Sitten kun minä saan lapsia, en ikinä...

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Oletko vannottanut, että lapsen saadessasi et varmasti tee jotakin esim. hemmottele lasta pilalle, mutta onkin mennyt ihan päinvastoin?

Itse olen sanonut ainakin, etten varmasti ikinä edes korota ääntäni lapselle ja hänestäkin tulee vegaani. Eihän kumpikaan sitten pitänytkään paikkaansa.

Minä olen aika varmasti vannonut, että leikin jälkeen kerätään aina lelut. No ei kerätä edes kerran viikossa.

En huuda. Olen huutanut.

Käytä äitini käyttämiä sanontoja. Varmasti jokaista olen käyttänyt.

Minä olen aika varmasti vannonut, että leikin jälkeen kerätään aina lelut. No ei kerätä edes kerran viikossa.

En huuda. Olen huutanut.

Nämä kaikki.

Lisäksi meidän lapsille ei osteta muovikrääsää, ei syötetä sokeria ennen x vuoden ikää eikä katsota idioottimaisia nykyajan lastenohjelmia.

Nämä kaikki.

Lisäksi meidän lapsille ei osteta muovikrääsää, ei syötetä sokeria ennen x vuoden ikää eikä katsota idioottimaisia nykyajan lastenohjelmia.

Juuri nämä kaikki edelliset... Lapsella on oma huone, mutta lelukaaos on asettunut olohuoneeseen.

Mun lapsi ei sit ole mikään diginatiivi, joka vaan pelaa kännykällä ja katsoo Youtubea, vaan leikitään ja puuhataan järkeviä, kehittäviä juttuja.

Harmi että lapsen isällä ei ollut samanlaisia näkemyksiä :rolleyes:

Vannoin, etten koskaan huuda lapselle, en käyttäydy kuten äitini on käyttäytynyt minua kohtaan, lapsi ei katso televisiota tuntia pidempään päivässä ja syö vain yhtenä päivänä viikossa mitään herkkuja... Noh, nää ei oo pitäneet. Huutamiseen on joskus tullut sorruttua, tulee tosi paha mieli ja hävettää. :sorry: Lapsi on myös välillä katsonut liikaa telkkaria päivän aikana ja vaikka karkkipäivä onkin ja yleensä pitää muuten, mutta jätskiä sekä jotain leipomuksia ollaan syöty kyllä karkkipäivän ulkopuolellakin.

Sitten on pari vannomusta, mitkä ovat pitäneet paikkansa. En anna lapselle kännykkää tai tablettia käyttöön ennen kuin on 7 -vuotias. Toistaiseksi on pitänyt, lapsi on 4. Saa nähdä pitääkö sinne kouluikään asti. :grin Lisäksi se, etten ota lasta viereen nukkumaan on myös pitänyt. Ainoastaan jos lapsi yöllä herää painajaiseen, on tullut viereen, mutta vauvasta asti on omaan petiin nukahdettu.

En huuda. Olen huutanut.

Nämä, ja muutama päälle. :grin Yksi oli vieressä nukkuminen. Omassa lapsuudenkodissani oli vahva sääntö omassa sängyssä nukkumisesta, ja varmaan siitä johtuen pidin tärkeänä, että lapset nukkuisivat omissa sängyissään. Tämä periaatehan vain vahvistui esikoisen kanssa, sillä hän on aina nukkunut kaikkein parhaiten omassa sängyssään. No, sitten tuli kaksi pikkusisarusta, joista kumpikaan ei vauvavuotensa aikana kerta kaikkiaan suostunut nukkumaan muualla kuin päälläni. Eli se siitä periaatteesta. :grin Vieressä nukkuminen jatkui pitkälle yli vauvaiän, ja lähes 3-vuotias kuopus tulee vieläkin viereen harva se yö.

Takaisin