Sokerirasitus

Mullekin tulokset oli tulleet oma kantaan. Jos käsitin oikein, niin oli normaalit: Paaston jälkeen 4,5 mmol/l, 1 h 5,5 mmol/l ja 2 h 4,9 mmol/l. Mitkäs ne viralliset viitearvot onkaan? Löysin netistä tällaiset: Laskimoplasmasta määritettyjen glukoosipitoisuuksien raja-arvot, joiden alapuolelle verensokerin pitää jäädä, ovat 5.3 mmol/l paaston jälkeen, 10.0 mmol/l tunnin ja 8.6 mmol/l kahden tunnin kuluttua kokeen aloituksesta. (https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00168)
Wau, sulla oli kyllä todella alhaiset arvot:) Tai mä luulin, että mulla on tosi alhaiset, kun oli paasto tuon saman 4,5 mmol/l, 1 h 6,8 mmol/l ja 2 h 6,2 mmol/l.
 
Mrs R, no joo, olihan ne yllättävän alhaiset nyt kun miettii. Mutta sullakin ihan reilusti alle rajojen.
 
Mullakin oli paastosokeri 4,5 ja 1h mittaus 6,0 ja 2h mittaus 6,8. Pääasia ettei radia, olisin kuollut siihen sormen pistelyyn, kun omaa sokeria ois pitänyt alkaa mittaamaan.. Vähän korkeemmat arvot tuli nyt, kun esikoisesta, mutta alle raja-arvojen mennään :happy:

Vetäsin sen sokeriliemen ykkösellä alas, närästi ihan sikana se litku :wtf:
 
Täällä sitä istutaan labrassa sokerirasituksessa :dead: Äsken otettiin eka verikoe ja sain sen sokerilitkun kitusiin hörpättäväksi. Ei ollut itsessään mitään pahan makuista, oli niinkuin jotain vadelmamehutiivistettä :grin Mutta se määrä ja makeus tähän aikaan aamusta ja tyhjään mahaan, hyi :depressed: Suuta kuivannut koko aamun niinkuin aina yön jälkeen ja kylmää vettä tekisi hirveästi mieli. Just kävin labran vessassa ja siellä tuli ihanan kylmää vettä, voi kun ois tehny mieli hörpätä :grin jos sitä tässä pari tuntia sais menemään sarjoja puhelimella katsomalla :thumleft
 
Täällä sitä istutaan labrassa sokerirasituksessa :dead: Äsken otettiin eka verikoe ja sain sen sokerilitkun kitusiin hörpättäväksi. Ei ollut itsessään mitään pahan makuista, oli niinkuin jotain vadelmamehutiivistettä :grin Mutta se määrä ja makeus tähän aikaan aamusta ja tyhjään mahaan, hyi :depressed: Suuta kuivannut koko aamun niinkuin aina yön jälkeen ja kylmää vettä tekisi hirveästi mieli. Just kävin labran vessassa ja siellä tuli ihanan kylmää vettä, voi kun ois tehny mieli hörpätä :grin jos sitä tässä pari tuntia sais menemään sarjoja puhelimella katsomalla :thumleft

Täällä Helsingissä ei kielletty veden juontia ennen koetta eikä sen aikana.
 
Mulle ohjeeksi annettiin että max. lasillinen. Kyllä mä sen join hampaiden pesun jälkeen mutta eihän se tuntunut riittävän :grin

No, tulokset oli jo tulleet ja sain neuvolasta soiton että kaikki arvot lahjakkaasti yli viiterajojen :arghh: Harmittaa vietävästi vaikka melkein osasin tätä radi dignoosia odottaa, mutta että KAIKKI arvot!! :woot: No, perjantaille sovittiin neuvolakäynti ja ohjaus asian tiimoilta, ja äippäpolille lähetettä sitten menemään..
 
Harmillinen juttu, salainensydän. Toivottavasti ruokavalion muutos riittää alentamaan arvoja.
 
Kävin sokerirasituksessa joulukuussa. Yksi arvo oli hiukan koholla, joten napsahti.
Tuttu juttu, viimeksikin oli ja samalta näyttää. Arvoja mittailen 3 viikossa, ei heittelyitä ja en toistaiseksi ole kummemmin ruokavaliota joutunut muuttamaan.
 
Takaisin
Top