintään yhtä epäaktiivinen somettaja, ei vaan olla innostuttu. Aikoinaan teininä vastustin facebookia tosi pitkään, olisinkohan tehnyt tilin vasta 2014... :grin

Ei ole muuta kuin Facebook, ja siellä seuraan muutamaa alueryhmää. Omia kuvia on muutama ( ikivanha), mutta lapsistani ei ole yhtään kuvaa, eikä tule.

Ja en missään tapauksessa anna millekään applikaatiolle lupaa päästä valokuviin. Siksi ei ole profiilikuvaa myöskään täällä.

Facebookissa olen melko aktiivisesti. Instagram löytyy myös, mutta sitä käytän todella harvoin. Joskus jaan mukulasta kuvia facessa, kun kavereina vain sukulaisia ja lähimpiä ystäviä.

Löytyy melko aktiivinen Facebook-tili, samoin insta. Facebookissa jaan lasten kuvia rajatulle ihmisjoukolle, ja näissä kuvissa lapset ovat usein tunnistettavissa. Instaan en sen sijaan laita tunnistettavia kuvia, koska tili on julkinen.

Facebookissa käyn ja siellä seuraan erilaisia ryhmiä ym. Itse julkaisen melko harvoin omalla seinällä. Lapsesta en ole laittanut kuvia someen.
Instassa seuraan joitain rakennus-remppa-sivuja. Lapsen kanssa katsellaan kissa-vauva-videoita.

olen facebookissa ja instassa. facebook-aktiivisuus on todella hiipunut nykyään, harvemmin edes postaan mitään ja kuvia sitäkin vähemmän. instaan laitan kuvia säännöllisesti, mutta lapsesta en muuta kuin takaapäin olevia, kasvoja en laita eikä kukaan tuttukaan saa laittaa. erikseen kysyvät noista "tunnistamattomistakin" kuvista et onko OK jos laittavat. mies on todella passiivinen somessa, hyvin harvoin laittaa instaan jonkun kuvan.

Mä en käytä sosiaalista mediaa ja oli hirveä kynnys jo tulla tänne vau.fi foorumille. :grin
Luonnollisesti ei ole kuvia lapsestakaan mulla netissä.

Facebook, instagram ja Tumblr käytössä. Kuvia laitan vain jos tili on yksityinen ja seuraajatkin tarkkaan valikoituja. Lapsen kuvia lisään vielä korkeammalla kynnyksellä vain instaan.

Takaisin