Siitepölyallergia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sohwia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Kärsitkö siitepölyallergiasta?

• Kyllä

Äänet: 10 66.7%
  • En

Äänet: 5 33.3%

• Kaikki äänestäjät
    15

Sohwia

Sanavalmis juttuseppä
Marraskuunmammat 2015
Elomammat 2017
Nyt, kun on kevät niin moni kärsii siitepölyallergiasta, joten ihan mielenkiinnosta kysyn, kuinka moni täällä kärsii siitepölyallergiasta? Ja onko jotain keinoja, joilla yritätte helpottaa allergia oireita? :)

Muokattu viimeksi:
Mulla alkaa lysti vasta kesäkuussa, kun heinät alkavat kukkia. Olo on silloin tosi tukkoinen, nuhainen ja väsynyt. Allergialääkkeet onneksi auttavat, mutta ne pitäisi muistaa aloittaa hyvissä ajoin ennen siitepölykauden alkua. Olen vähän huono siinä. :confused:

Towanda, nykyään ohjeistus on aloittaa suun kautta otettavat lääkkeet vasta oireiden ilmaantuessa. Nenäsumutteet ja silmätipat auttavat paremmin, jos niiden kanssa vähän ennakoi. :)

Itselläni ei ole todettu allergiaa, mutta runsas kukinta (ilmeisesti koivu) aiheuttaa lievää oireilua. Olen välillä käyttänyt antihistamiineja, mutta pääasiassa vain siedän. Aikuisista olisiko ollut jopa, että joka kolmannella tulee oireilua siitepölystä.

Towanda, nykyään ohjeistus on aloittaa suun kautta otettavat lääkkeet vasta oireiden ilmaantuessa. Nenäsumutteet ja silmätipat auttavat paremmin, jos niiden kanssa vähän ennakoi. :)

Itselläni ei ole todettu allergiaa, mutta runsas kukinta (ilmeisesti koivu) aiheuttaa lievää oireilua. Olen välillä käyttänyt antihistamiineja, mutta pääasiassa vain siedän. Aikuisista olisiko ollut jopa, että joka kolmannella tulee oireilua siitepölystä.

Se olikin uutta tietoa mulle. Aika jännä, kun ainakin itsellä kestää aikansa, ennen kuin antihistamiinit purevat. Nenäsuihkeita en tykkää käyttää, ellei ole ihan pakko.
Heinänuhassa auttaa parhaiten se, että pysyy poissa maaseudulta. :wink

Täällä kanssa yksi allerginen. Allergiatestissä löytyi pujo. Itse olen huomannut että leskenlehdet ja paju aiheuttaa oireita. Lapsi toi leskenlehtiä yhtenä keväänä kotiin maljakkoon (tai pikemminkin pieneen mukiin). Olen aika huono ottamaan lääkkeitä eli yleensä vain kärsin ja kiellän leskenlehtien sisälle tuonnin. Tänä vuonna meni myös virpojien tuomat oksat ulos, kun kukkivat jo. Otan lääkettä yleensä sitten jos iskee oikein pahat oireet.

Kärsin kaikista mahollisista. Pujo, leppä, koivu, heinät yms. Oon pari kesää siedättäny itteeni ja ollu ilman allergialääkettä ja se on auttanu. Välillä nenä vuotaa ja silmät kutiaa mut ne ei haittaa :)

Kärsin kaikista mahollisista. Pujo, leppä, koivu, heinät yms. Oon pari kesää siedättäny itteeni ja ollu ilman allergialääkettä ja se on auttanu. Välillä nenä vuotaa ja silmät kutiaa mut ne ei haittaa :)

Kärsin myös kaikesta mahdollisesta. Sillä erolla tosin, että siedätyksestä ja lääkkeistä huolimatta siitepölykautena minun täytyy rajoittaa ulkona oloa ja kärsin oireista silti :inpain:

Kärsin myös kaikesta mahdollisesta. Sillä erolla tosin, että siedätyksestä ja lääkkeistä huolimatta siitepölykautena minun täytyy rajoittaa ulkona oloa ja kärsin oireista silti :inpain:

Voih! Tsemppiä, tiedän niin tuon tunteen ja olon. Onneks itellä helpottanu ees nuo allergiat kun ruoka-aine allergioitakin on vino pino..

Voih! Tsemppiä, tiedän niin tuon tunteen ja olon. Onneks itellä helpottanu ees nuo allergiat kun ruoka-aine allergioitakin on vino pino..

Kiitos! Minä oon puolestani niiltä välttynyt. Mikään ei ole hengenvaaraksi, mutta ristiallergia-aikaan kyllä mielelläni vältän tomaattia, omenaa ym. ja tavallistakin enemmän myös ananasta ja kiiviä... Onko toivoa, että sulla ruoka-aineallergiatkin helpottaisi?

Kiitos! Minä oon puolestani niiltä välttynyt. Mikään ei ole hengenvaaraksi, mutta ristiallergia-aikaan kyllä mielelläni vältän tomaattia, omenaa ym. ja tavallistakin enemmän myös ananasta ja kiiviä... Onko toivoa, että sulla ruoka-aineallergiatkin helpottaisi?
Ne onkin aika yleisiä nuo ristiallergiat ja onneks helppo välttää.
En usko että ne helpottas enkä kyllä koe sinänsä hankalaksi niiden kanssa elää. Oon siis kalalle ynnä muulle merenelävälle ja tomaatille. Pähkinälle ihan hengenvaarallisesti taas. Kärsin muutenkin atopiasta ja herkästä ihosta ettei houkuta alkaa siedättää kun se pienikin ihottuma ja kutina on sietämätöntä..

Ne onkin aika yleisiä nuo ristiallergiat ja onneks helppo välttää.
En usko että ne helpottas enkä kyllä koe sinänsä hankalaksi niiden kanssa elää. Oon siis kalalle ynnä muulle merenelävälle ja tomaatille. Pähkinälle ihan hengenvaarallisesti taas. Kärsin muutenkin atopiasta ja herkästä ihosta ettei houkuta alkaa siedättää kun se pienikin ihottuma ja kutina on sietämätöntä..

Nuo hengenvaaralliset allergiat on kyllä hurjia! Oletko matkustanut paljon? Jos, niin miten oot reissussa toiminut? Tuntuu, että vähänkään kauempana ei allergioiden vakavuutta ymmärretä :nailbiting: Atopiaa täälläkin, helpotti aika paljonkin, kun lisäsin reilusti rasvoja ruokavalioon, mutta herkkähän tää nahka silti on.

Takaisin