Sisarusrattaat

  • Ketjun aloittaja Ihmettelijä
  • Aloituspäivämäärä
I

Ihmettelijä

Vieras
Moi.
Meillä syntymässä lokakuussa toinen vauva ja isoveli on sillon 2-vuotias. Liikumme paljon vaunujen kanssa läpi vuoden ja teemme pitkiäkin kävelylenkkejä koiran kanssa. Haluaisin sellaiset sisarusrattaat joissa olisi kiinteät, ei kääntyvät, renkaat ja joissa molemmat lapset pystyisivät nukkua makuulta. Rattaiden pitäisi olla mahdollisimman kapeat että niillä on helppoa liikkua koiran kanssa.
Onko ketään jolla on rattaat hankittuna samoihin tarpeisiin ja osaisi suositella jotain toimivaa mallia? Muiltakin otan mielellään vinkkejä vastaan :)
 
Itse ostin Easywalker duot. Eturenkaat saa lukittua. Mekin tykätään liikkua rattailla ja käydä koiran kans lenkkeilemässä ja kaupassa yms. Meillä ikäero tulee olemaan 2v3kk. Vaunujen leveyksiä en vertaillut että siihen en osaa ottaa kantaa.

Mutta siis kokemuksia mulla ei vielä oikeasti ole kun tuokas on vasta syntymässä :D Vaunut vaikuttaa hyviltä mitä on yhden lapsen kans testiajettu. Vauvalle mahtuu omalle puolelle Emmaljungan pehmeä kantokoppa mikä oli plussaa.
 
Meillä oli zline tuplat renkaat sai lukittua, molemmat makaamaan, kevyt työntää ja siihen sai Emman pehmeän kantokopan:) iso+ kevyet työntää ja suht halvat! Tämän näköiset siis
ImageUploadedByVau Foorumi1454069070.736776.jpg
 
Jos molemmat istuimet täytyy saada makuulle, jää jäljelle vain rinnakkain istuttavia. Meillä on kaksosilla bumbleriden indie twinit ja samat ostaisin myös eri ikäisille sisaruksille tällä 8kk käyttökokemuksella. Toinen varteenotettava vaihtoehto olisi emmaljungan tuplat, mutta ovat noiden omien rinnalla melko mörssärit. Kannattaa käydä liikkeessä katselemassa ja kokeilemassa, vaikka aikoisi ostaa käytettynä. :) Jos olisin rikas, ostaisin Bugaboot..

Meillä oli myös kriteereinä kapeus ja maastokelpoisuus. Halusin vauvat vierekkäin ja vaunujen piti mahtua myös näppärästi auton perään. Bumblerideissa on maailman helpoin kasausmekanismi ja rattaat painavat 17 kg, joten niiden kanssa liikkuminen on ollut näppärää ihan miten tahansa. :) Nuo taitavat olla kapeimmasta päästä, mutta lapsille jää silti hyvin tilaa istua. Kaikista ovista mahtuu kulkemaan. Jätti-iso kuomu kummallekin lapselle erikseen on ehdoton plussa. Eri-ikäisillä en edes harkitsisi yhtenäistä kuomua.

Ratasistuimen toivoisin noissa nousevan vielä pystympään, mutta se on oikeastaan ainoa miinus. Ratasistuinta ei saa käännettyä kasvot työntäjään päin, mutta meillä ei ole sille ominaisuudelle ollut edes tarvetta. Vaunukopan saa kasvot työntäjään.
 
Me ostettiin käytettynä Emmaljungat, vierekkäin istuttavat. Ikäeroa 1v3kk. Ajoivat mainiosti asiansa!:) mahtuvat useimmista ovistakin helposti. Kumpikin pääsee makuulleen ja kivat lykkiä. Maksettiin 90e.:)
 
Kiitos jo vastanneille. Lisää kokemuksia ja ajatuksia saa laittaa :) Mietin noita Mountain Buggy one+, mutta jotenkin se kääntyvä eturengas ei houkuta. Koiran kanssa kun liikkuu säällä kun säällä niin pitäis pystyä ohjaan vaunuja yhdelläkin kädellä. Nyt käytössä Emmaljunga classic ja aivan huiput olleet. Niihin vaan se sisaristuin on niin huono kun siihen ei ole kuomua... :sad001
 
Aika monissa vaunuissa, joissa on kääntyvät eturenkaat, saa ne renkaat myös lukittua. Itse en ostaisi etenkään rinnakkain olevia tuplia ilman kääntyviä eturenkaita. Kun painoa on päällä paljon, on rattaiden liikuttelu ihan mahdotonta ilman niitä kääntyviä. :) Lenkillä ja etenkin huonolla pohjalla/lumessa renkaat lukossa taas vaunut kulkevat kevyemmin. :)

Tripodit tuplarattaat kuulostavat hankalilta, jos täytyy liikkua esim julkisilla. Itselläni ei ole kokemusta, mutta itse en osaisi sellaisia ostaa ja ajatella käytössä..
 
Eturenkaat jotka saa lukittua liikkuu kuitenkin lukittunakin jonkun verran. Ja koiran kanssa kun käy pitkillä lenkeillä niin koen parhaimpana 4 kiinteää rengasta jotta niitä voi lykätä yhdellä kädellä eteenpäin. Missään julkisissa ei liikuta vaan näistä tulis pelkästään lenkkeilyvaunut. Ei vaan tahdo löytyä tällaisia 4 kiinteällä renkaalla olevia tuplia...
 
Niitä ei ole ihan siitä syystä, että niiden kanssa liikkuminen on ihan mahdotonta.. :D

Meillä eturenkaat lukittuna ovat oikeasti lukittuna, eivätkä kyllä liiku yhtään mihinkään. Olisiko halvempien/huonompi laatuisten tuplien ongelma? :) Itse lenkkeilen noiden meidän tuplien ja keskikokoisen koiran kanssa paljon ja olen niistä tykännyt myös lenkkeillessä.
 
Takaisin
Top