Sopiva hinta käytetyille vaatteille?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mihin hintaan te myytte tai ostatte vaatteita käytettynä?

Omasta mielestä pienten lasten sisävaatteille (bodyt, paidat, housut...) on 1-3€ hyvä kirppishinta. (Ilmeisesti harva on kanssani samaa mieltä, sillä usein se virttynytkin paita on yli 3€.) Ulkovaatteista 10€ on kipuraja. Isompien lasten ja aikuisten vaatteista olen valmis maksamaan vähän enemmän. Ymmärrän että merkkivaatteista pyydetään enemmän, mutta en niitä sitten hirveästi käytettynäkään osta.

Paidoista, arkimekoista ja housuista maksan juuri tuon 1-3€. Jostain hyväkuntoisesta collaripaidasta olen saattanut maksaa 4€.

Juhlamekosta maksoin juuri 7€, kun sattui todella nätti mekko osumaan käteen.

Ulkovaatteita olen ostanut käytettynä, jos ovat olleet hyväkuntoisia ja maksaneet alle 10€. Ne ovat yleensä kuitenkin varavaatteina. Ulkovaatteet ostankin alennuksista uutena kauden päätyttyä, kun saa halvalla ja uusissa on paremmin kaikki hyvät ominaisuudet tallella. Tänään muuten juuri testailin muksulle, että mitkä syys- ja talvivaatteista ovat sopivia täksi talveksi. 😁

Aikuisten vaatteista saatan maksaa muutaman euron enemmän, mutta harvoin niistäkään ihan hirveitä summia.

Kirppareilla olen se tyyppi, joka yrittää tehdä hyviä löytöjä ja aika usein siinä onnistunkin. 😄 Juuri löysin itselleni kivan talvitakin vitosella. 😎

Mä en ymmärrä tän päivän hinnoittelua! Siis 15e joku GUGGUUN paita kirpparilla!!! Tai ulkopuku reiman 25e! Joo merkkiä ovat, mutta käytettyä silti! Tuntuu että ihmisillä mennyt ihan yli tämä merkkivaatteiden hinnoittelu.

Vargynjan kanssa ihan samaa mieltä tosta mitä hintojen tulisi olla…

Kävin eilen pitkästä aikaa kirpparilta etsimässä vaatetta lapsille, kun oli asiaa kaupunkiin. Kuopukselle etsiskelin myös haalaria syksyksi, ja olin kyllä pöyristynyt hinnoista, kun vaihteluväli hinnoissa oli 10-40€!😅 Ostamatta jäi. Jostain h&m:n bodystakin pyydettiin 4€, mikä on mielestäni aivan liikaa. Yhdet itse tehdyt legginssit ostin pienimmälle 4€:n hintaan, kun oli mielestäni niin nätit, mutta muuten suosin sisävaatteiden kohdalla myös 1-3€:n vaihteluväliä.

Kävin myös eilen kirpparilla. Ilmeisesti lapsen 80-kokoinen takki oli jotain merkkiä, kun siitä pyydettiin 25€ 🤣 Eipä tarttunut mukaan.

Ja siis sinänsä, saahan sitä pyytää. Mutta välillä turhauttaa kierrellä, kun saatetaan pyytää lähemmäs 10€ ja sitten paidassa huomaa reiän tai tahran. Ja kun itse en oikein noita merkkejä tunnista, niin en halua maksaa merkistä.

Kääntöpuolena ymmärrän kyllä, etten itsekään jaksaisi myydä vaatteita 0,5€ kpl, kun pöytävuokrakin pitää kattaa.

Mulla sama, etten edes tunnista merkkejä. Tai lähinnä siitä, kun tietyt merkit maksaa kirpparilla aina mansikoita. Mulle on se ja sama, onko kirpparilta ostettu paita Lindexin ja Gugguun, jos se on ehjä, siisti ja kivan näköinen. 🤷‍♀️ Otan niistä sen halvemman. Ja tosiaan on turhauttavaa etsiä niitä kivoja edullisia vaatteita. Viime syksynä jäi kirpparille ~30€ lyttyyn kävellyt Kuomat. (Sen sijaan myytiin omien lasten siistejä Kuomia 10€ / pari ja katosivat hyllystä.)

Itse olen kyllä valmis maksamaan enemmän kuin pari euroa, mutta kunnon täytyy sitten tottakai olla sen mukainen. En nyt muutenkaan lähtisi myymään mitään reikäisiä ja hiulaantuneita vaatteita enää eteenpäin. Saa toki näyttää käytetyiltä, mutta ei puhkikuluneilta. Ja itse siis olen se joka paikkaa ja parsii vaatteita. En ole vielä kovin hyvä, mutta tuleehan tässä harjoitusta.😂
Ja ymmärrän kyllä jos itse on maksanut tuotteesta vaikka 100€ niin ei sitä tee mieli ihan kympillä myydä eteenpäin jos kunto on vielä hyvä. Kun eihän se kuitenkaan hyväntekeväisyyttä ole. 🤷‍♀️
Linttaiset kengät ei kyllä mun mielestä kuulu enää kirpparille. Saa toki myydä, mutta 30 e on ylihinta niistä oli niiden ostohinta mikä tahansa.😬

Itse olen kyllä valmis maksamaan enemmän kuin pari euroa, mutta kunnon täytyy sitten tottakai olla sen mukainen. En nyt muutenkaan lähtisi myymään mitään reikäisiä ja hiulaantuneita vaatteita enää eteenpäin. Saa toki näyttää käytetyiltä, mutta ei puhkikuluneilta. Ja itse siis olen se joka paikkaa ja parsii vaatteita. En ole vielä kovin hyvä, mutta tuleehan tässä harjoitusta.😂
Ja ymmärrän kyllä jos itse on maksanut tuotteesta vaikka 100€ niin ei sitä tee mieli ihan kympillä myydä eteenpäin jos kunto on vielä hyvä. Kun eihän se kuitenkaan hyväntekeväisyyttä ole. 🤷‍♀️
Linttaiset kengät ei kyllä mun mielestä kuulu enää kirpparille. Saa toki myydä, mutta 30 e on ylihinta niistä oli niiden ostohinta mikä tahansa.😬
Pronsentuaalisesti se pudotus on kuitenkin sama ellei hurjempi siinä "perusvaatteessa". Jos ostan ovh15€ käytetyn paidan eurolla vs 100€ käytetyn kympillä. Niissä merkkivaatteissa useimmiten tuntuu maksavan se merkki eikä kunnolla väliä. Ja itselle tärkeämpiä ovat materiaali, kunto ja ulkonäkö.

Merkkivaatteita saa kauden jälkeen muutenkin kunnon alennuksista. Jos saan käyttämättömän -70% tai käytetyn -80% niin en kyllä maksa käytetystä vaan ostan uutena. Vaatteissa (etenkin merkkivaatteissa) on oikeasti normaalihintaisina aika kovat katteet ellei nyt puhuta jostain oikeasti kotimaisesta vastuullisesta tuotannosta.

Ja olen tehnyt ihan hyväntekeväisyyttäkin käytetyillä vaatteilla. Vienyt niitä hyväntekeväisyyskirppareille ja -keräyksiin. Jos haluaa tehdä käytetyllä tavaralla rahaa niin minusta vaatteet eivät kyllä ole kovin hyvä kohde. Mieluummin kierrätetään niitä kohtuullisella hinnalla (tai ilmaiseksi) kuin että jäävät kiertämättä. En itse osta koskaan vaatteita ajatuksella, että saan tästä rahat takaisin niin en myöskään ole valmis maksamaan hirveitä hintoja niille, jotka ovat laskeneet vaatebudjettinsa sen mukaan, että saavat. Toki varmaan riittää ostajia, jotka eivät ajattele miun tavalla, kun niin paljon myydään kalliilla käytettyjäkin vaatteita.
Mutta toki me kaikki arvotamme asiat eri tavalla. 💁🏼‍♀️ jonkun toisen mielestä miun ryöstöhinta on kohtuullinen. 😄

Mä monesti googlailen vaatteita hyviä löytöjä etsiessäni sekä nettikirppareilta että kivijaljakirppiksiltä. Jos hyväkuntoinen ja kivannäköinen tuote on yli -50% sen ovhsta niin saatan ostaa, mut toki mitä enemmän sen parempi. Pk käyttöön ostan juurikin 1-5e tuotteita eikä käytönjälki niin haittaa.

Pronsentuaalisesti se pudotus on kuitenkin sama ellei hurjempi siinä "perusvaatteessa". Jos ostan ovh15€ käytetyn paidan eurolla vs 100€ käytetyn kympillä. Niissä merkkivaatteissa useimmiten tuntuu maksavan se merkki eikä kunnolla väliä. Ja itselle tärkeämpiä ovat materiaali, kunto ja ulkonäkö.

Tämä! Ja maksaako ne merkkipaidat edes ihan kuitenkaan 100€? Jos maksaa en käsitä, miten kenelläkään on varaa pukea lastaan merkkivaatteisiin. 😳 Omat lapset ainakin sotkee vaatteita siihen malliin ettei ihan muutamat riitä. Sitten kun ne vielä käy nopeasti pieniksi, vaatteisiin menisi äkkiä tuhansia euroja. Eli jos kympin maksanut paita myydään eurolla niin se maksaa 10% ostohinnasta. Jos merkkivaate on maksanut 30€ ja se myydään 10€ eteenpäin niin se on jo 33% ostohinnasta. 10% olisi 3€. 😏 En nyt kuitenkaan ala googlata, mitä ne merkkipaidat ja housut oikeasti maksaa.

Mutta mikä teistä merkkitietoisista on sopiva hinta merkkivaatteelle?

Samoilla linjoilla muiden kanssa.

Perusvaatetta tulee ostettua juurikin 1-3 euron hinnalla. Todella itseä miellyttävistä ja siisteistä saatan maksaa 4-5 euroakin, mutta vitosen ylittyessä täytyy sitten olla jo joku oikein haluttava ja todella hyväkuntoinen vaate. Ulkovaatteista 5-15 euroa. Erittäin hyväkuntoisen toppahaalarin voisin esim ostaa 15 eurolla, perus hiekkajälkisen ja muutaman kerran pesukoneessa pyörineen kympillä, ja rymykäyttöisen vitosella. Takista tai housuista tuskin maksaisin kymppiä enempää.

Merkkivaatteista en juuri tiedä 😅 mut välillä meidän kirpulta on löytynyt yksittäisiä Metsola/Gugguu/Kaiko/Nosh/PaaPii ym. vaatteita alle neljään euroon, niin jos ne on muuten miellyttänyt, oon sit ostanut 😊 esim semmoinen Gugguun vaaleanpunainen trikoinen "balettimekko" taisi maksaa kolme euroa, ja oli just meidän typyn kokoa. Kulki siinä paljon kesän hellepäivinä 😄 Useimmiten nuo merkkivaatelöydöt oon löytänyt kyllä yksittäisinä tuotteina perusvaatteiden joukosta. Niissä pöydissä missä kaikki on metsolaa on usein hintakin mulle liian korkealla tasolla, eli lienevät näiden merkkitietoisempien myyjien pöytiä 😅 kai heilläkin ostajakuntaa on, kerran ovat myyntiin tuoneet, mutta mä en siihen kuulu 😅

Oon myös lähtökohtaisesti sitä mieltä että kirppistelyn tarkoitus on päästä tavarasta lähinnä eroon, ei tienata sillä. Oon ostanu nyt vauvan sisävaatteita hintaan 1-3€, muutamasta Kaikon/Gugguun vaatteesta oon maksanu reilun vitosen kun on tullu aivan ihanat vastaan.

Aikuisten vaatteista oon valmis maksaan enemmän mutta niissä suosin laadukkaita merkkivaatteita ja hyviä materiaaleja, ja tuleehan niitä ostettua aika paljon harvemmin 😅

En useinkaan löydä omantyylisiä vaatteita ja kun löydän, ovat ihan kulahtaneita tai väärää kokoa. Jos on kallis merkki ja hyväkuntoinen, voisin maksaakin enemmän. Mutta ei missään nimessä lähelle ovh hintaa kuitenkaan. Aikuisten vaatteista maksaisin enemmän.

En tiedä mitä vauvan/lapsen vaatteet maksaa uutena kun en katsele, joten käytetyn sopiva hintakin on vähän hukassa. Olen tosi nuuka, mutta tykkään näteistä vaatteista. Johtaa siihen että mun lapsella on nuutuneita vaatteita. Olenkin kipuillut että onko se "väärin" lasta kohtaan. Tai pitäisikö oman imagoni takia puettaa lapseni siistimmin (=kalliimmalla saataviin vaatteisiin). Vauvakoot säilyivät siistimpänä, mutta nyt 1,5v alkaa tulla selkeästi kuluneita vaatteita vastaan.

Mulla ollut myös sisarusten lasten vaatteita poislaitettavana. Yritin myydä vaatteita kirppisellä ja totesin etten myy uudestaan. Kauhea vaiva näin halpojen vaatteiden kanssa. Ilmoitan paikallisessa roskalavaryhmässä koottain että "annetaan". Paljon kivempi antaa niitä lähellä oleville oikeasti tarvitseville kun viedä kierrätyslaatikkoon. Pahimmassa tapauksessa jatkokäsitellään useasti ja lähetetään Afrikkaan riesaksi missä nämä lahjoitukset haittaa talouskasvua 🤯

@Selah ei noin pieni lapsi siitä kärsi. Meillä näyttää välillä tyttö ihan pojalta tai puliukolta vaatteinensa. 😅 osa vaatteista vaan on niin kuluneita jo tai näyttävät yhdessä hassuilta. Mutta hyvin välttävät pihaleikeissä. Kiersin paljon kirppareita ja katselin alennuksia, kun olin vielä muksun kanssa kotona. Kirppareilta läytyy ihan hyväkuntoistakin vaatetta halvalla, jos vaan käy säännällisesti. Kävin kerran/pari kertaa viikossa päivän kävelylenkin yhteydessä läpi lähellä olevan kirpparin ja aina tarttui jotain. Nykyään ehdin harvemmin, mutta siinä kehittyi aika hyvä silmä ja nykyään bongaan hyvät pöydät aika nopeasti. Miulla on jonkun verran tulevia kokoja aina varastossa.

Huonokuntoiset vaatteet kierrätän itse räteiksi tai askartelujuttuihin ja sitten jätteeseen. En minä itsekään ostaisi reikäisiä ja kauhtuneita vaatteita edes halvalla. 😬 Ja vien yleensä keräykseen vasta jos joku ei ole käynyt hakemassa vaatteita tai ollut kiire vaikka muuton yhteydessä saada kaikki vanha tavara pois. Yleensä miun omat vaatteet menevät kavereille ja lapsen vaatteet tuttujen pienemmille.

Eikös siellä Afrikassa tehdä bisnestä noilla vaatteilla ja sen lisäksi niitä jää ihan hirveä ylimäärä jätteeksi? Muistelisin katsoneeni jotain dokkaria missä niitä vaatteita oli ihan paalitolkulla. 😬

Yhden (ilmeisesti) ostetaan-myydään periaatteella netissä toimivan ison lastenkirppiksen mainoksessa pyörii äp:n tossut+tumput hintaan reilut 20 euroa, ja haalari yli neljäkymppiä 🙈 joo, varmasti niiden arvo reiman sivuilla uutena on sen verran, että käyttämättömistä voisi jollain matikalla kokeilla pyytää tuommoisia summia, mutta en sitten tiiä kuka heiltä haluaa ostaa kun samat kamat saa torista muutamalla eurolla ja kierrätysryhmistä usein jopa ilmaiseksi 😏 se mitä noissa mietin, enemmän kuin hullua hintapyyntiä, on paljonko ne sotkee ihmisten mielikuvia siitä mikä on kohtuullinen hinta pyytää jostain kirppisvaatteesta.

Mulla on vintillä ritiläkoreissa lasten pieneksijääneitä vaikka kuinka. Vielä en uskalla tai raaski myydä/kierrättää, vaikka säilytystila alkaa jo olla kortilla 😅 jospa vielä kerran saisi ne käyttöön sieltä 🥹🥹 ystävien lapsille annan niitä kyllä ilomielin kiertoon, mutta myyntiin laittamiseen on isompi kynnys 😅😂

Mä en yleensä käy kirpparilla, koska oon allerginen pölypunkeille ja hajusteille, mitä jostain syystä kirpparit on täynnä... Eli juuri täyteen ahdettu kirppari käy usein hengen päälle, minkä takia ostan käytettyjä vaatteita Torista. Aika usein Torissa hinnat ovat hiukan korkeammat, mutta jos suunnittelee mitä tarvitsee ja on hyvissä liikenteessä, voi saada tarvitsemansa melkein kirpparihinnoin.

Asia mitä ihmettelen päivästä toiseen, on kenkien myynti. Jostain syystä lasten kenkien ajatellaan olevan ihmeellisen arvokkaita, joissa hinta pysyy vaikka ne olisivat kuinka lyttyyn tallatut ja rapaiset. Nokian kumpparit ja Kuoman talvisaappaat ovat näistä ehkä paras esimerkki. Ymmärrän, että näistä joutuu maksamaan uutena monta kymppiä ja pahimmillaan kengät jäävät pieneksi jo kesken kauden, eivätkä sinällään ole "paljon käytettyjä". On kuitenkin kummallista miten joku olettaa saavansa kengistä edes puolet rahoistaan takaisin, kun ei ole viitsinyt edes putsata kenkiä myynti-ilmoitusta varten.

Toisaalta, meitä on moneen junaan. Myin itse Torissa lahjaksi saadun toppahaalarin, jota lapsi oli käyttänyt muutamia kertoja. Laitoin kunnoksi hyvä, koska peppu ja polvet olivat "iskemättömät" ja haalari on pesty kerran. Myöhemmin ostaja valitti, että haalari ei ollut hyväkuntoinen, koska haalarin toinen kumilenksuista ei ollut alkuperäinen 🙄

Mä varasin ensi viikolle lastenkirpparilta pöydän. Aikamoinen työmaa on ollut käydä läpi, silittää, ja hinnoitella koot 62-98 plus äitiysvaatekassi 😅 Reilut sata tuotetta löysin myyntiin. Suurimman osan hinnoittelin 1-2 euroon, joitain ihan yksittäisiä hyvänkuntoisia kolmeen euroon. Lisäksi koitan myydä itseneulomani, puikoilta minulle kuitenkin liian suuren kokoisena valmistuneen imetysluukullisen villapaidan. Sille asetin pyynniksi lankojen hinnan 30 euroa 🥹 Se on ainut kalliimpi tuote, menee jos menee.

Jännittää kuinka käy. Toivottavasti edes sen myyntijakson hinnan tienaisin 😅

Sain ihan ookoosti tuotteita myydyksi, mutta suhteutettuna nähtyyn vaivaan sen verran vähän jäi plussalle, etten tiedä jaksanko toiste enää kokeilla kirpparimyyntiä 😅 Olipahan aktiviteettia syyslomaviikoksi 😅 Loput myymättä jääneet kasasin paketeiksi koon ja värimaailman mukaan, ja pistin toriin myyntiin. Jatkossa varmaan myyn sillä lailla enimmäkseen, ainakin ne mitä en jaksa erikseen selvittää tarkasti yksitellen vintediin myyntiin. Tuolla netissä ajattelin pitää tuotteita viikon tai kaksi, ja sit otan ne pois sieltä ja vien tekstiilikierrätykseen (kaikki enemmän käytetyt mutta ehjät) tai lahjoitukseen (meillä käyttämättömäksi jääneet tai vähän käytetyt, mutta joita ei väärän sesongin, värimaailman tai tähtien asennon vuoksi vaan saa kaupaksi 😅)

Jos menee kaupaksi nopeasti, hinta on oikea. Ostan ja myyn nuorimman lapsen vaatteita lähinnä Vintedin kautta. Jos ei mene kaupaksi, voi laskea hintaa. Edullisien merkkien (H&M, CM ja Prisma omat merkit) sisävaatteet vien suoraan kierrätyskeskukseen. Niistä voisi ehkä saada 1e/kpl, mutta vaivaa olisi liikaa hyötyyn nähden. Ulkovaatteista voi pyytää merkistä riippuen 5e:stä ylöspäin. Ulkovaatteitten haluan olevan laadukkaita, että lapsi pysyy kuivana ja lämpimänä. Pari paremman merkin haalaria olen myynyt 40e kpl ja ne meni heti kaupaksi. Nämä haalarit on olleet normaalihinnalla yli 200e, mutta itse olen ostanut alesta. Toki hinta pitää olla suhteessa kuntoon. Nuo mainitut haalarit oli tahrattomia ja ehjiä ja vain yhden talven olleet käytössä. Olen ostanut joitain "paremman merkin" sisävaatteita käytettynä ja sellaisen 10-15e voin maksaa hyväkuntoisesta. Esim Metsolan siistikuntoisesta tunikasta maksoin hiljan 15e. Uutena ne taitaa olla jotain 50e.

Takaisin