Sehän on heinäkuu!

Joo riippuu työnluonteesta kyllä tosin paljon miten pystyy ja jaksaa. Itsellä työ on sen verran stressaavaa ja väsyttää jo itsessään niin paljon, etten pysty kuvittelemaankaan töihin paluuta jos yöllä herätään 2h välein kuten viimeyönä. Työpäivätkin venyvät helposti yhdeksän tuntisiksi. Olisin todellakin kävelevä zombie ja työtehokkuuteni olisi melkoisen alhainen. Lisäksi olisin työpäivien jälkeen niin poikki etten tiedä kuinka jaksaisin pojan kanssa touhuta. Tai ehkä kaikki menis hyvin, mistäs tuota tietää. Ei vaan huvita lähteä kokeilemaan edes:violent006
 
Muokattu viimeksi:
Mie oon niin tyytyväinen siitä että on sellanen työ missä pystyy tekemään satunnaisia vuoroja sillon ku itelleen sopii. Meinasin luultavasti ainakii ens vuoden loppuun olla hoitovapaalla koska pystyn kuitenkii tekemään sinä aikana töitä sillee et otan vaa sellasia vuoroja mitä pystyn tekemään kun mies on kotona pojan kanssa. Ehkä käyn pari vuoroo viikossa tekee tai sit vaa yhen vuoron kuukaudessa, saa nähä miten jaksaa. Kävin esimiehen kaa juttelemassa ja se kannusti siihen et jatkan hoitovapaalla mahollisimman pitkään :) sano vielä että saan kuitenkii niin paljon työvuorotarjouksia eri toimipaikoista hoitovapaan aikana että pystyn ite valitsemaan millon käyn töissä.
 
Itse aloitan 4 pvää viikossa, luulin ensin ettei mun töissä onnistuisi mutta työnantaja olikin siitä ihan tyytyväinen koska olisinhan voinut olla 3 vuotta poissa. Kela maksaa siitä osittaista hoitorahaa myös menetetyn palkan korvikkeeksi. Osittaisen hoitovapaan voi jakaa joko niin että tekee 4pvää/vko tai sitten 4-6 tuntisia päiviä ja jokaisella vakituisessa työsuhteessa olevalla on tähän Suomessa oikeus. Eli kyllä se osa-aikatyö pienen lapsen kanssa onnistuu ihan hyvin. Mutta kuten jo aiemmin mainitsin niin jokainen perhe tekee varmasti parhaimman ratkaisun omaan tilanteeseen. Mulla ei todellakaan oo mitään kotiäitiyttä vastaan jos joku nyt näin ajattelee, päinvastoin, maailman hienointa olla kotona kasvattamassa tulevaisuuden toivoja ja olen jopa sitä mieltä että kotihoidontukea voisi nostaa jotta vielä enemmän houkuttelisi äitejä jäämään kotiin ja silloin tarhoissakin pysyisi ryhmäkoot sopivina ja henkilökunta jaksaisi työssään paremmin. Hallitus taitaa olla aika paljon eri mieltä :rolleyes:
Meidän perhe tekisi taloudellisen itsemurhan jos jäisin kotihoidontuelle, se ei ole meillä edes vaihtoehto ja en myöskään halua menettää lomaetuuksia enkä eläkkeitä tulevaisuuden varalta. Mä kun aina ajattelen ja suunnittelen asioita vähän pidemmälle kuin huomiseen :grin
 
Onneks ostin juuri sadesuojan B-agile rattaisiin, kun piti tihkusateessa käppäillä ruokakauppaan. On kyl kiva kun on umpinainen vauvan päällä, eikä sellasta aukkoa kasvojen kohdalla.

Neitokainen rupee oleen 9kg mutta meillä ei oo tarkotus vaihtaa turvakaukaloa pois ennen kuin on pituudeltaan liian suuri kaukaloon. Uskon kaukalon olevan turvallisempi kuin seuraavan koon istuin.

Eilen oli vauva NIIN ärsyttävä! Koko aiemman viikon oli kauheesti vieraita meillä synttäreillä ja sen jälkeen ite oltiin pari päivää reissussa. Nyt joutuikin olemaan taas pelkän tylsän äidin kanssa kotona... Ei sisaruksia, iskää, vieraita ja ohjelmaa. Kitinä, kitinä. Tänään oli onneks jo parempi mutta ei ihme kun pääs vaunulenkille ja koko ilta oltiin taas kyläilemässä.

Olis pitänyt hakea hoitovapaa, mutta en päässyt populukseen kun tunnukset ei toiminu. Fujitsun käyttötuen miehetkään ei onnistunut joten homma venyy. Esimiehetkin lomalla, joten toivottavasti ei ole ongelma. Aion hakea ensi kesään asti.
 
Muokattu viimeksi:
Meenalle nousi kuume puolenpäivän jälkeen. Hampaista johtuu varmasti. Oli kyllä rankkaa olla kitisevän lapsen kanssa kotona. Mies tulee kotiin vasta huomenna töistään. Ei siis voinut lykätä ipanaa välillä toiselle vanhemmalle ja hengähtää ite yhtään. Nyt on vauva nukkunu tunnin ja on jo itellä ihan ihmismäinen olo taas. Jaksaa mahdolliset yökitinät varmasti paremmin kun on saanu vähän hiljaisuutta välissä.
 
Meillekin tuli poitsulle nyt heinäkuun lopun kunniaksi nuha ja kuume. Isikin on kipeänä ja minäkin vähän. On eka kerta, kun poitsulla on kuumetta. .taitaa itsekin olla vähän ihmeissään olostaan. Yöksi annoin nestemäistä panadolia, että saisi vähän nukuttua. Viime yö oli katkonaista, mutta oli jotenkin ihanaa kun viihtyi tissillä jopa 30min...sitä ei ole tehnyt pitkään aikaan. Nyt vanhempana poitsu on tissillä max. 10min. ja se on ollut sillä selvä. :cool:
 
Takaisin
Top