Sisällä nukkuminen.

nainen90

Silmät suurina ihmettelijä
Onko vinkkejä miten vauvan (2kk) saisi nukutettua päivällä sisälle. Kova on lapsella väsy, mutta ei malta nukahtaa muutakuin vaunuihin. Ei se muuten haittaa, mutta jos kovat pakkaset alkavat ei lasta voi pihalle nukkumaan laittaa. Olen yrittänyt laittaa sisällä vaunuihin ja nukkuu siellä n. 15min. Pihalla nukkuu 2-3h.
Samoin myös illalla on ongelma saada lapsi nukkumaan yöunille.

Juu jos joku osaa antaa vinkkejä, niin saa kertoa mullekin!

Meillä on toiminut kantoreppu päiväunille mentäessä, Miu viihtyy nyt koko ajan kantorepussa ja nukkuu unet melkein kokonaan repussa. Joskus saadaan tyttö laskettua unessa kantorepusta sänkyynsä, mutta oishan se kiva saada nukutettua joskus ihan sänkyynsäkin... Ehkäpä se tästä kun nämä lapset kasvaa. Vai? :D

No mä en kyll ihan mitää varmoja konsteja osaa kertoa, koska mein poitsu on kyll aina nukkunu yhtä hyvin sisällä kun ulkonakin. mutta joo, unille meno on kyllä aina vaihdellut eli välillä simahtaa jo 5 minuutissa sänkyyn ja välillä saapi oikeesti nukuttaa puoltoista tuntiakin. (poitsu siis nyt 10 kk) Mun konstit nukkumaan on että mä laulan tuutulauluja (meillä ei poika tykkää mistää saduista ainakaa vielä) niitä samoja mitä oon laulanu raskausaikanakin ja välillä otan jonkun uuden taas lauluihin. Silittelen poikaa ja toivotan hyvät yöt, suukotan ja peittelen. Välillä joudun piteleen kädestä kyll kiinni nii kaua kunnes simahtaa (esim sillo kun kipeenä) mut yleensä riittää ku silittelee hetken toivottaa hyvät yöt ja peittelee ja antaa suukon. sit poistuu makkarista ja yleensä omaan jokelteluun tai leikkeihin nukahtaa. jos alkaa itku kuuluu ni meen takasin ja sit otan käyttöö mahdollisesti tuutulaulut. 

Mein poika ei oo pitkään aikaan suostunu nukahtaan syliin vaan se oma sänky. 
Vaunuissakin vaan sillon ku oikeesti on väsy, muuten sitä kurkitaanki et mitä kaikkee ulkona on. 
Meillä on jo hyvin pienenä jääny yösyötöt pois kokonaan ja yli kaheksan tunnin unia nukuttiin jo 3 kuisena. Päikkäreitä meil o ollu aamulla 1-2 h , herää lounaalle ja sitten iltapäivällä nukkuu 2-3 h ja herää päivälliselle. en tiedä mut tuo rytmi meil o toiminu ja hyvin nukkuu koko yöt ja on pirtee päivällä ja jaksaa leikkiä, mut myös tuo nukkumine ja nukahtamine onnistuu nii sisällä ku ulkonakin. 

Juu, omistetaan kyllä keinutuoli ja nukahtaakin kun tarpeeksi keinuu. Mutta sänkyyn, kun laittaa herää.. Ehkä vaatiin vaan kärsivällisyyttä.

Oletko koittanut kapalointia? Se autto meillä ainakin. Yhessä vaiheessa kiikutettiin sitterissäkin mutta vauvan kasvaessa onneksi oppi nukahtamaan ittekseen omaan sänkyyn. Nyt vauva 11k ja vaipuu heti kun laittaa sen unille pinnikseen :)

.

Meillä 1v9kk eikä nuku edelleenkään kuin satunnaisesti sisällä päikkyjä. Yksinkerteisesti vaikka kuinka väsyttäisi sinnittelee ja sinnittelee tunteja. Ollaan sitte talvipakkasilla puettu hyvin ja vaunujen päälle extra peitto sekä harso kuomun eteen. Yleensä nukahtaa kun vetäisee toppahaalarin vetskan kiinni :D

mun tyttö on nukkunu aina kaikki päikkärinsä sisällä. vaunuihin nukahtaa vain jos ne liikkuu eikä aina silloinkaan ja näin on ollu ihan pienestä asti. alkuun yritin nukuttaa syliin ja laskea siitä sänkyyn, mut eipä siitä mitään tullu, tyttö heräsi heti ihan pirteänä ja mun piti pitää sylissä pitkiä aikoja, et sain hänet nukkumaan. sit keksin alkaa nukuttaa hänet viereen, eka tissille ja välillä ilman tissiä ja lopulta, siirsin hänet 5kk ikäisenä omaan sänkyyn ja sit pikkuhiljaa hän alkoi nukkuu päikkärinsä yksin omassa sängyssä. mun tyttö nukahtaa parhaiten yksin, välillä toki huutaa ns. huomioitkua ja välillä vain jää hetkeksi leikkimään soittorasialla ja unileluilla, kunnes nukahtaa yksinään.

Tuossa yksi päivä keksin laittaa sänkyyn tyynyn, jotta sängyssä olisi hieman ahtaampaa. Ja kaskummaa toimi . Nyt ollaan siis nukuttu muutama päivä päikkyjä hyvin sisällä ja illallakin menee hyvin nukkumaan . Tämä ajaa siis aikalailla samanasian kapaloinnin kanssa.

Meillä nukahtaa tissille ja päikkärit nukkuu siis meidän sängyllä, tai sohvalla. Mutta meillä nyt päiväunien pituus on se 30 min. Vaikka mitä tekisi ja päällä seisoisi. Tyttö 3 kk. :)

Meillä oli käytössä vaavisänky, sitä pystyi kivasti heijaamaan, kun siinä pyörät alla. Ekat 4kk vauva nukkui joko siinä tai sitten välillä mun vieressä, perhepedissä (vaunuissa nukkuu vain jos ne liikkuu, edelleenkin vaunujen pitää olla liikkeessä, muuten niissä vauva ei kyllä nuku).

Jos ei millään muuten nukahtanu, ni viereen kun otti, nii siihen nukahti aina. Sit välillä nukutin siihen vaavisänkyyn peppua taputellen, kädestä kiinni pitäen yms. Joskus nukuttamiseen meni 5min ja joskus 3h.. Nyt nukahtaa yleensä melkeen heti tai viimestään tunnin päästä, kun pinnasänkyyn laittaa, ikää pian 7kk.

JPT, meillä ihan sama juttu! Miu nukahtaa siis vain joko tissille tai kantoliinassa, tuurilla jos saa laskettua sänkyyn, niin nukkuu korkeintaan 30min. Kantorepussa pidempäänkin, jos olen koko ajan liikkeessä. Kesällä vain olisi niin paljon helpompi käyttää tuota kantoreppua ja kävellä ulkona ympäriinsä, tällalailla pakkasilla ei ole ollut ulos oikein asiaa repun kanssa.. Kyllä vähän kateellisena joskus kuuntelen, kun tuttavat kertovat kuinka lapsi nukkuu monta tuntia putkeen ja itse ehtivät ompelemaan/siivoamaan/mitävaan, kun itse ei ehdi mitään.

Takaisin