Sektioarpi ja uusi raskaus

LaSanna83

Puuhakas puhuja
Täällä kun on muillakin ollut edellisestä sektio niin luon nyt tällaisenkin keskustelun.

Mulle tämä raskaus on ensimmäinen sektion jälkeen joten ihan tarkkaan en tiedä mitkä tuntemukset on normaaleja. En muista että aiemmissa raskauksissa olisi ollut mitään kipuja/särkyjä/tuntemuksia tuolla vatsan sisällä näillä viikoilla vielä. Mutta nyt on muutamina päivinä eri kohdilla sellaista outoa nipistelyä.
 
Mulla myös eka raskaus sektion jälkeen. En oo huomannut mitään erikoisia tuntemuksia. Tosin viikkojakin vasta 7+4. Repäisykipuja jo on mut ne tuskin liittyy sektioon.
 
Minua kans välillä mietityttää tää sektioarpi ja raskaus.. Neuvolassa kysyinkin asiasta, ja yleisesti ottaen ei pitäs mitään ongelmia olla/tulla. Eikä ainakaan vielä mitään ongelmia olekaan tullut.
Enemmän mietityttää se, että pääsenkö vihdoinkin synnyttämään alakautta vai tuleeko tämäkin sektiolla.
 
Neuvolassa ei mullekaan sanottu mitään sektioarpeen liittyvää. Mutta paniikkia iski tuossa alkuviikolla kun yhdessä odotusryhmässä joku alkoi sanomaan että jos sikiö kiinnittyy arpeen niin pitää välittömästi keskeyttää raskaus (kuulemma yhtä vaarallista kuin kohdun ulkoinen), mutta ei se vissiin ihan niin olekaan kun kenellekään muulle ei kukaan ole koskaan vastaavaa sanonut. Mulla on kaveri jolla kolme sektiolasta eikä hänellekään ole puhuttu tuollaista. Ja sitten puhuivat vielä siellä ryhmässä että arpeen kiinnittyneessä istukassakin olisi vaaroja, mutta ei mitään välitöntä vaan seurantaa vaativaa. Onhan siellä kohdussa paljon muutakin kohtaa, niin aika pieni riski taitaa olla että arpeen osuisi.
 
Onko muilla hätäsektio arpea? Onkohan siltä enemmän pelkoa :sad001
 
Ehkä silloin vois olla jotain vaaraa jos raskautuu kovin äkkiä sektion jälkeen ja kiinnittyy arven kohdalle joka ei vielä kunnolla parantunut. Tämäkään ei faktaa kunhan pohdin.
 
Mulla suunniteltu sektioarpi eli vaaka mutta bikinirajassa se ei todellakaan ole. Menee tuossa navasta 5cm alempana ja ihan koko mahan leveydellä (olen isokokoinen Joten tuo on todella pitkä viilto ollut), siinä oli 21 hakasta. Neuvolantäti kun hakasia poisteli niin kauhisteli haavan mittaa. Se on koko työikänsä ollut neuvoloissa ja useat TYKSin lääkäreiden sektioviillot nähnyt mutta tämä oli kuulemma paljon pidempi kuin kenelläkään muulla. Ja puoli vuotta hakasten poiston jälkeen jäi täti eläkkeelle, joten ihan lyhyttä aikaa ei tuota työtä ollut tehnyt.
Koska tuo on niin keskellä mahaa niin mietityttää onko erilailla vaikutusta raskauden aikana mahan kasvaessa kuin jos olisi bikiniviilto ollut.
 
Itsellä yksi sektio takana. Siitä jo useampi vuosi ja sen jälkeen 2 alatiesynnytystä. Hiukan on siinä molemmissa raskauksissa jotain tuntunut,mutta ei mitään suurempaa. Ja tuolla bikinirajassa on itsellä.
 
Takaisin
Top