Seksuaaliset aloitteet -- rasittavia vai ihania?

jarkko

---
Vau.fi:n asiantuntija
Miten koet seksuaalisen aloitteen? Teetkö enemmän aloitteita itse vai tekeekö puolisosi useimmat aloitteet?

Siinä missä toisen tekemä aloite saattaa tuntua mairittelevalta, jopa egoa hivelevältä, silloin kun itsellä on energiaa ja jaksamista, pikkulapsiarjessa seksialoite voi tuntua jopa ärsyttävältä. Siinä missä kaipaisi unta ja lepoa, toinen kaipaakin jotain, mikä vaatisi energiaa ja varsinkin hereillä oloa.

Toisaalta torjutuksi tuleminen tulee helposti koettua raskaasti. Vaikka järki sanoisi aloitteen tekijälle, että toinen on vain väsynyt, elämän vaihe on kiireellinen, sydän voi sanoa aivan jotain muuta: tuo ei välitä minusta -- toinen ei enää rakasta minua laisinkaan!

Jos parisuhteessa aloitteet ja seksin harrastaminen menevät pahasti ristiin (ja tämä lienee varsin yleistä pikkulapsivaiheessa), syntyy usein varsin ikäviä tilanteita. Osapuoli joka haluaa vähemmän seksiä, määrittelee aina sen koska seksiä harrastetaan. Tämä ei tosin ole mitään kivaa valtaa toista kohtaan, vaan se on valtaa, jota kukaan ei haluaisi. Seksistä kieltäytyjä saattaakin tuntea syyllisyyttä.

Miten olet itse kokenut seksialoitteiden tekemisen tai niiden vastaanottamisen? Onko aihe sinun parisuhteessasi ajankohtainen? Miten olette pyrkineet ratkaisemaan halujen eriparisuutta?
 
Takaisin
Top