Sanat sekaisin

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Meneekö muilla välillä (useinkin) sanat sekaisin? Kertokaa mitä hassua olette tulleet sanoneeksi! 😂

Taisin olla eilen hieman väsynyt (siitä idea ketjuun). Sanoin ainakin jotain, että "kun [kuopus] menee töihin..." Päiväkotiin piti sanomani, ei ollut ajatukset niin pitkällä tulevaisuudessa. Miestä taas olin laittamassa parkouriin, vaikka hän ei taida siitä olla innostunut. 😂 (Se olen minä, joka hoitaa perheparkourit.)

Sitten on myös elämään jääneitä juttuja. Jos haluamme toisen katsomaan, onko ruoka valmista sanotaan: "tule/mene katsomaan mielipidettäsi", koska tällainen lausahdus kerran tuli hieman ajatuksissaan jommalta kummalta meistä. (Tarkoittaa siis "tule katsomaan, onko ruoka mielestäsi valmista.")

Arviointiryhmästä tulee herkästi ”Arviointityhmä” ( myös työntekijöillä tullut sama lapsus usein )

Ja kouluaikana piti kirjoittaa työhakemus , piti päättää se ”hochachtungsvoll” ( kunnioittavasti) mutta ajatuksissani latoin ”verachtungsvoll” (halveksivasti) Onneksi oli vain harjoitus, eikä oikea työhakemus 😅

Kyllä menee sekaisin ihan liian usein, koska elän 99% ajastani pään sisällä joten suusta ulos tulee sitten mitä sattuu.. Viimeisimpiä lienee "täytyy leikata lapsen sormet" (piti leikata lapsen kynnet). 😅

Meillä on useitakin sellaisia, jotka on jääneet elämään. Hauskin mitä nyt tuli mieleen on nukkumaan mennessä "Pää kiinni" joka on siis yhdistelmä "Pää tyynyyn ja silmät kiinni" 😄 Appivanhemmat otti tän myös käyttöön
Mulla on käynny joskus toi sama :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: "Nyt päät kiinni!" Kun on tarkoittanut sanoa juurikin "päät tyynyyn ja ja silmät kii". Mut ei jäänyt käyttöön :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:

Itse hieman väsyneenä kehoitin iltatouhuihin liittyen taaperoa sammuttamaan leikkipaikkansa pyllyvalon!
Katsoi minua kummastuneena mennen valonsa luokse ja jääden kysyvästi lisäohjeita saamaan. "Just niin sammuta nyt pöllövalo- sillä sekunnilla ymmärsin mitä olin aiemmin sanonut.
Nyt kun taapero haluaa hauskuttaa itseään niin hänen seisoo valon luona ja osoittaa sitä sormellaan. Haluaa minun pyytävän sytyttämään tai sammuttamaan pylly eikun pöllövalon...

Ja taas sitä puhuin nopeammin kuin ajattelin: "taas vanhempia syytetään osoittavalla sormella". No, jotain sinne päin. 🙄

Takaisin