selkeä haamuplussa ja samana päivänä vuoto, raskaana vai ei?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mami-90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mami-90

Oman äänensä löytänyt
Heipsan!
Tämmösellä aiheella lähdin kun eilen tein raskaustestin kun menkat viikon myöhässä ja tuli minuutin sisällä selkä haamuplussa, eli ei ollut niin kirkkaan värinen kun tuo toinen viiva, mutta kaksi viivaa oli selkeästi havaittavissa. Ajattelin että teen testin muutaman päivän päästä uudestaan mutta illalla vessassa käydessä huomasin että menkat alkoivat. Ja iltaa kohden normaaalit menkkakivut tulivat ja piti yöksi ottaa särkylääkettä. Mitä mieltä olette että olinko raskaana ja meni kesken vai onko "valemenkat" vai mitä tässä nyt on? Ja pitäiskö mennä lääkärille tai soittaa neuvolaan vai mitä? Ensimmäisessä raskaudessa oli kanssa selkeä haamuplussa ja nyt tuo haamu on 10kk ikäinen oikein terve pikku neiti =)
Kiitokset jo valmiiksi vastanneille! =)

Kurja tilanne =/ kannattaisiko käydä verikokeissa varmuuden vuoksi? Ainakin kannattaa varmaan soittaa neuvolaan ja kysellä, että mitäs kannattaisi tehdä! Itse sain heinäkuussa plussan josta parin päivän päästä alkoi menkka-vuoto. Lääkäri totesi verikokeista että mulla oli ns kemiallinen raskaus, oikeasti raskaana en ollut ollutkaan. Tämä oli sinänsä helpotus kun ehdin jo kovasti surra keskenmenoa!

Lääkäri sanoi kuitenkin, että kuukautisia muistuttavaa vuotoa voi ihan hyvin olla alkuraskaudesta, toisillahan vuodot voi jatkua monta kuukauttakin vaikka on raskaana! Yksi tuttavani sai puolivälissä raskautta tietää odottavansa, kun normaalin oloiset menkkavuodot jatkui siihen saakka joka kuukausi! Että älä vielä heitä kirvestä kaivoon =) kyllä siellä saattaakin olla joku kyydissä! Kovasti tsemppiä!! Toivottavasti tilanne selviää pian =)

Voi kiitos Tirri vastauksestasi. Pitänee maanantaina varmaan soitella neuvolaan ja kysellä mitä tehdä.. Kovasti olis toinen vauveli toiveissa, joten olis kyllä  iloinen asia jos siellä joku kyydissä olis :)
Sanoit että kuukautisia muistuttavaa vuotoa voi olla alkuraskaudessa, mutta  mulla ollut oikeen kunnon menkkakivutkin.. Vähän kyllä epäilys piilee että jos olen raskaana ollut niin en kyllä enään, muta tiedä sitten tuntuu että kaikkea ihmeellisyyksiä voi tapahtua..:) Ei kai muuta auta kuin odetella maanantaita jos sitten selviäisi enempi asiasta :)

minulla sama tilanne.menkkakipuja ei ole kyllä mutta menkat on ja tein eilen ja tänään haaleen plussatestin...samoja tässä mietin minäkin..vaivaa todella.

Takaisin