solkku

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja anskuu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

anskuu

Silmät suurina ihmettelijä
Moikka! Haluun kysyy nyt täält, ku joka paikassa on niin erilaista tietoa tästä, elikkä saako alkuraskauden aikana käydä solariumissa? Ihoni on niin vaalea, ja kaipaisin vähän piristystä.. 

anskuu itse kävin sillon kun odotin toista niin alkuraskauden aikana 2 kertaa solariumissa mutta en kylläkään tiennyt silloin olevani raskaana,mutta olin varmaan silloin kun solariumissa käynyt niin rv 4+2..Olen lukenut että alkuraskaudessa saa käydä solariumissa vain muutaman minuutin muttei saa useasti käydä..Mutta kyllähän sitä kesälläkin ruskettuu[:)] En menisi jos nytten onnistuisi toisen lapsen raskautuminen uudestaan..

Itse en kävisi, vaikka jossain olisikin, että saisi käydä... Varmasti parempi, jos ei käy. Se oli siis vaan mun mielipide. [:)]

Samaa mieltä Riikka33 kanssa, en kävisi. Itse oon käynyt valohoidossa (auttaa atopiaan, en rusketu[:@]) yliopistollisella sairaalalla ja siinäkin lääkäri määrsi jonkun yhden kaistanleveydenvaloa[&:] Ei edes sitä normaalia valohoitoa siis, vaan jotakin muuta, kun sopii kuulemma paremmin raskaana oleville. Solariumeissa taitaa saada kaikki mahdolliset kaistat niitä säteitä, jotka tunkeutuu sitten eri syvyyksille ihoon, en tiedä onko niistä haittaa sikiölle, mutta itse jättäisin väliin, jos ei ihan pakollista ole. Joka kerta valohoitoonkin mennessä mietityttää, että onko siitä haittaa pikkuiselle. Pian se kesä tulee ja jo nyt on aurinko lämmittää kivasti, kun käy ulkona kävelyllä, eiköhän sieltä ala pian myös sitä väriä tarttumaan mukaan.

Säteilyturvakeskuksen sivuilla sanotaan, ettei solariumin käyttö vahingoita sikiötä/lasta. Eri asia on sitten, voidaanko solariumin käyttöä noin muutenkaan suositella kovin paljon. Itse käyn satunnaisesti, edelleen, ja tiedostan riskit.

http://www.stuk.fi/sateilytietoa/sateilevat_laitteet/fi_FI/solarium/

Takaisin