Sisätutkimuksesta (ko?) johtuva vuoto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja H19N90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

H19N90

Vasta-alkaja
Heissan!

Kaipailisin kokeneemmilta neuvoa!

Mulle tehtiin äitipolilla sisätutkimus rv 36. Lääkäri kokeili normaalisti kohdunsuun tilanteen ja ronklasi hiukan kalvoja pyörittämällä. Ei ollut mielestäni mikään raju tutkimus. Kuitenkin tosta käynnistä lähtien alapää ollut tosi kipeä, jopa pytyllä istuminen on inhottavaa. Paineentunne ja vihlominen lisääntyneet kummatkin.

Tänään rv 36+3 vessassa käydessä paperiin tuli rusehtavaa limaista vuotoa.

Mitä mahtaa olla? Vauva arviossa jo 3.5 kg että sais vaikka jo syntyäkin :)

Neuvolastahan kannattaa kysellä, mutta mulla tuli kyllä sisätutkimusten jälkeen veristä vuotoa, lääkäri taisi sanoakin että se on ihan normaalia.

Jos tollai pikkusen vaan on tuhruttanut ja mennyt jo ohikin niin en olis huolissani, varmaan just tosta tutkimuksesta johtuvaa. Mutta jos jatkuu (vaikka vähäisenäkin) ja etenkin jos vuoto lisääntyy niin välittömästi vähintäänkin yhteys neuvolaan tms. Ite varmaan lähtisin ihan käymään, kun vois kuvitella että puhelimessa sanois että seuraile, mutta käydessä vois ollakin että "no vilkastaan nyt samantien kun oot tänne tullu."

Voi olla että limatulppa lähtenyt irtoomaan, jos lääkäri tosiaankin on pyöritelly siellä sormillaan.
Mulla ainakin esikon ootus aikaan tuli juurikin rusehtavaa vuotoa lääkärin tutkimuksen jälkeen ja kun synnytys käynnistettiin tuon tutkimuksen jälkeen, niin sitä tuli välillä tosi runsaasti!

Synnytys käynnistyi 2pvä rajumman sisätutkimuksen jälkeen rv 37+3. Suosittelen soittamaan neuvolaan/päivystävälle jos huolestuttaa :)

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Se on tosi tavallista että loppuraskaudessa tulee sisätutkimuksen jälkeen vähän verta. Limakalvot on tosi verekkäät ja turpeat. Mulla ainakin tuli eikä se enteilly vauvan syntymää mitenkään. Ei tarvii olla huolissaan jos ei oo kovin runsasta vuotoa.

Takaisin