Seulonta verikokeet hcg/pappa

Kyfi6615450

Vasta-alkaja
Minkälaisia tuloksia olette saaneet ennen nt-ultraa?

Ei noita pysty kuulemma mitenkään tulkitsemaan ennen tuota ultraa, mutta kyllä mulla huoli heräsi kun S-pappa arvo oli vain 134 ja hcg 7,98. Reilu viikko pitäisi jaksaa odottaa nt-ultraa ja olen ihan huolissani, kun mitä netin syövereistä lukenut, niin monella paljon enemmän nuo lukemat. Jollain matalat lukemat oli meinannut esim. Keskeytynyttä keskenmenoa.. 💔

Minkälaisia tuloksia olette saaneet ennen nt-ultraa?

Ei noita pysty kuulemma mitenkään tulkitsemaan ennen tuota ultraa, mutta kyllä mulla huoli heräsi kun S-pappa arvo oli vain 134 ja hcg 7,98. Reilu viikko pitäisi jaksaa odottaa nt-ultraa ja olen ihan huolissani, kun mitä netin syövereistä lukenut, niin monella paljon enemmän nuo lukemat. Jollain matalat lukemat oli meinannut esim. Keskeytynyttä keskenmenoa.. 💔
Näitä seulontaa varten otettuja arvoja ei tosiaan oikein pysty yksittäisinä tulkitsemaan. Sen ehkä itsekin huomasit, että tässä seulonnan yhteydessä tuo hcg-arvo on ilmeisesti hcg-b-v, jolla on eri viitearvot kuin sillä hcg:llä, jolla voidaan todeta raskaus? Eli joillain keskenmenoa tarkoittaneet hcg-lukemat on saattaneet olla hiukan eri verikokeesta? Jaksamista ultran odotteluun :red-heart:

Tokasta hcg ~38 ja s pappa ~600
Kolmosesta hcg ~15 ja s pappa 350
Nelosesta hcg ~69 ja s pappa ~800

Kaikista otettu rv 10+0, joten vaihtelua aika paljon luvuissa samalla ihmisellä ja kaikista tullut terve vauva.

Muokattu viimeksi:
rv 10+2, PAPPA korjattu MoM 0.99 hCG-B-V korjattu MoM 0.63
rv 10+6, PAPPA korjattu MoM 0.72 hCG-B-V korjattu MoM 0.92
rv 9+3, PAPPA korjattu MoM 0.13 hCG-B-V korjattu MoM 0.41
rv 9+5, PAPPA korjattu MoM 0.21 hCG-B-V korjattu MoM 1.19

En nyt saanut tuolta paremmassa muodossa tuloksia ulos, ne näyttävät tuolta kun S-Tr1Seul on tehty. Mutta kaikissa tapauksissa syntyi terve vauva. Kahdessa alimmassa jäätiin kyllä seulaan kiinni matalien istukkahormonien vuoksi, ja nämä lähinnä ennakoivat loppuraskauden verenpaineen ja raskausmyrkytysoireiden ilmaantumista.

Keskenmenneistä ei ole tarjota arvoja (nämä olisi minuakin kiinnostanut, kun etsin vertailukohtaa omiin nykyisiin arvoihin), kun en niitä päässyt koskaan näkemään itsekään. Tässä jatkuneessa raskaudessa rv 10+2 arvot oli

PAPPA 558 mU/l , korjattu MoM 1.16
hCG-B-V 35.36 ug/l , korjattu MoM 0.77
NT korjattu MoM 0.85

Takaisin