Saunaketju

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Täällä voi jutella saunomisesta!

Itse olen melkoinen sauna-fani ja nyt ollaankin sitä mieltä, ettei enää muutettaisi saunattomaan kämppään. Tänään meinaan mennä, kun lapset nukahtaa.

Tykkään saunatuoksuista, lempparit on eucalyptus, kesäsauna ja polka, tervan tai metsäntuoksuisista en niin välitä.

Tietysti nakkena saunotaan, mutta julkisissa en kyllä uskalla (oma kehosuhde on huono).

Minä rakastan saunomista! Käyn saunassa monta kertaa viikossa. Käyn yleensä kotona, töissä tai uimahallissa. Treenin jälkeen on ihan parasta saunoa. 😍

Me saunotaan joka ilta. Ihan joskus jää välistä, jos on iltamenoa tai ollaan reissussa. Joskus laitetaan tuoksua, mutta yleensä ei. Kunnon vilvoittelu välissä pukuhuoneessa tai ulkona, niin taas jaksaa.
Ja @Pilkki24 , meillä ei olla heitelty olutta kiukaalle, miehen mielestä se menee hukkaan. 😂

En oo mikään himosaunoja, mutta tykkään kyllä saunoa. Juuri tulin itse asiassa saunasta 😁 Välillä oon pitkäänkin ollut käymättä, mutta nyt on tullut tavaksi käydä kerran viikossa. Lähellä asuva anoppi tulee hoitamaan vauvaa, niin päästään miehen kanssa rauhassa saunomaan kahdestaan 😊 Meillä on aika mukava pihasauna tässä, ja on kyllä ihana saada hetki tuollaista rauhallista omaa aikaa!

@Pilkki24, joskus mies saattaa laittaa. Myös tykkää laittaa pihkaa, jos sattuu löytymään 😄

Saunoisin mielellään vaikka päivittäin, mutta en todellakaan jaksa - todellisuudessa tulee saunottua 1-2 kertaa viikossa, usein kotona ja uimahallissa. Meidän vanhemmilla on kaksi mahtavaa puusaunaa (ulkona ja sisällä), niin niissä tulee saunottua paljon jos siellä ollaan käymässä. Tykkään myös julkisista saunoista ja esimerkiksi avantosaunoista. 😊 Saunominen yksin, miehen kanssa ja isommilla porukoilla sopii.

Tykkään saunoa ja olisi vaikea enää asua saunattomassa asunnossa. Tällä hetkellä se on myös vähän pakopaikka arjen mölyltä ja kaaokselta eli käyn mielelläni yksin. Kaikki muut valot pois paitsi saunan yksi hämyinen valo. Yksin pimeässä kuumassa huoneessa voimatta tehdä mitään. Ahh!😂 Ja tykkään saunatuoksusta. Olutta en ole kokeillut, mutta mun nenään taas juurikin savuiset ja tervaiset tuoksut on ihania. Nyt on myös saunan jälkeen käytössä tervantuoksuinen suolasaippua.😆

Ehdotan että juuri nyt herran vuonna 2025 parempi ketjun otsikko olisi Bara bada bastu 😂

Tykkään saunomisesta, mutta huomaan että oon tullut aika snobiksi sen suhteen 😄 Sekä lapsuudenkodissa että landella on puulämmitteiset saunat, joten kuivakat 70-asteiset sähkösaunat ei miellytä enää yhtään. Oon asunut kerrostaloissa melkein 13 vuotta mutta en oo kertaakaan sinä aikana saunonut yhdessäkään taloyhtiön saunassa 😂 vaan nautin siitä sitten mieluummin harvemmin ja enemmän.

Viime kesänä Prahassa oli todella miellyttävä yllätys, että hotellin kellarista löytyi sauna, joka sähkökiukaasta huolimatta oli mukava ja kunnolla lämmin, ja noin 40 euron hintaan kahden tunnin saunomisesta sisältyi hedelmä- ja proseccotarjoilu!

Oletteko törmänneet hassuihin julkisiin saunoihin maailmalla?
Australiassa tuli muistaakseni Wollongongissa käytyä hotellin saunassa, jossa oli vähän vähänlaisesti kiuaskiviä ja kielto heittää vettä kiukaalle. 🙈 Oli kuitenkin suomalainen kiuas. 😁 Käytiin respassa vähän ohjeistamassa saunomisesta. 🤭

Sauna kuuluu elämään, en silti sanoisi olevani sauna fani 😅 nykyään haluan että kodissa on sauna ja 1-2 krt viikossa sitä lämmitetään. Se on kyllä vain sähkösauna.

Olen myös aina tykännyt niin opiskellessa kuin harrastuspiireissä saunan ja juhlimisen yhdistämisestä, jolloin sauna on hyvin yhteisöllinen juttu. Opiskeluaikoina olin kovin sekasauna järjestelijä, koska en tykkää siitä et miehet ja naiset erotellaan. Ja tietysti aina kaikki alasti! Se on parasta saunassa et siellä lähtee kaikki maskit ja pinnallinen ajattelu pois ja alastomuus on luonnollista.

Sauna kuuluu elämään, en silti sanoisi olevani sauna fani 😅 nykyään haluan että kodissa on sauna ja 1-2 krt viikossa sitä lämmitetään. Se on kyllä vain sähkösauna.

Olen myös aina tykännyt niin opiskellessa kuin harrastuspiireissä saunan ja juhlimisen yhdistämisestä, jolloin sauna on hyvin yhteisöllinen juttu. Opiskeluaikoina olin kovin sekasauna järjestelijä, koska en tykkää siitä et miehet ja naiset erotellaan. Ja tietysti aina kaikki alasti! Se on parasta saunassa et siellä lähtee kaikki maskit ja pinnallinen ajattelu pois ja alastomuus on luonnollista.
Nuorena tuli itselläkin saunottua ja juhlittua, mutta enää ei jaksa kuin saunoa. 😂

Nuorempana saunoin enemmän. Minulla on ollut kasvoissa ihottumaa ja jonkin asteista ruusufinniä, niin naama ei kauheasti nauti saunasta enää.

Venäjällä asuessani kävin vähän sellaisella hienomalla varakkaampien kuntosalilla (Suomen hinnoissa se olisi joku 60e/kk eli aika normi täällä). Siellä naiset aina makasi lauteilla eivätkä todellakaan tehneet tilaa. Sitten joutui mennä alalauteille istumaan, vaikka ylemmilekin olisi mahtunut, jos olisvat suostuneet mennä istuma-asentoon. Siellä myös naiset keskittyivät saunassa kauneudenhoitoon eli hölväsivät ihoaan saunassa. Sieltä se on jäänyt itsellekin tavaksi :Slightly Smiling Face:

Nuorempana saunoin enemmän. Minulla on ollut kasvoissa ihottumaa ja jonkin asteista ruusufinniä, niin naama ei kauheasti nauti saunasta enää.

Venäjällä asuessani kävin vähän sellaisella hienomalla varakkaampien kuntosalilla (Suomen hinnoissa se olisi joku 60e/kk eli aika normi täällä). Siellä naiset aina makasi lauteilla eivätkä todellakaan tehneet tilaa. Sitten joutui mennä alalauteille istumaan, vaikka ylemmilekin olisi mahtunut, jos olisvat suostuneet mennä istuma-asentoon. Siellä myös naiset keskittyivät saunassa kauneudenhoitoon eli hölväsivät ihoaan saunassa. Sieltä se on jäänyt itsellekin tavaksi :Slightly Smiling Face:
Aika itsekeskeinen saunakulttuuri, kun miettii, että täällä noustaan heti pisimpään olleista pois, jos ei ole tilaa ja on uusia tulijoita. 😯

Venäjällä asuessani kävin vähän sellaisella hienomalla varakkaampien kuntosalilla (Suomen hinnoissa se olisi joku 60e/kk eli aika normi täällä). Siellä naiset aina makasi lauteilla eivätkä todellakaan tehneet tilaa.
Ai että kun ärsyttää pelkkä tämän lukeminenkin, mä oisin varmaan vaan mennyt istumaan jonkun jalkojen päälle 😂

Jäi eilisestä viestistä pois, että oon ehdottomasti myös aamu-/päiväsaunan ystävä jos harvoin sellaiseen tilaisuus suodaan 😍 Silloin pitää kyllä saunoa yksin, se tuntuu ihan luksukselta.

Mä lämmitän saunan (puukiuas) talvella lähes päivittäin, kun tuo sekin lisää lämpöä tupaan. Tälleen lämpöisenä aikana lämmitän silloin kun haluan käydä perusteellisemmin peseytymässä, eli pestä myös hiukset. Tulee jotenkin vielä puhtaampi olo ja kiva lämmitellä ennen pesua. Ja se on ihanaa että suihkun jälkeen kuivatessa ei palele!

Takaisin