Selkävaiva ja synnytys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eppu79
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Eppu79

Satasella mukana keskusteluissa
Tämmöistä mietin kun itselläni on selkä leikattu kahteen kertaan. Ekaksi 5/16 välilevypullistuma ja toinen leikkaus tehtiin 2/17, silloin välilevypullistuma poistettiin ja luudutusleikkaus alimpaan nikamaan, laitettiin välilevyimplantti.
Ja nyt olen raskaana.
Vähän mietityttää miten synnytys onnistuu? Onko sektio vai normi alatiesynnytys? Miten luudutus vaikuttaa synnytyksessä? Miten selkä kestää kun painopiste selässä muuttuu raskauden edetessä.
Itse selkä ei ole ollut yhtään kipeä koko tämän alkuraskauden aikana. Hermosärky jäi pois jaloista myös. Mikä ihana tunne kun on kivuton olo ensimmäistä kertaa 3. vuoteen. Nauroin jo miehellekin että pitääkö tässä olla jatkuvasti raskaana ettei olisi selkä ja jalat kipeinä.

Mulla on selkä leikattu (välilevynpullistuma) 08/11 ja krooninen hermosärky jäi toiseen jalkaan. Selkään jäi muutakin ongelmaa mutta itsellä vain harvoin selkä on kipeä. Krooninen hermosärky vaivaa kyllä. Raskausaika meni hyvin eikä hermosärkyä juuri ollut paitsi toisen kolmanneksen aikana mutta silloinkin lievänä. Selkä ei kipuillut raskauden aikana ollenkaan vaikka olin varma, että viimeistään loppuraskaudessa selkä kipuilee. Alatiesynnytys olis onnistunu luultavasti hyvin mutta päädyttiin kiireelliseen sektioon joten ponnistusvaiheesta ei oo kokemusta. Mutta selän takia ei ollu mitään estettä alatiesynnytykselle :)

Takaisin