Seksi raskausaikana

lightchi

Silmät suurina ihmettelijä
Miten teillä menee seksielämän kanssa raskausaikana? Meillä on plussaamisen jälkeen ollut seksiä kerran, nyt viikko 23 :D Meidän syyt seksin vähyydelle:

- Pikkulapsiarki, lapset 2 ja 4
- Väsymys, erityisesti mun raskauden aiheuttama
- Erilaiset unirytmit! Mä meen nukkumaan lasten kanssa klo 21 ja herään kuudelta, mies myöhemmin ja herää myös kuudelta mutta lähtee töihin jo 6.45 joten siinä huonosti kerkiää. Ja iltaisin mä nukun :o
- Mies on ihana isä, mutta ei sytytä mua paljoakaan seksuaalisesti. Yksi syy tähän on juuri se, kun hän on siinä arjessa koko ajan. Ja on myös lihonut lasten myötä (hirveetä ajatella miehestään näin, mutta mua ei sytytä huonoryhtinen plösö).
- Enkä tietenkään itekään ole parhaimmillani väsyneenä ja kiukkuisena selkävaivaisena odottajana.
- Nukutaan perhepedissä, mikä on ihanaa lasten kanssa, mutta ei helpota seksielämää.

Tilanne rassaa kyllä, miestä joo ja mua myös siltä kantilta, että tunnen velvollisuudekseni antaa edes kerran kuussa...? Pussaillaan ja halaillaan kyllä, mutta kun pitäis ryhtyä toimintaan, mulla on vaan olo että ääh, onko pakko. Ongelma on siis olemassa.

Meillä oli ennen raskautta seksiä 3-4 kertaa viikossa. Ollaan oltu kyllä yhdessä vasta vajaa kolme vuotta että sillee kai vähän alkuhuumaa vielä. Raskauden aikana seksi vähentynyt kertaan viikossa, lähinnä syynä on mun väsymys ja siitä johtuva haluttomuus. Asia vähän vaivaa mua koska haluaisin kyllä enemmän seksiä. Ollaan juteltu asiasta ja mies on ollut tosi ihana, sanoo että kerran viikossa on hänelle aivan riittävästi koska mieluummin harrastaa seksiä niin että minäkin haluan ja se on silloin paljon parempaa kuin ns. pakolla vain siksi että "kuuluu". Meillä on paljon läheisyyttä muuten ja tosi ihana suhde, joten aivan hyvin on mennyt tämä muutos seksielämässä. Ollut ihan hyväkin jo valmistautua siihen että vauvan synnyttyä seksielämä muuttuu varmasti ainakin vähän kuitenkin. Eniten tässä mua on ehkä rassannut oma haluttomuus, kun asiassa ei oo ikinä ollut mitään ongelmia. Mut oon yrittänyt olla itselle armollinen isojen muutosten edessä ja jutella miehelle ja selittää niin paljon kuin voin. En koe itseäni seksikkääksi nyt, mies on kyllä eri mieltä ja kannustan häntä kertomaan mulle ääneen jos oon hänestä kaunis niin se takaa myös varmemmin seksiä :)

Kerran plussan jälkeen ja sekin piti jättää kesken kun alko niin kipeästi supistamaan.

3kk kärsin niin pahasta pahoinvoinnista että jos sänky vähänkin liikahti liikaa nii sai pelätä oksentavansa. Ei kauheesti huvittanut silloin.

Sit ku pahoinvoinnista selvittiin nii alko harkkasupistukset joita jatkunu jo viikosta 17 asti tulee aina rasituksessa (joskus levossa) ja ovat kipeitä. Ei oikein pysty.
Minä selviän kun ei niitä haluja oikein ole mutta miehelle tää on aika vaikeeta.

Takaisin