Sekava tilanne - mies petti alkuraskaudessa

Vieras
En yleensä kirjoita henkilökohtaisista asioistani foorumeille, mutta tällä kertaa tunnen että minun on purkauduttava jonnekin...

Olemme aviomieheni kanssa yrittäneet lasta noin puoli vuotta ja yksi lääkkeellinen keskeytys on takana tuulimunan seurauksena. Mieheni lähti vastikään miesporukalla viettämään viikonloppulomaa ja itse jäin kotiin kärsien alkuraskauden vahvoista oireista. Minulla oli tullut myös pientä vuotoa, joten keskenmenon pelko oli mielessä. Viikonloppu meni kuitenkin hyvin ja mies palasi sunnuntaina reissultaan takaisin.

Vietimme ihanan illan yhdessä ja intiimiä kanssakäymistä oli paljon. Loppuillasta huomasin kuitenkin että jotain lorahti alleni, ajattelin sen ensin olevan valkovuotoa tai että jopa pissat olisi tullut "pöksyyn" mutta vessaan kävellessäni tajusin vuotavani rajusti verta. 

Sain seuraavana päivänä ajan ultraan (viikkoa vasta reilu 6 takana) ja olin vama että keskenmeno olisi käynnissä. Shokki oli suuri mieheni kanssa kun lääkäri totesikin että elämää kohdussa on, vieläpä kolmin kappalein. Odotan siis kolmosia!

Lähdimme kotiin emmekä osanneet oikein edes käsittää mitä olimme juuri kuulleet. Olimme onnellisia, mutta se että kuulee saavansa kolmoset yhden sijaan muuttaa asioita aika tavalla.

Mies heitti minut kotiin ja lähti itse takaisin töihin. Hän jätti puhelimensa vahingossa keittiöön ja tilaisuus teki minusta varkaan. Löysin puhelimesta viestin, josta selvisi ettei mies ole reissuillaan ollut yhtä yötä yötä samassa paikassa muiden miesten kanssa. Tiesin jo sisimmässäni silloin mitä oli tapahtunut. Mies kielsi ensin kaiken mutta lopulta kertoi minulle kaiken tapahtuneesta. Hän oli päätynyt jatkoille erään porukan kanssa ja loppuillasta päätynyt erään naisen kanssa tekemisiin. He olivat harrastaneet seksiä ja mieheni oli aamulla poistunut paikalta. Molemmat ovat olllet todella humalassa koska olivat juoneet koko yön.

Nyt muutamia päiviä tilanteen paljastumisesta on takana, oma ajatusmaailmani on sekaisin enkä tiedä miten pitäisi menetellä. Rakastan miestäni ja tiedän hänen myös rakastavan minua aidosti. Ei osaa selittää tekoaan muutakuin humalalla jo omalla tavallaan ymmärrän että tietyssä känniasteessa ihminen ei enää osaa toimia niin, kuin toimisi normaalisti. Mitään ongelmaa mies ei meidän suhteesta löytänyt joka hänet olisi vieraan syliin ajanut.

Ajatus kolmosista pelottaa jo muutenkin, saati nyt kun tulevaisuus romutettiin jalkojeni alta. Luottamus on mennyt sekä se että oletin mieheni olevan rehellinen. Jouduin kaivamaan kyseisen tiedon hänestä esiin, vaikka pisteet siitä annan että tunnusti lopulta pettämisen omatoimisesti (olisi voinut valehdella loputtomiin ettei mitään seksiä olisi koskaan ollutkaan).

En halua luovuttaa mutta mielikuvat miehestäni ja toisesta naisesta ovat todella vahvoina päässäni. Välillä haluan kietoutua mieheni syliin ja näyttää että minä olen hänen vaimonsa, ainoa nainen. Hetken kuluttua minut valtaa kuitenkin viha ja inho häntä kohtaan ja haluan työntää hänet mahdollisimman kauas minusta. 

Miten ihmiselle voi tapahtua saman pävän aikana näin paljon hyvää että pahaa jotka kumoavat toistensa "olemassa olon"? :(
 
Ensinnäkin: Triplasti onnea!!! Melkoinen uutinen :)

Todella harmillista, että tuon tuli pilaamaan tällainen kämmähdys.. Tuollaiseen on vaikea sanoa mitään muuta, kuin toivoisi sen jääneen väliin. Varsinkin jos todella on niin, ettei parisuhteessa muuten olisi varsinaisesti mitään ongelmia.. :(

Itse kokemuksesta tiedän, että pettämisestä voi päästä ylitse, mutta helppoa se ei ole ja tulee vaatimaan pitkää pinnaa molemmilta. Myö pettäjän tulee sietää petetyltä katkeruutta ja piikittelyä. Harva petetty tuskin ilman niitä pystyy asiaa käsittelemään.. Mutta jos tahtoa löytyy molemmilta, niin ei se mahdotonta ole.

Toivottavasti miehesi ymmärtää tilanteen vakavuuden varsinkin nyt, kun teillä on kolme ihmistainta, joista teidän pitäisi pystyä pitämään hyvää huolta. Yrittäkää jutella asiasta niin paljon, kuin sinusta vain tuntuu tarpeelliselta ja pitämään keskustelu niin avoimena, kuin vain mahdollista. 

Tilanne on muutenkin henkisesti hurja jo triplauutisten vuoksi, joten mietittävää senkin puolelta riittää taatusti enemmän kuin tarpeeksi. Yritä kuitenkin kaikesta huolimatta pysyä mahdollisimman rauhallisena pikkuisten vuoksi..

Tsemppiä!!
 
Itse sain myös tietää nykyisen eksäni pettäneen minua kun olin raskaana. Raskaus päättyi myöhemmin keskenmenoon, mutta voin vain kuvitella tunteesi!! Minun tapauksessani miehellä oli pitkäaikainen suhde ja lähdin onneksi hänen luotaan, mutta itse olen sitä mieltä, että yksi kännihairahdus ei kaataisi muuten hyvää suhdetta, jos tuollainen tilanne sattuisi omalle kohdalleni.
Teillä on niin paljon hyvää elämässänne, kolminkertainen vauvaonni! Ymmärrän täysin, että tunteet ovat sekaisin ja mielikuva tapahtuneesta vainoaa pitkään, mutta jos on tahtoa ja kärsivällisyyttä, uskon että sen voi jättää taakseen, JOS toinen osapuoli on aidosti pahoillaan ja sinä pystyt ajan kanssa antamaan anteeksi. Vihainen ja pettynyt on täysi oikeus tietenkin olla, mutta jossain vaiheessa se on pakko lopettaa, sillä sellaisesta elämästä ei tule yksinkertaisesti mitään, että toista rankaisee loputtomasti ja toinen joutuu elämään jatkuvassa syyllisyydentunnossa ja sovittamaan tekoaan aina vaan. Tai että sinä epäilet häntä jatkossa aina kun hän lähtee johonkin. Sillä luottamus olisi myös pystyttävä rakentamaan uudelleen. Se on hidas prosessi, mutta pakollinen, koska toista ei voi omistaa, eikä hänen elämäänsä rajoittaa. Se tukahduttaa rakkauden.

Vaikea tie, mutta mahdollinen, jos minulta kysytään. Olen joutunut näitä asioita paljon pyörittelemään ja uskon anteeksiantoon. Paljon voimia sinulle, onnea raskaudesta ja toivottavasti kaikki kääntyy vielä hyväksi!
 
En katselisi miestä enää pitempään, vaikka tilanne HUISIN vaikea, monimutkainen ja sekava niin joskus kylmä suoraviivainen "kerrasta poikki"-asenne on se mikä toimii. Känni ei kävisi itselle syyksi, enkä kelpuuttaisi sitä hyväksi syyksi omiin toilailuihinkaan. Humala itseaiheutettu ja seuraukset nieltävä.
Tuollaisessa suhteessa piinaa vain itseään ja miestään, kun luottamus mitä on. Ja koska jos hyvät välit, niin uskoisi että tulevien lasten (hirmuisesti onnea muuten!<3) suhteen asiat saataisiin sovittua, vaikka ero tulisi.
 
Onnea paljon kolmosista! :)

Erittäin vaikea tilanne! Mikäli, et olisi raskaana neuvoisin sinua vakavasti miettimään onko suhteella mahdollisuutta kun toinen osoittautuukin epäluotettavaksi. En haluaisi maalailla piruja seinille, mutta jos mies pettää kerran se ei todennäköisesti jää vain yhteen kertaan. Mistä tiedät onko hän pettänyt sinua aiemmin? Ja pettämisen takana on aina joku syy ja se ei ole humalatila.

Varsinkin kun toinen on raskaana kotona, miehen pitäisi mielestäni erityisesti miettiä tulevaisuutta ja puolisoaan. Muutenkin pettäminen on varmasti yksi eniten loukkaavia tekoja mitä puoliso voi vain tehdä. Ajatteliko hän yhtään sinua ja sinun tunteitasi ollessaan sängyssä toisen naisen kanssa?

Neuvoisin sinua miettimään asiaa nyt monelta kantilta ja keskustelemaan vakavasti miehesi kanssa. Kannattaa myös käydä sukupuolitautitesteissä. Sinä teet tietysti omat päätöksesi, itse en henkilökohtaisesti jatkaisi suhdetta.
 
Melko tapahtumarikasta aikaa elelet!

Onnea kolmosista! Ihmeellistä ja varmasti sekä henkisesti että fyysisesti hurjaa odottaa kolmea! Varsinkin tässä tilanteessa.

Hämmennys roimasta perheenlisäyksestä koskee varmasti myös miestäsi, ja tulin ajatelleeksi että kenties hän humalassa tuli käsitelleeksi tunteitaan tavalla, joka johti pettämiseen. Miehet eivät ylipäänsä useinkaan ole ihan yhtä taitavia varsinkaan negatiivisten tunteiden käsittelyssä kuin naiset - jos vaikka pelottaa että kohta sitä ollaan kolmen lapsen isänä vaippavuoren keskellä eikä mitään mahdollisuutta flirttailuun tai vapaaseen seksiin ole näkyvissä enää milloinkaan, niin hätäpäissään sitä saattaa ratkaista asian niin että äkkiä nyt petiin kun vielä kerkiää. Nainen tyypillisesti itkisi pelkoaan, mies ei itke vaan toimii. Joskus hölmösti.

Minusta tärkeintä on että hän tunnusti tekonsa. Se kertoo rehellisyydestä ja uskollisuudesta, luottamuksesta ja rakkaudesta sinua kohtaan enemmän kuin harkitsematon pettäminen näiden tunteiden puuttumisesta.

Toivon että voitte molemmat puhua toisillenne avoimesti kaikista tunteistanne; siitä miltä tämä tilanne tuntuu ja peloista, mustasukkaisuudesta, luottamuksen tärkeydestä suhteessa ja kaikesta kauniista ja iloisesta myös. Ja toivon että teistä tulee kerralla onnellinen viiden hengen perhe. <3
 
Mieshän petti jo ENNEN kuin tiesi että kyse on kolmosista.

Mutta jos nyt omalle kohdalle mietin, menisin täysin romuksi. Miulla on kaikki tunteet raskauden takia niin maksimissaan koko ajan, että jos selviäisi että mies on käynyt vieraissa, koko maailmani romahtaisi, kahdesta syystä.

Ensinnäkin siksi, että ihminen, jota niin ehdottomasti rakastan, ja jonka kanssa tulevaisuus on jo niin pitkälle rakentumassa että perhekin on aluillaan, loukkaisi niin pahasti.
Toiseksi sen takia, etten oikeasti tiedä, mitä tekisin. Pettämistä en voisi antaa anteeksi, tiedän sen sisimmässäni, että vatvoisin sitä aina. Mutta 3 lapsen kanssa yksin? Tarvitsisin ehdottomasti apua.

Olisin hukassa. Siksi toivonkin sinulle niin paljon voimia ja apua, kuin ikinä mahdollista
 
Onnea kolmosista!!!

Aika surullista käydä tälläsisii tuntemuksia ja varsinkin kun olet alkuraskauden vaiheessa!!! Se ei ole tosta vaa unohda tapahtuneen, mutta jos miehesi on tunnistanut tekemänsä ja myöntänyt sitä, niin ehkä voisi antaa hänelle mahdollisuuden ja saada sun luottomusta uudestaan! 

Me ollaan ihmisiä ja enkeleitä emme ole, joten jokainen ihminen jossain vaiheessa tekee virheita, oliko iso tai pieni! pitäisi antaa a mahdollisuutta, varsinkin kun odotat kolmosia, ja ei ole helppo hoita niitä yksin! 

Pitää olla vahva! :) hyvää jatkoa sinulle 
 
Harmi että sinulla varjostaa tuollainen tapahtuma vauvaonnea :(  Vaikea sanoa puoleen tai toiseen kun ei tiedä millainen teillä muutoin on suhde. Jos mies on ollut aina ennen kunnollinen ja teillä on välillänne vielä rakkautta ja mies todellakin on pahoillaan.... Ehkä molempien (tai kaikken teidän viiden) olisi hyvä jatkaa matkaa yhdessä. Mieshän voi todistaa oman sitoutumuksensa nyt kun on kaikkein tärkeimmät ajat edessä.

Toivottavasti löydät onnen ja oman tiesi, oli se mikä tahansa :)
 
Takaisin
Top