SF-mitta (kohdunpohjankorkeus)

Wakemeup

Oman äänensä löytänyt
Mitä teidän sf mitat? (kohdunpohjan korkeus) on ollut tässä/aikaisemmissa raskauksissa? Onko ollut käyrien yläpuolella. Mulla tosiaan mitattiin rv 19+1 ja mitta oli huimat 22cm. Nyt jännittää siis tuplasti enemmän tiistain rakenneultra. Kohtalotovereita? :/
 
Mulla meni esikoisesta kokoajan siinä ylimmän viivan kohdalla tuo sf-mitta, ja tyttö painoi syntyessään alle 3kg :) Joten yksillöllistä on tuo kohdunkin kasvu, eikä ole verrattavissa mielestäni vauvan kokoon..

Nyt mitattiin ekan kerran viikolla 17+6 ja sf-mitta oli 18cm :)

Niin ja mittaustulos voi vaihdella myös vauvan asennosta riippuen tai ihan vaan jos on eri mittaaja :)
 
mulla mitattiin tasan 21+0 ja mitta oli 19cm. ilmeisesti ihan normaalissa ainakin menee?:D
 
Tässä raskaudessa ei ole vielä mitattu, seuraava neuvola vasta parin viikon päästä.. Mutta esikoista odottaessa vedin ihan omaa käyrää siellä alimman käyrän alapuolella, maha oli siis pieni ja paino nousi vähän raskauden aikana. Jouduttiinkin/päästiin ultraan joskus rv30 tienoilla, kun haluttiin tarkistaa ettei vauvalla ole hätää ja että istukka yms. toimii kunnolla. Kaikki oli hyvin, käytiin vielä kontrollissakin loppuraskaudessa. Vauva oli tosin syntyessään piirun verran alle 3kg. Saa nähdä miten tällä kertaa edetään sf-mitan suhteen :)
 
Mulla mitattiin ekan kerran viikoilla 19+2 ja silloin oli 16,5 ja oli yläkäyrän yläpuolella. Neuvolatäti sanoi että usein alussa mennään siellä yläkäyrillä ja sitten se tasaantuu. Ja kuulemma riippuen mittaajasta mitta voi vaihdella useitakin senttejä. Riippuu kuinka tiukkaan mittanauhaa pingoittaa. 
 
Tässä raskaudessa ei ole vielä mitattu, mutta edellisessä on mitattu eka kerran viikoilla 20+6 ja on ollut 22 cm.
 
Mulla mitattiin viime käynnillä,jolloin viikkoja oli tasan 18. Mitta oli 14. Tosin neuvolatäti tuumas,että mitta on vähä sinnepäin...ilmeisesti ton mun alamakkaran takia :D :D
 
Mulla perjantaina mitattii ja oli 16,5/ 17, viikkoja 18+1. Yläkäyrillä kai menee mutt mulleki sanottii ett on tällee alussa ihan normaalii, tasaantuu sit.
 
Tänään kävin lääkärillä ja nyt kohdunpohjankorkeus oli 16...Viime keskiviikkona neuvolatäti sitä mitto ja tuumas,että on vähä vaikea mitata tarkasti,mutta tänään lääkäri otti mittanauhan käteen ja ei sillä ollu mitään ongelmia mittaamisen kanssa :)
 
Multa mitattiin tänään ekaa kertaa. Viikkoja 22+1 ja mitta 22 cm. Yläkäyrän yläpuolella.
 
Tänään mittailtiin ekan kerran, viikkoja siis 23+2 ja mitta oli 22cm, yläkäyrän alapuolella just.. :)
 
Mulla mitattiin ekaa kertaa rv 18+4  ja sillon mitta oli 18,5cm, yläkäyrillä mentiin siis sillon ainakin, saas nähdä mitä ens kerralla neuvolassa rv23+1 näyttää :)
 
Mulla oli eilen neuvola. Viikot siis 21+3 ja neuvolakorttiin tää täti oli merkannut sf-mitaksi 26,7cm!! Siis ihan järkky, voiko olla jo noin paljoa vai onkohan käynyt mittavirhe:O
 
Itsellä mitattu nyt kaks kertaa:
rv 17+6 oli 19cm
rv 19+5 oli 20 cm

ens maanantaina olis taas neuvola, jolloin saadaan taas uus mitta :D
ekassa raskaudessa tuo sf-mitta oli tuon 20cm tasan rv 23+0 :D
 
Me käytiin 2. neuvolakäynnillä tossa parisen viikkoa sitten rv 18+1, eikä sf:ää mitattu. Mitataanko se siis vasta kun massua on reippaasti näkyvissä?
 
Jos on ensimmäinen raskaus kyseessä, ni usein mittaavat vasta rv 20 jälkeen, jolloin kohtu jo hyvin tunnusteltavissa :)
 
Viikoja 23+0, eka raskaus, eks mittaus, 19cm oli mitta. Hieman keskikäyrän alapuolella kuulemma. Itse oon ollut pieni vauva ( 2700g) ja kohtu on taaksepäin kallellaan, näillä varmaan vaikutusta. :)
 
Takaisin
Top