Sipsit, dipit ja popcorn

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Syötkö sipsejä, dippejä ja poppareita? Mitä makuja? Milloin? Entä mitä syötte elokuvateatterissa?

Leffaa katsoessa usein syön tavallisia maustamattomia sipsejä ja valkosipulidippiä. Poppareita yleensä vain elokuvateatterissa.

Syön mieluiten Herkku- tai Sourcream -sipsejä. Dipiksi joskus American, joskus Ranch, aina en osta dippiä ollenkaan. Harvoin sipsejäkään.

Elokuvissa syön aina hedelmäkarkkeja, jotka olen kotona vaihtanut pakastepussiin. En voi sietää rapisevia rouskuttajia ympärillä ni, kun yritän keskittyä elokuvaan. Tästä syystä en syö karkkipussista suoraan enkä sipsejä koskaan elokuvissa.

Popcorneja en syö, en ole koskaan oppinut tykkäämään.

Real Snacksin BBQ ja Mix on suosikkeja. Sit Tokmannilla myytävä Priima Paprikanmakuinen perunalastu. Mut nää Priimat on ällösuolaisia. Poppareita tehdään tosi harvoin ja vielä harvemmin ostan tortillasipsejä, mutta vaihteeksi ihan hyviä. HotRod ja Kaikilla Mausteilla (real snacksin) oli yhteen aikaan herkkua mut sitä ei oo tullu ostettua muutamaan vuoteen.

Maidon (ja juuston) välttelyn takia tällä hetkellä joko perus Pringleseitä tai Hot Rodeja, ja silloin kun maito ei ole ongelma, parhaita ovat Estrellan Barbecue -perunalastut ja melkein mitkä vain sourcream & onion -perunalastut (paitsi ei mitään vähärasvaista, tms. Sipsejä syön niin harvoin ja silloinkin vähän, että silloin kun syön, syön juuri sitä mikä parhainta on. Juhannuksena söin viimeksi, ja silloinkin ehkä 10 perunalastua yhteensä.

Leffassa en ole käynyt ikuisuuksiin. Viimeksi 4 vuotta sitten vauvakinossa, enkä sielläkään napostellut mitään, sitä edellisen kerran 5 vuotta sitten odottaessani esikoista, leffalippuun kuului popparit, joten söin niitä ja nukuin osan leffasta, koska tuolit olivat mukavat ja minua väsytti... tuskin menen elokuviin enää, paitsi lasten kanssa sitten kun he ovat vähän isompia.

Muokattu viimeksi:
Mä syön aikalailla kaikenlaisia sipsejä, sekä maustamattomia että mausteisia. Ranch sipsit on ehkä suosikki.
Dippisuosikki on ehdottomasti Taffel Sweet Chili. :happy:

Neuvolassa suosittelivat dippaamaan kasviksia, mistä tykkään myös.
Popcornistakin puhuivat sipsin korvikkeena, mutta en erityisemmin pidä poppareista.

Tykkään kovasti sipseistä, ne ovat ykkösherkkuani ja niitä yleensä aina haluan, kun tekee mieli herkutella. Suosikkejani ovat weekendin garlic & chili, tescon mature cheese & red onion, estrellan punasipulisipsit... Lähinnä kaikki, missä on joko sipulia tai valkosipulia. :grin Dippejä harvemmin, jos dippaan, niin yleensä käytän americania. Poppareitakin tykkäisin syödä, mutta mua inhottaa ne hampaiden väliin jäävät maissinpalaset, täytyy aina hammaslangata hampaat heti popparinsyönnin jälkeen. Leffateatterissa käyn erittäin harvoin, koska en juurikaan pidä elokuvateatterissa olosta. Silloin joskus kun olen käynyt, yleensä otan karkkeja tai en mitään juurikin siitä syystä, että rapina raivostuttaa.

mä oon juustonaksujen ja erityisesti nacho cheese ballsien ystävä. mieluummin niitä, mut sipsitkin menee - erityisesti sour cream & onion -maustetut. myös paprikasipsit on jees. tosi harvoin tulee silti kotiin ostettua mitään.

leffassa syön irtokarkkeja tai poppareita. (viimeks käyny leffassa 3v sitten).

Useimmat sipsit kelpaa, mutta sourcream & onion tai sitten ihan vain suolatut (Taffelin original tms). Originalien kanssa tykkään syödä dippiä. Useimmiten teen itse sekoittamalla kermaviiliin maustekaapista sitä sun tätä. (Samanlaiseen dippiin on kiva dipata myös kasviksia.) Popcornit on myös hyviä, mutta niitä tulee harvemmin tehtyä kotona. Elokuvissa käyn tosi harvoin, mutta siellä syön popcornia. Juustonaksuja ja muita sellaisia en taas pysty syömään lainkaan.

Takaisin