Sokerirasitus työajalla?

TyhjäSyli

Jostain jotain jo tietävä
Siis apua...
Sain lähetteen sokerirasitukseen, ja kun varasin aikaa ei vapaita aikoja ollut kuin YKSI. Otin sitten sen, vaikka onkin työpäivä Yritin sitten sopia töissä, että kun samalla viikolla mulla on vapaapäivä, niin voisin ne vaihtaa mutta se ei pomolle käy. Yritti väittää, että pitää tehdä tunnit takaisin, mutta sain todistettua sen väitteen vääräksi, (löysin työterveyshuollon ohjeen jossa lukee että saa mennä raskauden seurantaan jne työajalla ja ei tarvitse korvata tunteja) Kahlasin työsoppariani/KVTES läpi, ja siellä lukee että esimies voi määrätä toisen ajankohdan tutkimukselle, eli ei ole pakko päästää silloin kun olin sen ajan varannut...Seuraava vapaa aika on sitten toukokuun puolessa välissä, jolloin olen jo rv 33 ja sokerirasitusta ei enää voi tehdä...
Onko kellään MITÄÄN kokemusta mitä ihmettä teen??
Pomoni on harvinaisen tympeä tyyppi, mm. tänään väitti minulle että vanhempainvapaani voidaan hänen päätöksellään perua jos töissä miehitys menee vähiin ja että minut voidaan äitiyslomalla velvoittaa keikkailemaan omalle työpaikalle...Pelkään että hän estää tutkimukseen pääsyn ihan piruuttaan...[:o]
 
muuta en osaa sanoa ko että ompa perseestä sun pomos[:@] ja eikä varmasti tarvi töissä keikkailla äitiyslomalla kyllä pistää vihaksi tommonen..onko hän mies vai nainen tuo sinun pomo?
 
Mulle kyllä iloisesti kerrottiin, että sokerirasitus voidaan tehdä vielä vaikka synnytysosastolla, kun epäilin vastaanotolla raskauteni olevan jo liian pitkällä kyseiseen testiin.
T: "iloinen" rasitukseen menijä H29+5...
 
onpa paska pomo!! huh huh!
muusta en tiedä mutta mun mielestä sua ei voida käskyttää suuntaan eikä toiseen äitiyslomalla..!

soitappas liittoon ja kysäse noista asioista.. saat varmuuden ja selvyyden. tsemeä!
 
Soita sinne terveyskeskukseen ja selitä niille tilanne. Samalla kysy tuosta voiko sen rasitustestin tehdä vasta viikolla 33. Jos ei muuta, niin varmaankin kirjottavat sulle sairastodistuksen tms.
Sillä että siihen testiin mennään suht ajoissa, on ihan oikeat syyt. Just jossain laitoksella sitä nyt on turha mittailla, koska ensinnäkin siinä vaiheessa sun ei enää siitä mahdollisesta diapeteksesta tarvitse huolehtia ja toisekseen, sun sisälläs voi siinä vaiheessa olla se 5kg painava mötkäle, jonka synnytät sitten todennäköisesti sektiossa.
Vanhempainlomalla työnantaja ei voi kutsua työntekijää töihin, mutta jos sä itse haluat mennä, voit.

Täys mulkku toi sun pomos [:'(]
 
Kieltämättä itsekkin olen sitä mieltä että pomoni on aika perseestä...

Olen päättänyt mennä silloin kun mulla se aika on, koska kysyessäni asiaa neuvolassa, terkka suositteli menemään mahd. lähellä viikkoja 24-28, mulla se on nyt viikolla 29...ja jos asia ei muuten onnistu niin saa vaikka vähentää palkasta ne tunnit. Pomon tarpeeton ILKEYS jotenkin syö naista. Ja että pakotettais tekemään tunteja takaisin vaikka ei olisi pakko...

Onneksi mulla on enää pari viikkoa töitä, mun oli pakko tän pomon käytöksen ja säätämisten vuoksi jäädä aikaistetulle äippälomalle, sillä hän määräsi jatkuvasti niin raskaita työtehtäviä etten kertakaikkiaan nähnyt muuta vaihtoehtoa.
Ihan täyttä kiusantekoa ja vallan käyttöä sanoisin.

Pomo on vielä kaikenlisäksi itse neljän lapsen äiti! [8|]
 
Ei muuta kuin luottamusmieheen yhteyttä tai suoraan liittoon... toihan on jo jonkin asteista syrjintää. [&:]
 


Pomo on vielä kaikenlisäksi itse neljän lapsen äiti! [8|]


ei kyllä ihan heti uskos..
 
TyhjäSyli: Jos kuulut liittoon, niin heti nyt sinne yhteyttä ja sieltä vaikka asianajaja tarvittaessa ottaa yhteyttä pomoosi (tai tarvittaessa HÄNEN esimieheensä) ja asiat selviävät. Älä missään nimessä kiltteyttäsi anna polkea omia oikeuksiasi!! Kaikenlaista sorsijaa sitä työelämässä tulee vastaan, ja todellakin yritetään jopa laittomuuksilla pelotella ihmisiä tekemään "vapaaehtoisesti" jotain tollasta.

Esim. yksi tuttavani yritettiin hiillostaa pois niistä tehtävistä joihin hänet oli palkattu, vaatimattomampiin sihteerin tehtäviin kun hän kertoi olevansa raskaana. Lopputuloksena tämä hänen törkeästi käyttäytynyt esimiehensä oli se joka siirrettiin toisiin tehtäviin, kun tuttuni otti yheyttä oikeisiin tahoihin.

Eli kannattaa pitää kiinni oikeuksistaan.

ärs ja murs, kylläpä tuollaiset urpot ärsyttää. puuh.
 
Takaisin
Top