Seksiä, kun samassa huoneessa nukkuu lapsi?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Niin, mitä mieltä olette otsikon kysymyksestä? Onko vanhempien hyväksyttävää harrastaa seksiä, kun samassa huoneessa - tai jopa sängyssä - nukkuu lapsi? Oletteko te toimineet näin? Miksi / miksi ette?

Itse sanoisin, että on todella tapauskohtaista. Riippuu lapsen iästä, unen syvyydestä, tavasta harrastaa seksiä jne. Voin myöntää, että olen näin toiminut, mutta en isomman lapsen kohdalla (kuitenkin isomman kuin pikkuvauvan). Tunnen myös omat lapseni, heidän unensa syvyyden ja merkit, jotka kertovat siitä, että uni saattaa olla kevenemässä.

Nykyisin moiselle ei ole enää tarvettakaan, mutta siinä vaiheessa, kun 1-2 vauva-/pikkutaaperoikäistä oli minussa kiinni tai korkeintaan parin metrin päässä vuorokauden ympäri, ei ollut muuta mahdollisuutta intiimihetkiin miehen kanssa. Ja vuoden mittainen kuiva kausi ei houkuttanut. :)
 
Kyllä mielestäni on hyväksyttävää. Ehkä en silloin ryhtyisi kun lapsi on samassa vuoteessa, mutta samassa huoneessa ja eri sängyssä on ihan ok. Monesti on niin ollutkin, sitten vaan ei valoja ja ehkä peittoa päälle osittain. Lapsi kyllä hyvin sikeäuninen. Todennäköisesti se lapsi ei siihen herää ja vanhemmat voi nauttia toisistaan, mikä muka voisi olla väärin? :)
 
Joo kyllä on seksiä harrastettu vaikka lapsi(a) samassa huoneessa/sängyssä! Ihan pikku vauva(t) nukkunu samassa sängyssä ja lisänä ollut taapero pinnasängyssä(maks 2v) .
Eipä toi kuiva kausi täälläkään houkuta:wink
 
Ei ole hyväksyttävää. En missään tapauksessa voisi kuvitella tekeväni niin. En tiedä miksi olen tätä mieltä. Luulin ennen tätä keskustelua, ettei kukaan toimi niin, että se on kaikille itsestäänselvää.

Kaikille pitää antaa nukkumarauha. En itse haluaisi jonkun harrastavan seksiä vieressä kun nukun. Ajatus lapsesta lähellä seksissä häiritsee. En myöskään ymmärrä, millaisessa tilanteessa seksiä on pakko harrastaa, vaikka se olisi mahdoton toteuttaa.
 
En varmasti pystyisi harrastamaan seksiä lapsen ollessa edes samassa huoneessa, vaikka lapsi olisi miten sikeässä unessa! Ei tosin ole ikinä tullut edes mieleen harrastaa seksiä lapsen läsnäollessa millään tasolla, aina ollaan oltu eri huoneessa, mieluiten siinä kauimmaisessa pojan sijaintiin nähden, ja aina silloin kun poika nukkuu. Itseäni inhottaa ajatus, että poika yhtäkkiä heräisikin ja olisi varmasti ihmeissään tilanteesta, kun äiti ja isä käyttäytyvät kummallisesti, vaikka miten olisimme peiton alla piilossa.

Vaikka seksi onkin täysin luonnollista toimintaa, niin en halua lastani sille altistaa millään tavalla. Enkä todellakaan halua, että lapseni näkee vanhempansa harrastamassa seksiä missään elämänsä vaiheessa. Mutta seksistä pitää pystyä puhumaan yleisellä tasolla totta kai sitten kun sen aika on, ja aion yrittää olla siinä kohtaa hyvä äiti ja puhua asioista niiden oikeilla nimillä.
 
Meillä oli edellisessä asunnossa pinnasänky meidän makuuhuoneessa. Ne kerrat kun seksiä oli vauvavuotena ennen isompaan muuttoa, vauva nukkui samassa huoneessa, omassa sängyssään toisella puolella huonetta.
 
Sillon kun lapset olleet pieniä (alle 2v) ja nukkuneet samassa huoneessa, niin kyllä me seksiä ollaan harrastettu. Me ei olla mitää kovin raisuja tai äänekkäitä ni lapset on nukkua posottanu tyytyväisinä sillä aikaa. Muutenki ollaan nii mukavuudenhaluisia että halutaan yleensä harrastaa seksiä sängyssä että varsinki pari ekaa vuotta ois voinu ollu aika kuivaa seksirintamalla jos lapset ei ois saanu nukkua huoneessa samaan aikaa..:rolleyes:
 
Kaikille pitää antaa nukkumarauha. En itse haluaisi jonkun harrastavan seksiä vieressä kun nukun. Ajatus lapsesta lähellä seksissä häiritsee. En myöskään ymmärrä, millaisessa tilanteessa seksiä on pakko harrastaa, vaikka se olisi mahdoton toteuttaa.

Minä koen antaneeni lapsilleni nukkumarauhan, vaikka näin olenkin toiminut. Lapset ovat olleet unessa ja täysin tietämättömiä asiasta. Lisäksi he eivät ole olleet iässä, jossa edes ymmärtäisivät seksin konseptia, joten en lähtisi vertaamaan aikuiseen.

Ei seksiä varmastikaan ole pakko harrastaa missään tilanteessa, mutta en myöskään näe, että se olisi ollut mahdoton toteuttaa. Ihan mahdollista se on ollut, eikä mitenkään haitallista nukkuville lapsille. Omalla kohdalla ajattelen myös, että jo parisuhteen hyvinvoinnin vuoksi oli tärkeää, ettei meillä ollut vuoden mittaista taukoa intiimielämässä.

Toki jokainen saa toimia tavallaan. :)
 
Ei ole hyväksyttävää eikä taida olla ihan lain mukaistakaan.

Muistan kun itse heräsin siihen, että vanhemmat harrastivat seksiä samassa huoneessa, hiljaa olivat. Traumat on vieläkin, ei mikään miellyttävä herääminen vaikken silloin täysin käsittänyt mistä oli kyse.
 
Olemme harrastaneet samassa huoneessa seksiä kun lapset ovat olleet pieniä. Ei sen ikäiset, alle 2 vuotiaat vielä ymmärrä asiasta yhtään mitään vaikka jostain syystä heräisivätkin. Tuskin siinä myöskään on mitään lainvastaista.

Me asuimme kaikkien neljän lapsen kanssa 50m2 kaksiossa joten eipä siellä kauheasti muita paikkoja ollut kuin oma sänky, kun vessakin oli postimerkin kokoinen joten kyllä olisi aika kuivaa muuten ollut.
Omakotitaloon kun muutimme lapset olivat kaikki sitten omissa huoneissaan.
 
En tiedä missä raja menee, mutta on tapaus jossa lapset ovat olleet pesuhuoneessa pesulla ja vanhemmat saunassa harrastamassa seksiä. Tuomio tuli siitä vanhemmille.

Ensinnäkin vähän veikkaan, että tähän tapaukseen on liittynyt muutakin. Esim. tilanteen vaarallisuus, jos pienet lapset ovat olleet keskenään ammeessa tms.

Ja toisekseen, tässä oli kysymys nukkuvista vauvoista/pikkulapsista.
 
En kyllä olis seksiä harrastamassa jos lapset on hereillä ja touhut loppuu samoin tein kun joku (myös ne jotka nukkuu eri huoneissa) näyttää heräämisen merkkejä!
Voihan ne isommatkin lapset marssia keskenkaiken paikalle jos heräävät uniltaan... minä olen näin tehnyt (ikää en muista mutta muistan mitä näin/kuulin) eikä mitään traumoja jäänyt!
En kyllä minäkään usko että nukkuvan lapsen läsnäollessa seksin harrastaminen olis rikos....
rupesin tässä kans pohtimaan että jos sitä pelkää että isompikin lapsi voi marssia huoneeseen(tai se vauva herätä) kun vanhemmat osoittaa toisilleen rakkautta niin kyllä on pitkä aika olla ilman seksiä o.O
Mut tosiaan jokainen tekee tavallaan! :wink
 
En mitenkään innoissani ole kyllä ollut petipuuhissa, jos vauva on nukkunut samassa huoneessa, mutta ei siinä kyllä mitään vakavaa vaaraa tai traumaa lapselle saa aikaiseksi, jos vauva on pinnasängyssä ja herää. Pienet vauvat osaavat kyllä avata silmät ja kääntää päätä mahdollisen äänen suuntaan, mutta usein vauvoilla käytetään joko reunapehmusteita tai äitiyspakkauslaatikkoa. Eivätkä pienet vauvat näe kovin kauas.
 
En kyllä olis seksiä harrastamassa jos lapset on hereillä ja touhut loppuu samoin tein kun joku (myös ne jotka nukkuu eri huoneissa) näyttää heräämisen merkkejä!
Voihan ne isommatkin lapset marssia keskenkaiken paikalle jos heräävät uniltaan... minä olen näin tehnyt (ikää en muista mutta muistan mitä näin/kuulin) eikä mitään traumoja jäänyt!
En kyllä minäkään usko että nukkuvan lapsen läsnäollessa seksin harrastaminen olis rikos....
rupesin tässä kans pohtimaan että jos sitä pelkää että isompikin lapsi voi marssia huoneeseen(tai se vauva herätä) kun vanhemmat osoittaa toisilleen rakkautta niin kyllä on pitkä aika olla ilman seksiä o.O
Mut tosiaan jokainen tekee tavallaan! :wink

Laittaa oven lukkoon, niin ei lapset ryntää paikalle kesken aktin, simppeli ratkaisu eikä tarvitse olla ilman seksiä (:
 
Ihan jos ajatellaan aikoja missä isot perheet asuivat ahtaasti pienissä tiloissa, niin ainahan näin on varmasti toimittu.

Ja kyllä meillä on myös seksiä harrastettu kun pinnasänky oli samassa makuuhuoneessa. Nykyisin usein päiväunien aikaan, kun taapero nukkuu lastenhuoneessa ja esikoinen on kavereiden kanssa ulkona. Ja onpa meille käynyt niinkin, että esikoinen tuli kerran yllättäen kotiin kesken kaiken, mutta ehdittiin kyllä lopettaa hommat ja olla "päivälevolla". Meilläkään ei ole lukkoa makuuhuoneen ovessa. Ja mitä lapsen traumoihin tulee, niin tosiaan pieni lapsi jos sattuisi heräämään, ei hän edes tiedä mitä tapahtuu, isompien lapsien kanssa saakin olla sit korvat höröllä. :hilarious:

Itse olen kerran noin 6v vanhana erehtynyt päiväsaikaan naapurin ovelle hakemaan kaveria, kun hänen vanhemmat sekstasivat makuuhuoneessa. Ei jäänyt traumoja. Eikä ole jäänyt traumoja vanhempien makuuhuoneen lukitusta ovesta, vaikka osasin päätellä jo isompana miksi ovi on välillä lukossa.

Seksi kuuluu luonnolliseen elämään ja mielestäni vanhempien ei aina tarvitse elää lasten ehdoilla, vaikka se tämän päivän trendi onkin.
 
Minusta on täysin hyväksyttävää.

En itse pysty harrastamaan seksiä jos samassa huoneessa nukkuu vauva/lapsi. Mieluummin vaikka kovalla kylppärin lattialla, koska kylppärin oven saa lukkoon, muita ovia ei saa. Mutta kyse ei ole siitä, ettei se minusta olisi hyväksyttävää vaan siitä, että huomioni olisi täysin keskittynyt siihen nukkuvaan lapseen, enkä osaisi olla seksissä millään tavalla mukana.

Ehkäpä kylppärin lattialle pitäisi hankkia paksu matto. :grin
 
Takaisin
Top