Saunominen

joval

Näppärä viestien naputtelija
Tuleeko teille mitenkään kummallinen olo saunassa ja sen jälkeen? 

Mulla on täs nyt muutaman kerran kiristelly alavatsaa saunassa ja tullut semmoinen kummallinen paine sinne.. Tai sitä nyt on muutenkin välillä enemmän ja vähemmän.. Mutta kivuttomia suppareita täälä ainaki tulee kovista löylyistä ja kun en millään malttaisi olla matalassa lämmössä :/
 
Epätieteellinen ja omakohtainen kommentti: voisiko tuolla olla tekemistä nestetasapainon kanssa? Luin jostain, että neste"vajaus" voisi aiheuttaa supistuksia/lieviä kramppeja, ja olen tämän itse huomannut erityisesti liikunnan yhteydessä: jos en juo liikkumisen aikana ja jälkeen todella paljon vettä, niin suppareita (kivuttomia) tulee melkein seuraava vuorokausi nonstoppina. Saunassahan on yleensä myös kropassa vaihtelua nesteiden kanssa, sillä tarjoan tätä mun "teoriaa" avuksi sullekin.
Eli koita ens kerralla oikein supernesteytystä saunoessa, auttaisiko? :)
 
Pitääpä koittaa tuota juomista, nimittäin olen tosi huono muutenkaan juomaan mitään että en ihmettelisi vaikka siitä johtuisikin tuo supistelu.
 
Hei, hyvä huomio tuo neste! Itellä kans liikunnossa tulee noita suppareita jälkeenpäin, en olekaan tullut ajatelleeksi että siitä voi johtua, täytyy alkaa juoda enempi. Saunassa en ole nyt käynyt varmaan kuukauteen, täytyy katsoa miten kasvanut kohtu käyttäytyy kun huomenna mennään. :)
 
oi mä haluaisin kans niin saunaan <3 mut nyt joutuu kyl jäädä odottelemaan koska ukko käräytti kiukaan viimeeks ku PITI mennä saunaan.. Unohti pyyhkeen meinaa kiukaan päälle ja nyt sitte se on ihan sökönä... Eli ei muuta ku uutta ostamaan niin pääsis taas nauttiin lämmöstä sinne
 
Mulla alkaa aika usein tulemaan harjoitussupistuksia kun aikani olen istunut/saunan jälkeen. Enpä ole oikein muuten kiinnittänyt huomiota muihin seikkoihin.. :)
 
mom83, jos ny oltais veispuukis nii mä painaisin tykkää nappia :D Miehet :DD
 
Tällä himosaunojalla on ollut jo ennen raskauttakin tapana ottaa saunaan iso tuopillinen vettä/mehua, ettei tule heikko olo.
Nyt raskaana oon käynyt aina puolivälissä saunomista jäähyllä, jottei "vauveli kuumu liikaa" (näitä omia kotkotuksia) :D
Saunottua tulee useita kertoja viikossa, enkä oo supistuksia havainnut.
 
Mulla on kans tapana ennen saunaa jäähdyttää pakastimessa pullossa melkein hileiseksi vettä/vichyä, ja sitten ottaa saunaan, pysyy tosi pitkään kylmänä, ihanaa! Ja sitten uusimpana villityksenä otan mehujään odottelemaan pesuhuoneeseen, ja sitten haen sen kun meinaa tulla hullun kuuma, nam ;) Vähän niin kuin ois retkellä saunassa, eväät ja kaikki... ;)
 
Heips!

Itse tykkään saunoa pari-kolme kertaa viikossa. Ja olen huomannut että vesi tankkaus päivällä hyvissä ajoin ennen saunomista vähentää huonoa oloa ja suppareita sitten saunottaessa. Myös saunan jälkeen on hyvä juda reilusti vettä.emoticon
 
Mä oon kans aika suuri saunanystävä. Oon tosin huomannu et nyt raskauden aikana on joutunu vähentämään saunassa oloaikaa ja sen lämpötilaa, kun tulee niin äkkiä huono-olo. Alkaa heikottamaan ja pyörryttämään kun tulee saunasta pihalle jne. Yleensä mulla on tän takia saunassa mukana myös jotain saunajuomaa kuten limpparia tms..
 
Takaisin
Top