Simaa lapsille?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Vappu tulee ja vappuna juodaan perinteisesti simaa. Juoko teidän lapset simaa? Meidän poika ei muistaakseni vielä viime vappuna saanut, mutta tänä vuonna aion antaa (kohtuullisessa määrin). :)

Kaupan simaa mahdollisesti saavat maistaa. En tiedä vielä. Kotitekoista en näin pienille itse antaisi.

Tein kotona ämpärillisen ja lapset on saaneet maistaa, tykkäävät.:) puolikkaan lasillisen saavat silloin tällöin, meillä ei muutenkaan usein juoda makeita juomia. Isompi määrä käy mahan päälle, usein simaa maisteltuaan pian valittavat hetken masukipua ja hiivahan pistää herkästi mahan kuplimaan, niin itsellenikin käy.

Annan lapsen maistaa simaa heti kun hän itse haluaa. Tänä vuonna kaksivuotias on todennut tiukan ein kun olen kysynyt haluaako hän maistaa, katsotaan ensi vuonna uudestaan.

Yleensä kuplivat juomat eivät pienille kelpaa ollenkaan. Veljen alakouluikäiset lapset eivät vieläkään suostu juomaan mitään kuplivaa.

Viime vuonna oli vielä aivan liian aikaista tarjota eikä varmaan nytkään alle 2-vuotiaalle anneta, kun ei oo osottanu muutenkaan mitään kiinnostusta makeisiin juomiin.. Ehtiihän tuota vielä :)

Takaisin