Sokerirasituskoe ja raskausajan diabetes

Kuusenkerkkä

Silmät suurina ihmettelijä
Sokerirasitus edessä ensi viikolla (12+0). Onko täällä jo testissä käyneitä? Tuliko paha olo? Osalle tämä on edessä vasta loppuraskaudesta, mutta osa meistä saa nauttia tästä kahdesti.

Saitko puhtaat paperit vai todettiinko raskausdiabetes? Onko sinulla mahdollisesti todettu aikaisemmin raskausdiabetesta?

Ketju vapaaseen keskusteluun aiheesta.
 
Ei oo ollu vielä mut kahteen rasitukseen joudun taas. Viime kerral ei ainakaan tullu paha olo 😏
 
Itse onnekkaana pääsen yhdellä rasituskokeella, mutta en odota alkuunkaan. En juurikaan syö makeaa ni voin kuvitella kuin huono olo jo tulee😬 ajatteluki tekee pahaa😂😂
 
Minulla oli viimmeisessä raskauksessa viikolla 20+
Tuli paha oloa ja melkein nukahdin, he sanoivat että hetii kun nukahdat pitäisi tulla takaisin.

Todettiin raskausdiabetes ja olin ihan shokissa. Aina söin terveydellista ruoka, enneen raskautta kävin 5x viikossa salilla (lopetin kun tulin raskaaksi, niin huono olo oli) ei ollut ylipainoa.
Luulen , että testi meni väärin koska kun minun piti mittää verensokeria melkein joka aamu kuukausia sen jälkeen, olit kaikki arvot hyvät.

Nyt tämän raskauden aikana jatkaan kuntosalikäyntiä kun se pitä raskausdiabeteksen pois.
 
Esikoisen raskaudessa piti mennä kaksi kertaa sukurasitteen vuoksi. Vadelmanmakuinen litku oli mielestäni hyvän makuista, mutta ensimmäisellä kerralla n. rv. 12 tuli paha olo, kun oli vielä praskauspahoinvointia ja piti syödä usein, joten paasto ei tehnyt hyvää. Meni kuitenkikn hyvin ja arvot olivat ok. Myöhemmillä viikoilla tehdyssä sokerirasituskokeessa ei tullut pahaa oloa ja silloinkin arvot olivat ok.

Nyt toisen lapsen kohdalla ei määrätty menemään, koska ensimmäisessä arvot olivat ok. Itse olisin mielelläni mennyt, jotta varmistuisi, että arvot on ok.
 
Mun pitää varaa rasitus viikoille 12-14 ni onko nyt siis vika mahis 13+6 vai 14+6? 😁
 
Mäkin käyn kahdesti ellei tietty ekassa napsahda radi 🫣 meen joulun jälkeen vasta, voisikin varata ajan niin ei ehdi kaikki aamun aikaiset labra-ajat mennä.
Viime raskaudessa eka oli pahempi, paasto aiheutti pahoinvointia. Toisessa taas iski hirveä väsymys kun sokerit laski odotellessa.
Ja ois kiva jos se sokerilitku olisi edes kylmää mut mulle antoivat huoneenlämpöisenä sellaista ei yhtään vadelmalta maistuvaa lientä 🥹
 
En oo aiemmissa käynyt mutta nyt tarvii. Tätä en kyl odota. Ajatuskin ällöttää kun ei makea maistu yhtään
 
Sukurasitteen vuoksi minäkin joudun ymmärtääkseni käymään kahteen kertaan. Ensimmäinen kerta jo takana eikä se ollut niin paha kuin olin ajatellut. Minulla tosin ei ole ollut raskauden aikana lainkaan pahoinvointia niin se saattaa vaikuttaa siihen ettei paastokaan aiheuttanut erityisen huonoa oloa.
Tuloksia kävin jo sähköisestä järjestelmästä kurkkimassa vaikka sanoivat että vasta seuraavalla neuvolakäynnillä kuulee niistä 🤭 oman tulkintani mukaan vaikuttivat onneksi ihan hyviltä!
 
Itsellä todettiin raskausdiabetes sokerirasituksessa. Paasto arvot eivät ole tarpeeksi matalat raskaana ollessa. Tämän viikon olen seurannut aamupaastoa, eikä ole yhtään muuttunut. Vaikka syön nyt 3-4h välein ja yrittänyt välttää verensokeria nostattavia ruoka-aineita.
 
Takaisin
Top