Soitatteko videopuheluita?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Soitatteko lasten kanssa videopuheluita? Kenen kanssa puhutte videopuheluita? Miten puhelut sujuu lapsen kanssa? Täältä voi lukea vinkkejä videopuheluiden soittamiseen pienen lapsen kanssa. :)

Me ei soiteta kovin usein videopuheluita, mutta lapsen vaarin (eli isäni) kanssa puhutaan välillä videopuheluita. Ainakin viimeksi pojan puolesta homma meni vanhempien kannalta rasittavaksi pelleilyksi. Hänen oli pakko saada työntää naamaa ruutuun kiinni ja yrittää tökkiä sitä niin että sai aikaan vähän mitä sattuu. Kun puhelimeen koskeminen kiellettiin homma meni vain pahemmaksi, kun poika keksi että on kiva olla tottelematta ja yrittää päästä tökkimään puhelinta. :\ Kun taas olen hoitanut työasioita videopuhelun välityksellä poika on käynyt välillä katsomassa, halunnut välillä syliin ja ollut nätisti.

Lapsen kanssa soitetaan lähes päivittäin isovanhemmille. Eihän se koko aikaa jaksa siinä ruudun edessä poseerata, menee leikkimään mutta sitten isovanhemmat saa seurata kuinka poika hetken leikkii ja sitten taas palaa puhelimen ääreen.

Niinä päivinä kun isäntä tekee iltavuoroa niin soitetaan videopuhelu kun syödään iltapalaa. Tulee hyvänyöntoivotukset samalla.

Isovanhempien kanssa on puhuttu, mutta usein kuva on todella heikko. Isomummin ( eli minun isoäitini) kanssa olisi myös kiva kokeilla, mutta en ole saanut toimimaan ;(

On soiteltu kaukana asuvien isovanhempien ja serkkujen kanssa säännöllisen epäsäännöllisesti, korona-aikaan myös kavereiden kanssa yritetty videopuheluita. Välillä toki menee pelleilyksi mutta koko ajan ei tarvitse tuijottaa ruutua vaan voidaan näyttää leikkiä ja seurata menoa aina välillä.

Näihinhän on paljon mahdollisuuksia: facebookin messengerissä, whatsappilla, skype, teams, hangouts, zoom jne. Kaikilla toimii ihan hyvin, vastaanottajan laitteista, yhteyksistä ja osaamisesta riippuen.

Eilen pidettiin aikuisporukalla viininmaistajaiset etänä. Sekin oli vaihteeksi hauskaa.

Mies joskus soittaa videopuheluja töistä kotiin lähtiessään. Samoin äidilläni on ollut tapana soittaa minulle videopuheluita esikoiseni kanssa, kun on siellä hoidossa.

Eipä oikeastaan. Joskus poika on isälleen soittanut videopuhelua, mutta harvoin jaksaa kovin kauaa. Mummu varmasti ilahtuisi videopuhelusta, mutta hänellä ei ole älypuhelinta (eikä sen paremmin mitään sosiaalista mediaakaan), joten ei ole videopuhelumahdollisuutta. Joskus olen tarvinnut opinnoissa ja töiden teossa videopuhelua. Lähinnä whatsappin kautta sen verran mitä on käytetty, pätkii kyllä helposti.

Nyt virusaikana joka päivä soitellaan isovanhemmille. Poika vasta 8 kk ja tietää jo miten homma toimii. Soitetaan aina lounaan jälkeen. Mummi yleensä laulaa pojalle ja näyttää hauskoja leluja. Vaari taas näyttää vauvalle kelloaan (se on pojan lempparijuttu.) :)

Takaisin