Sexteen & pregnant

Kiitos kaikille Teille. :) on helpottavaa saada kannustusta sekä ymmärrystä tän kaiken höykytyksen, ilkeyden sekä sekasotkujen ja tunnekuohujen keskellä. ❤️ Tästä keskustelusta jää jotain myös itselleen, joissa on monta eri näkökulmaa ja ihmistä ymmärtämässä :) kiitos siitä ❤️
Oloni on paljpn helpottuneempi ja parempi.

Muokattu viimeksi:
Ihan uteliaisuudesta kysyn, kuinka pitkällä raskautesi on sekä mitä mieltä vanhempasi olivat uutisesta, jos olet jo kertonut heille? :)

Onnea Helkkuinen raskaudesta. :)
Voin uskoa, minkälaisia kommentteja osalta ihmisistä saattaa tulla koska itse täytin vastikään 19 ja esikoinen tulossa tammikuussa ja jo minulle sanottiin tosi usein, että ei mitään mahiksia mihinkään ja miten meinattiin taloudellisesti pärjätä jne. Nyt jäädään vielä lapsen kanssa kahdestaan kun erottiin avopuolison kanssa, niin siitäkös ihmiset ovatkin innostuneet juttua kehittämään. :rolleyes:

Mutta kauheena tsemppiä raskausaikaan ja muutenkin !

Hei eka97! Mun äiti tietää tästä, se vaan totes että kyllä nyt pommin pamautit, nyt on taas vähäks aikaa sulateltavaa. Vaikka kyllä hän ties kokoajan, että ettei enää ehkäsyä käytetä ja yritetään saaha lasta.
Sen sijaan isälle en uskalla kertoo ihan vielä... Se alkais stressaamaan siitä ja suuttuis aika pahasti. Se on vähän... Se on aika tosikko ja juro noin 76% ajasta.. Eli "tyypillinen suomalainen mies".
Ja tänään 18.11. Viikkoja 6+4 ❤️

Älä huoli Helkkuinen, sinulta ei voida sitä lasta pois ottaa, ellei heillä ole pitävää näyttöä jatkuvasta päihteiden käytöstä, pahoinpitelyistä tai muista rajuista laiminlyönneistä. Ikä tai laitostausta ei IKINÄ riitä syyksi huostaanottoon. Sosiaaliviranomaiset eivät tee huostaanottopäätöstä kevyin perustein eikä yleensä yks kaks yllättäen, vaan siihen tilanteeseen johtaa useat keskustelut ja mahdollinen tukiperhetoiminta sekä muut huostaanottoa ehkäisevät keinot. Sossut myös tekevät kaikkensa, jotta jo huostaanotetutkin lapset pääsevät palaamaan vanhemmilleen, se on aina lähtökohtana.

Koita nauttia raskaudestasi, älä stressaa turhia :) Voit vaikka itse ottaa jo yhteyttä sosiaalityöntekijään ja kertoa tilanteesi. He voisivat auttaa sinua muuttamaan pois ahdistavasta ympäristöstä, sillä jatkuva stressaaminen ja ahdistuminen ei tee hyvää masussasi kasvavalle vauvallekaan.

Takaisin