sitä sun tätä

Ballo

Satasella mukana keskusteluissa
On ihan pakko kysyä onko teillä muilla ollut vauvoilla hikkaa mahassa? Tällä tuntuu olevan koko ajan ja se tuntuu niin jännältä :) Esikoisella oli myös useasti päivässä ja jatkui vielä kk:sia syntymänsä jälkeenkin. On se jännä tunne :)) Kuulemma ihan hyväkin juttu snaoivat neuvolassa. Harjoittaa vauvan keuhkojentoimintaa ja kertoo että ottaa lapsivettä keuhkoihinsa.
 
Täällä melko usein hikottelua masussa : ) Yöllä pikkusta tais kiukuttaa jatkuva hikka. Muutaman kertaa tuntu pieni hikka säpsähdys jota seuras aina kiukkunen potku :D Pistää naurattaa kun masu hyppii. Muutenkin tosi elosa pikkuveijari<3
 
miltä sen hikan pitäis tuntua? onko se sellasta tasasta vasaran pauketta? näkyykö ulospäin? mulla on tuollasta välillä niin ajattelin että onko se sitä hikkaa pikkusella :)
 
Ite ainakin tunnen melko selvästi missä kohdin se pikkunen köllöttelee ja siten tuntee myös hikankin.. siis :D Se hypähtelee samassa kohtaan tasasin välein. oon huono selittää mut se hikka eroaa muista liikkeistä pienenä pomppimisel :D Masuasukki hermostuu hikasta ja rupee potkimaa aika raivokkaasti :D

 
Minulla se ainakin tuntuu sellaisena tasaisean pömpähdykseltä samssa kohtia. Joskus näkyy ulospäinkin kun koko vattaa pomppii tasaisin väliajoin :D
 
Hehe no just tänään hikkaili ekan kerran. Ihmettelin äidille ääneen että mitä voi olla kun maha pomppii tasasesti vähänku sykkeen tahtiin, mutta oma syke on paljon nopeempi ja vauvan sykkeen vasta nopee pitäiski olla :D Äimäilin siinä aikani ennenku äiti kysäs että voisko se olla hikkaa. Olin miettiny just vähän aikaa sitten että millonkohan vauva alkaa hikkaamaan massussa mut sitku se tapahtu en yhdistäny yhtään :D Pöljä minä. Mut siis joo, semmosta pompatusta, vähänku potkis koko ajan tasaseen tahtiin samaan kohtaan, ja kesti ainakin mulla useita minuutteja :)
 
Meillä neiti ainaki hikkailee kovasti tuola mahas välillä :) Muutamanki kerran päivässä. 

Tänään meillä onki ollu vähä aktiivisempi päivä taas, vähän väliä tuntuu liikkeitä ja iskuja kun on paikoillaan tai vaikka ihan seisoisikin paikallaan niin möyrintä tuntuu <3 Sielä se pieni vaan kasvaa ja kasvaa ja koko ajan tuntuu että liikkeet on voimakkaampia ja näkyy selvemmin ulkopuolella :) 
 
Aikamoinen meno tälläkin kaverilla näyttää olevan ihan päivittäin. Mun puolesta sais välillä olla hiljaisempaakin.

Tänne on iskenyt flunssa, tytön perhepäivähoitaja on flunssassa, tyttö ei pääse hoitoon. Onneksi isä on voinut hoitaa, niin ei tarvi laittaa varahoitoon. Ja mullakin on flunssa taas. Ei kuumetta mut tukkoinen ja väsynyt olo, olinkin tänään kotona (saan olla max 3 pv omalla ilmoituksella). Tunnen vaan itseni lintsariksi, kun oon yleensä niin tunnollinen, eikä oo edes kuumetta.

Viimeisessä Vauva -lehdessä oli juttu viikolla 24 syntyneestä keskosesta, joka voi ihan hyvin jo. Joutunut olemaan ekat 5kk sairaalassa, mut pääsee nyt ehkä kohta kotiin. Jotenkin tuntuu yllättävältä, että jo tässä vaiheessa vauva on niin kehittynyt, että voi selvitä hengissä.
 
Täällä kans sairastetaan.. Kuumeettoman flunssan lisäksi molemmissa silmissä bakteeritulehdus. Ihan sydäntä riipaisee, kun joudun tuon pienen elämän altistamaan lääkkeelle (silmätipat), jonka vaikutus sikiöön ei välttämättä ole ihan olematon.. :(

Muuten raskaus on edennyt aika mukavasti. Ja kyllähän se olisi aika erikoista, jos ei mitään oireita/ vaivoja olisikaan. Nyt alkaa masullakin olla jo kokoa :) Silti oon jaksanut touhuta lähes entiseen malliin, mitä nyt tämä parin päivän (toivottavasti ei sen enempää) sairasloma menoa hidastaa..

tini rv 26+1
 
Mä tunnen kyllä oloni niin paljon tukalammaksi kuin ekassa raskaudessa. Mut silloin kävin kilpatanssissa vielä 2kk ennen laskettua aikaa ja yhdellä parin tunnin lavatanssikurssillakin oltiin vielä 1kk ennen laskettua aikaa. Miltei koko kesän leikkasin nurtsinkin ennen tytön syntymää siis.

Nyt on paljon enemmän pientä vaivaa, pikkuvihlaisuja, supisteluja yms. Ehkä lähtökuntokin oli heikompi. =)

Varokaa muuten liukkautta! Mä kaaduin eilen työpaikan pihalla, ja vielä mahalleni. Onneksi sain sentään käsillä otettua suurimman osan iskusta vastaan. Kyllä se silti säikäytti. Onneksi kaikki vaikuttaa olevan ennallaan.
 
Oho, onneks ei käynyt mitenkään! Se taitaa meillä toi tasapainokin olla vähän huonompaan päin, niin pare vaaputtaa vähän hiljempaa... Kävelylenkillä ehdottomat on vähintään kantapiikit. Selkäkään ei tule niin kipeäksi kun ei tarvi nököttää polvet koukussa.
 
Meillä kans ku oli noi liukkaat kelit, tuntui ettei millää meiannu päästä eteenpäin ja koiraki oli ollu anoppilas viikon (ilman minkäänlaista kuria) ja veti narussa aivan hulluna sitten. Sanoinki miehelle silloin että minä en mee koiran kans pihalle, ennen ku se oppii taas talon tavoille. Ja sillon kyllä päätin ettei koira mee hetkeen anoppilaan, kotona edes ruokakaan maistu kun sielä saa niin hyvää ruokaa, kaurapuuroa,kinkkua, paistettua munaa ym aamulla.. Huoh.. :/ No mutta kuitenkin, pakko mun oli pihalla kulkea koiran kans, pystyssä pysyttiin onneksi vaikka välillä meinas lipsua.

Mutta itse huomasin eilen, kuinka kova himo voi iskeä suklaaseen pelkän tv-mainoksen takia :D Jouduin miehen lähettämään kauppaan koska teki niiiiiin lujaa mieli. Ei saisi katsoa telkkaria enää ollenkaa.. Ja muutenkin, olen huomannu että joka päivä, joka ikinen päivä on pakko saada jotain suklaista :/ Onko teillä muilla tämmösiä pakkomielteitä johonkin herkkuihin? Kelpais edes sipsit joskus, mutta niitäkään ei voi kun yhden pari ottaa ja isäntä mussuttaa lopun. Hyi.

Nytkö se perC alkaa sitten tosissaan levenemään viimeisten reilun 11:sta viikon aikan :/ Huhhuh.. Mutta onneksi tuumasinkin tuossa että, alkuraskaudesta viime neuvolakäyntiin painoa oli tullu vain 7kg että ei onneksi hirvittävästi vielä :) 

Hankalaa tämä naisena olo ja vielä raskaana. Eniten mun käy miehiä sääliksi emoticon
 
Miehellesi elämää helpottava vinkki: täällä tuo mieheni oppi jo kauan sitten ostamaan aina kaupasta jotain ylläriä (=suklaata;) ja piilottamaan sen jonnekin omaan jemmaansa. Sitten kun olin anelemassa/vaatimassa/kiristämässä miestäni itkupotkuraivareilla hakemaan mulle jotain kivaa kioskilta puolilta öin, niin tsadaa, hän taikookin sen suklaan sieltä jemmastansa... Arvatkaa olenko välillä koittanut etsiä niitä jemmoja, joutuu raukka keksimään uusia koko ajan... ;D
 
Hahah, nyt on meidän tulevan isän salainen haave toteutunu :D Sain tänään neuvolasta Synnytys- ja perhevalmennus aikataulut :D Tuo ukkeli on jo kauan puhunu ja kyselly että koska on joku tommonen valmennus ku sen kaveriki oli ollu sielä sillon ja nyt se haluais itte kans sinne :D Saispahan ainaki kavereilleen kehua missä on ollu :D
 
Ihanaa, talviloma alkoi! Ensi viikko lomaa ja sitten enää 7 vk töitä. Tulee kyllä tää loma tarpeeseen, lepäilyyn pyrin sen käyttämään.
 
noniin, nyt sitä lähti viimeiset 10viikkoa vierimää eteenpäin :) Ehkä jo alkaa hieman synnytys olemaan mielessä ja en tiedä kerkeääkö paniikkikin jo iskeä, että kerkeänkö nyt kaikki varmasti vielä tehdä ennen kun vauva syntyy :) Nopeasti menny tämä aika. Mies eilen tuumasi nukkumaan mentäessä että sais jo syntyä! Ei kuulemma jaksa odottaa enää että menee tämä reilu pari kk vielä :D Sanoin että kunhan nyt vielä hetken pysyy niin hyvä :) Huomaa vain kuinka malttamaton siitä on tullut ja ajatteleeki paljon vauvaa nyt.Ja mikä parasta, ei jarruttele mun suunnitelmia vauvan huoneen suhteen :D
 
Takaisin
Top