Sisustus ja remontointi

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletko viime aikoina hankkinut tai tehnyt jotain sisustus-tavaroita? Tai vaihtanut vaikka verhot tai huonekalujen järjestyksen? Tai onko tullut ihan remontoitua? Eli oletko muuttanut kotiasi jotenkin erinäköiseksi? :)

En vielä.

Yläkerta kyllä pitäisi remontoida kokonaan. Alkuperäinen, 80-luvun parketti on niin vanha ja kulunut, että pitäisi saada hiottua ja lakattua ennen kuin pienempi lähtee liikkeelle. (Alakerta remontoitiin jotakin vuosia sitten)

Minä olen rikkonut jo useammat sukat, kun en aina muista varoa pahimpia kohtia.

Toukokuussa ollaan muuttamassa kakkostaloon ykköstalon lopullisen remontin ajaksi. Nyt kakkostalo on, ulkovuorta ja uutta vesikattoa lukuunottamatta, tehty uudelleen perustuksista kattoon asti.
Tulee kiireinen kesä, sillä syksyllä kakkostaloon on tulossa jo vuokralaiset :D

Paljonkin olen laittanut ja hankkinut, koska juuri muutettiin. Lisää uusia huonekaluja ollaan vielä hankkimassa. Tarkoitus olisi myös uudistaa pintoja, koska talon harmaavalkoisuus ei miellytä. Ehkä kesällä.

Mun oli tarkoitus hioa ja sävyttää kellastunut parketti nyt tänä kesänä. Ihan ok kunnossa on vielä ja yläkerrassa hyvä kunto.Nyt olisi aikaa, mutta eihän se onnistu kun koko perhe kotona. Nyt kun tuo Uudenmaan raja taas avataan, niin muu perhe voisi jossain vaiheessa ollakin viikon mökillä.
Uusia ja vanhoja mattoja koittanut pyöritellä mikä sopisi parhaiten, mutta kaikki näyttää tuon parketin sävyn takia kamalalta. Myös jalkalistat "oranssia" puuta niin ne haluan maalata tai vaihtaa kokonaan jos ei ehjänä irtoa.
Keittiön työtasojen, tiskialtaan ja välitilan materiaalin vaihtoa olen myös alustavasti suunnitellut ja laskenut kustannuksetkin, se nyt ei niin paljoa vaivaa edes vaatisi, kun koneet ja kaapistot jäisi paikalleen

Eteinen tapetoitiin just uusiksi, listat ja naulakko puuttuu vielä. Tänään kävin hakemassa uuden penkin eteiseen :) Samalla reissulla tarttui mukaan uudet verhot keittiöön. Nyt on kauhee sisustusvimma menossa. Monta huonetta odottaa uusia tapetteja. :)

Tämän kesän projekteja ovat mm. Terassin tekeminen loppuun ja kesäkeittiön tekeminen loppuun. Molempia aloiteltiin viime syksynä eli jotain runkoa ja laattaa on jo paikallaan. Tässä vaan on ollut korona -niminen häiriötekijä. Appiukko on täällä monesti ollut auttamassa, samoin anoppi viettänyt aikaa pojanpoikansa kanssa niin minäkin olen päässyt mukaan projekteihin.

Olen vaihtanut olohuoneen järjestystä, niin että sohvat ja nojatuoli on kaikki toistensa lähellä ja näkyvyys teeveeseen on hyvä. En tiedä miksi en ole ennen tajunnut ja nojatuoli on aina lojunut jossain nurkassa. :)

Takaisin