Sikiö huonosti näkyvillä ultrassa rv9

DaaliaBee

Silmät suurina ihmettelijä
Odottavan aika on niin pitkä ja olo on epätoivoinen. Haluaisin kuulla onko kellään kokemusta vastaavasta?

Rv 8+6 neuvolassa sikiötä ei meinannut millään löytyä ultratessa alakautta. Lopulta jotain näkyi hyvin sumeasti mutta sykettä ei nähty. Sitä tummaa aluettakaan (ruskuaispussi?) ei ilmeisesti aluksi meinannut löytää, mutta sitten kun löytyi ja näin sen ruudulta, se ei ollut kovin symmetrisen näköinen. Ja siellä sisällä siis oli sumeana näkyvä sikiö, josta koittivat ottaa mittaakin.

Emme kuitenkaan tässä vaiheessa saaneet mitään varmaa tietoa sikiön tilasta vaan lähetteen parempaan ultraan naistenpolille, sinnekin odotusta tuli yli viikko.

Mulla on ollut ensimmäiseen raskauteen verrattuna nyt paljon voimakkaampaa pahoinvointia, väsymystä, heikotusta ja uupumusta ja vatsa jo kasvanut. Vaikka en ole suuria määriä oksentanut niin olo on tosi heikko. Ja nyt tämä epätietoisuus vielä tuntuu niin pahalta, toisaalta on voimakas tunne että sisällä ei olekaan elämää. Mutta silti näistä oireista joutuu kärsimään.

Eihän tässä auta muu kuin odottaa sitä ultraa, mutta kiinnostaisi kuulla jos jollain on kokemusta ”piilottelevasta” vauvasta, voiko tämä vielä kääntyä hyväksi vai onko johtanut keskenmenoon?

Olen ymmärtänyt, että neuvoloissa voi olla huonot laitteet, olisiko siitä kyse? 🤔 Toivottavasti 🙏

Voi olla tuokin yksi syy. 🙏 Edellisessä raskaudessa kuitenkin samalla laitteella sikiö löytyi heti ja näkyi tosi selkeästi. 😞 Mietin myös onko kohtu tai sen asento voinut jotenkin muuttua synnytyksen jälkeen. Takana siis yksi synnytys.
Olen ymmärtänyt, että neuvoloissa voi olla huonot laitteet, olisiko siitä kyse? 🤔 Toivottavasti 🙏

Takaisin