Sisarusrattaat ja -vaunut

Joo, varmaan se on parempi tuplarattaat hommata, jos 3v ikäerolla seuraava lapsi tulee 😊 Päiväkoti on noin 100 metrin päässä, joten sinne voi kävellä. Lähinnä siis lenkeillä käydään lapsen kanssa kävellen tai rattailla, kauppareissut tehdään autolla. Ett sinällään siis "pakollisiin" reissuihin ei tarvetta tuplarattaille ole, mutta lenkkeilyä ajatellen ihan hyvä varmasti että on se istuin myös esikoiselle, kun ei hän varmaan vielä parinkaan vuoden päästä jaksa mennä samoja lenkkejä kuin itse. Mulla on kyll niin miniauto, että lienee turha haaveilla tuplarattaiden mahtumisesta autoon🤔

Me ostettiin isompi auto, periaatteessa mahtuvat.. mutta en ala niitä autossa roudaamaan. Sinne on matkarattaatja sitten Istumalauta. Ei siis yleensä mennä autolla mihinkään pidemmälle (kauppareissut, kauemmaksi puistoon tms.) Yksi vaihtoehto voi olla kantorinkka, meillä ollut esikoisella se ulkoillessa. Niin pääsee liikkumaan maastossa kuin maastossa.

Joo, varmaan se on parempi tuplarattaat hommata, jos 3v ikäerolla seuraava lapsi tulee 😊 Päiväkoti on noin 100 metrin päässä, joten sinne voi kävellä. Lähinnä siis lenkeillä käydään lapsen kanssa kävellen tai rattailla, kauppareissut tehdään autolla. Ett sinällään siis "pakollisiin" reissuihin ei tarvetta tuplarattaille ole, mutta lenkkeilyä ajatellen ihan hyvä varmasti että on se istuin myös esikoiselle, kun ei hän varmaan vielä parinkaan vuoden päästä jaksa mennä samoja lenkkejä kuin itse. Mulla on kyll niin miniauto, että lienee turha haaveilla tuplarattaiden mahtumisesta autoon🤔
Noi cybexin gasellet mahtuu aika pieneen tilaan. Toinen istuin taittuu rungon mukana littiin ja se toinen vie tosi vähän tilaa. MUTTA niissä eturenkaat eivät ole mitkään maastorenkaat ja näin talvella lumi jumittaa ne todella nopeasti...😵 mutta muuten näppärät vaunut. 😊Meilläkään ei ole kovin iso takakontti ja siksi päädyttiin noihin. Ja istuimet saa miten päin haluaa. Meillä ei ainakaan ole ollut kurakengät toisen lapsen niskassa. Mutta vaunuja voi käsittääkseni pyytää lastentarvikeliikkeessäkin testattavaksi että miten mahtuu. Eihän niitä sieltä tarvitse ostaa jos haluaakin metsästää vaikka halvemmin käytettynä😊

Meillä lapsilla ikäeroa 3 v 5 kk ja tuplarattaat olisi olleet aivan turhat. :D Rehellisesti, en ole kertaakaan ajatellut että olispa tuplat. Istuma-/seisomalaudalla mentiin reilu puolisen vuotta tarvittaessa ja sitten on esikoinen mukisematta kävellyt kaikkialle. Tällainen erilainen mielipide/kokemus tällä ikäerolla.

Meillä lapsilla on ikäeroa 2v2kk. Ei tuplarattaita. Vuosi sitten ostimme pyöräkärryn, jota voi myös työntää kärryinä, sillä välillä menty yli 2km matkoja kävellen. Ei meillä ollut kyllä edes seisomalautaa 😅
Lapsi pitää kävelystä ja potkupyöräili viime kesänä rattaiden vierellä. Kun oli pieni vauva (kuopus siis), niin kulki mieluiten kantorepussa ja esikoinen käveli tai oli varalla rattaat mukana.

Pidemmällä mentäessä meillä toki oli useimmiten kaksi aikuista mukana, mikä ei kaikilla ole tilanne. Ja vielä kauemmas mentäessä käytin autoa.

Takaisin