Olen todella kiitollinen synnytyspelkopolin kätilöille siitä, että sain asiallisesti keskustella synnytykseen liittyvistä ennakkoluuloista ja peloista. Luulin, etten voi synnyttää alateitse, mutta loppuraskaudessa tajusin, etten halua päättää vauvani syntymäpäivää itse. En myöskään halunnut joutua isoon leikkaukseen. Tämä johti siihen, että sain aivan ihanaa kohtelua synnytysvuodeosastolla, pääsin ammeeseen ja vaikka kouhdunkaulanpuudutus epäonnistui ja epiduraali tuli tunnin myöhässä, pidän esikoisen syntymää hienona kokemuksena, jonka kokisin koska tahansa uudestaan. Miehen tuki oli se paras tuki, aina kipu lieveni kun sai ottaa miehestä tukea ja etsiä sitä parasta asentoa. Kaikkein parasta kivussa oli, että kun se loppui, se loppui. Se piti otteessaan tullakseen taas uudestaan voimistuvina synnytyspolttoina, mutta ei niihin kuollutkaan ja saatuani pienen vauvani rinnalle en todellakaan tuntenut enää kipua. Minulle tehtiin episiotomia, enkä voinut istua pariin päivään, mutta en tuolloinkaan tuntenut kipua. Luonto järjesti meille ihanan vauvan ja euforisen olon. Ps. se eppari ommeltiin liiankin tiukaksi, olisin toivonut hiukan helpotusta seksiin jälkikäteen ;0)