Vastaa ketjuun

Vaikea ottaa kantaa, kun olin kaikin puolin epäonnekkaassa vähemmistössä. Sitä ikävää kokemusta olisi tosin helpottanut, jos henkilökunta olisi pitänyt ajan tasalla synnytyksen tilanteesta ja käynyt jälkikäteen sen ihan oikeasti läpi eikä vain harmittelemalla, että koin synnytyksen huonojen kokemuspisteiden arvoiseksi...

Yksi mikä saattaa syyllisyyteen olla syynä, on yhteiskunnassa jylläävät paineet pyrkiä täydellisyyteen ja tässä se tarkoittaa synnyttämistä alateitse. Itsekin halusin niin tehdä, kun onhan se tutkimusten mukaan esimerkiksi hyväksi lapsen vastustuskyvylle yms..

Luulen kuitenkin, että isompi vaikutus vaikka siihen vastustuskykyyn on muilla jutuilla. Minun sektiolla syntynyt ja osittain korvikeruokittu lapseni on ikätovereitaan huomattavasti harvemmin ollut kipeänä. Vai olisiko hän selvinnyt ilman niitä pariakaan lenssua, jos ei olisi syntynyt sektiolla. 🤪 En voi tietää, mutta niin marginaalisen hyödyn menettämisestä tilanteessa, jossa oli molempien henki uhattuna lienee turha potea syyllisyyttä epäonnistumisesta. 💁🏼‍♀️

Takaisin