O
Omahyväinen(kö)
Vieras
Elikkäs.. Muutama vuosi takaperin siskoni kertoi haaveilevansa lapsesta, mutta hänen poikaystävänsä kanta lapsiin oli että "joskus sitten myöhemmin, monen monen vuoden päästä". Eli hänelle lastenhankinta ei kuulunut lähitulevaisuuden suunnitelmiin. Heillä meni sitten muutenkin asiat ristiin loppujen lopuksi, ja siskoni erosi hänestä 2012 vuoden lopussa. Nyt ollaan poikaystäväni kanssa päätetty noin 3 viikkoa sitten jättää pillerit pois, ja mennä sillä periaatteella että vauva tulee jos on tullakseen. Ja tänään sitten asia lipsahti siskolleni, joka ei asiasta ilahtunut. Olihan hän jo nuorempana sanonut minulle että "mä sitten hankin lapsen ennen sua, ja se on varma". Tunsin itseni todella, todella huonoksi ihmiseksi tämän päiväisen keskustelumme jälkeen. Kun toinen on huutanut kurkku suorana että "sä et voi tehdä tätä mulle, mä olen sun isosisko ja mun kuuluu saada lapsi ennen sua" Nyt tässä sitten mietin, että olenko oikeasti tekemässä jotain niin pahaa hänelle, jos saankin lapsen ennen häntä? Oma ajatukseni on, että jokaisella on oma elämä, ja oma oikeus päättää mitä sillä tekee. Siihen ei mitkään iät sun muut "sisarkaavat" saa vaikuttaa.
Mutta kertokaahan omia mielipiteitänne asiasta?
Mutta kertokaahan omia mielipiteitänne asiasta?