SF-mitan käyrän laskeminen

Josefina

Näppärä viestien naputtelija
Mulla tänään neuvolassa mitattiin tietenkin taas sf-mitta joka oli 29. Käyrä on ollut viimeiset 3 kertaa laskussa ja onkin nyt yläkäyrältä tippunut alakäyrälle. Sain uuden ajan neuvolaan ensi viikolle...

Onko muilla kokemuksia? Mistä johtui? Jäi paha mieli ja huolestunut olo.. Terkkari sanoi vain kun kysyin että mistä voi johtua niin siitä että vauva ei kasva kunnolla [:(]

Edelliset käynnit sf-mitat on ollut 28 ja 27 eli vaan 1 cm kasvanut per 2 viikkoa..
 
Se voi riippua myös vauvan asennosta.. mulla oli ekalla kerralla Sf ihan siinä keskikäyrällä seuraavan kerran oli 27 eli meni ihan yläkäyrälle ja nyt kuukautta myöhemmin ku kattoivat oli taas keskikäyrällä 27cm. Sitten eri mittaajat saa eri tuloksia. Mun neuvolantätiki nauro, että hän saa mitat aina keskikäyrälle ja lääkärit saa ne yleensä ylimmälle käyrälle. Mulle tosiaan lääkäri sillon sano, että vauva oli takamuspystyssä ni sen takia tuli niin korkea mitta.. en muista paljonko oli kasvanu edelliseen kertaan nähden, mut oli aika hurja nousu joka tapauksessa... 
 
Mulla kanssa vaihdellut. Ensimmäinen mittaus th:n tekemänä oli 26, reilusti yläkäyrän yläpuolella tuolloin. Seuraava mittaus olikin sitten 23, eri mittaaja, tällä kertaa lääkäri, mitta oli alakäyrän ja keskikäyrän välillä ja vaavi kuulemma baananin mallisessa asennossa, eikä ensimmäinen mittaus voinut kuulemma mitenkään pitää paikkaansa. Kolmas mittaus tuotti tuloksen 29, joka sijoittui keskikäyrälle, mutta tapahtui vaan 2vko tuon 23cm jälkeen. En oikein usko, että on kasvanut kahdessa viikossa 6cm[8D][&:] Kai sellaisen kasvuvauhdin jo ihan silmillä havaitsisi?

Toivottavasti Josefiina seuraava mittaus antaa erilaisen tuloksen ja lähtee taas nousuun. Mutta tosiaan, niin ku Purri jo sanoi, niin monesta muustakin tekijästä saattanee johtua, että sf-mitta vaihtelee.
 
Miulla on ollu kans koko ajan laskeva käyrä suhteessa niihin pohjiin. Lähettiin melkeen yläkäyrältä ja nyt on keskikäyrällä. Th meinas, että menee kauniisti omalla käyrällään eli jos menee kuitenknin suht tasaisesti se oma käyrä niin meillä ei ainakaan huolestuta. Toinen tuosta mittauksesta. Kerran mitatessa ipana oli alkuun ihan ylhäällä, mutta kun th kokeili/etsi korkeinta kohtaa "vetäyty" alemmas. Tuli notkahdus käyrään ihan siitä syystä.
 
Takaisin
Top