Sikiön Hikka

Laurents

Silmät suurina ihmettelijä
Milloin te olette tunteneet ensimmäisen kerran sikiön hikottelevan?
Onkohan mahdollista tuntea sellaista jo viikolla 19?
Ihmettelin, kun makasin selälläni ja ihmeellinen nykiminen tuntui alavatsassa, tietyin väliajoin..
Ehkä 5-7 sekuntia väliä, ja sitten taas nytkähdys :)
en oikein uskonut niitä potkuiksi, kun olivat niin ns.rytmikkäitä..eli siis saman verran aina kesti kunnes tuntui "nytkähdys" (vähän kuin potku)..!
Oon jostain lukenut, että sen tuntisi vasta loppuraskauden puolella.
 
Viikolla 32 eli ihan vähän aika sitten. Tuli kyllä paljon tiuhemmin se nikottelu kuin 5-7 sekan välein.
 
Mä en nyt muista tarkkaan mut aika kauan se hikka tuntui, eli varmaan jostain puolesta välistä. Pitäs ihan tarkistaa raskauajan muistiinpanoista :)
Ja tosiaan ihan tasasesti se hikotus tuntui ehkä noin sekunnin-parin välein.
Hikka oli pojalla usein masussa ja on edelleen.. :)
 
kyllä täälläkin hikka tuntuu jo ei nyt jotain 17+ tosin voi johtua, että asukkeja kaksi ja tila käy vähän ahtaaksi ja maha piukka. hikka ainakin mulla tuntuu nopeana tasaisena ja kestää joitain minuutteja.[;)]
 
Esikoisen kohdalla alkoivat tuntumaan vkosta 20. Oli sellaista tasaista nykimistä. Poika nikotteli ihan kamalasti raskausaikana ja isommilla viikoilla koko maha hytkyi mukana emoticon . Ei tarvinnut miettiä mitenpäin vauva masussa oli, kun nikotus tuntui voimakkaimmin siellä missä vauvan pää oli.
 
Takaisin
Top