Sammakoita, sammakoita ja vielä kerran sammakoita!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tappura
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tappura

Vauhtiin päässyt keskustelija

Meistä jokainen on kohdannut varmaan niitä sammakkoja mitä ystävät, tuttavat ja muu maailma on teille odotusaikana möläytellyt. Välillä se raivostuttaa, välillä naurattaa...

Pistetäämpä nyt listaa mistä kaikesta olette saaneet neuvoja tai viisauksia raskausaikana.

Itseäni on kutsuttu HULLUKSI kun teen lapsia ja anoppi sanoi ettei hän IKINÄ raskausaikana laskenut viikkoja...hmmm... mitenhän sitten hän oli kartalla milloin synnytys oli käsillä?!

Syömisistä mulle on motkotettu myös kun söin huimat 4 palaa suklaata et "sähän lihot" ja muutenkin jos sillon tällön on jotain herkkuja maistellut niin samaa kommenttia on kuulunut...

Mulla kun on semmoinen käsitys et energian tarve raskausaikana hieman kasvaa... :D 

Kun esikoinen oli vielä vauva muuan tuttu tuli pitkästä aikaa kylään ja ihmetteli kun elämä nyt yhtäkkiä pyörikin vauvan ympärillä sanoin :"tätäkös se teidän arki sitten nykyään on...?!" O_o No tätätpä tätä! :D

Ihan hirveästi en ole sammakoita kuullut, mutta ehkä neuvolan terkkarin jutustelut luonnonkansoista ja siitä, kuinka vauvat eivät valvota menevät tähän kategoriaan.

Ärsytystä aiheutti myös mm. se, kun yritimme parin ystävän kanssa sopia tapaamista koko alkuvuoden ja jossain vaiheessa sitten paljastin, että olen raskaana ja LA on heinäkuussa. Toinen ystävistä ehdotti tämän jälkeen, että tapaisimme heinäkuussa, jolloin minä voisin vain ottaa hieman rauhallisemmin kuin muut - olisimme siis tavanneet paikassa, jonne joudun matkustamaan viisi tuntia yhteen suuntaan julkisilla. Haloo...

Mäkään en muuten läheskään aina ole kartalla viikoistani vaan joudun ne aina hakemaan jollain laskurilla.

Yks työkaverim alkoi ruokatunnilla yhtäkkiä selitellä
että ei se ensimmäinen vauvavuosi mitään herkkua ole ja
että kielteiset tunteetkin on sallittuja kunhan ne ei jää päälle.
MITÄÄÄÄ..

Kai se ny tiedossa on että se mitää ruusuilla tanssimista tule
olemaan mutta tuollasiakaa tarttisi tulla selittämää.. :D

Tylsyys: Mä en kans pysy oikein perillä mun viikoista.  Mä käyn aina täältä katsomassa, että mones viikko onkaan nyt menossa. 

"Sä et sit nuku seuraavaan 18 vuoteen". Asia selvä. Mennäänkö tässä sit seuraavat 18 v ihan zombina vai..... Mun kaveri,  jolla on kaksi muksua kertoi, että hän on kyllä nukkunut. Sopinut miehensä kanssa heräämisistä yms.. 

"Teidän täytyy muuttaa". Minne? Ihan oikeasti. Muutettiin juuri yksiöstä isoon kaksioon ja siinä ajateltiin selvitä aika kauan. Vai tarkoittaako tämä, että täytyy muuttaa pois pk-seudulta ja jättää osa sukulaisista, työt, ystävät yms. mikä on tärkeää. Ei onnistu. No way. 

Välillä nämä huomautukset saa mun veren kiehahtaa ihan kunnolla. 

Lisää sammakoita:

"Teidän pitää hankkia auto". Miksi? Meillä ei ole yht'äkkiä repäistä 15000 euroa autoon ja muihin kustannuksiin. Sitä paitsi me asutaan hyvien kulkuyhteyksien varrella ihan sen vuoksi ettei tarvittaisi autoa. Ja auton voi aina vuokrata ja tai ajaa taksilla, jos tarve tulee. 

Tosiaan nuista viikoista sen verran tarkennan et ei mullakaan sentään ole niin tarkkaa se laskeminen vaan yleensä jos joku kyselee et kuinkas pitkällä sun raskaus vastaus on tyyliin. "ootas olikos se viikko tuo vai tuo..." ja yleensä päälle tulee tarkistettua vaun tickeri.

Anopin kans tapaus meni nii et (mullahan sattuu aina uus viikko alkamaan maanantaisin siksiki pysyy paremmin kartalla) tuumasin vaan samalla kun selasin vau.fi sivustoa ja hoksin tickerin ja sanoin et "jaaha, se on taas alkanu uus raskausviikkoki..." Vastauksena oli et no "mää en yhdenkään raskauden aikana laskenu mun viikkoja..."

Ja yks kaveri katseli mun saamaa ultrakuvaa ja tuumas silmät kirkkaana (itsekkin lapsen saanut) "Sehän on poika!" Katsoin hetken kuvaa ja vastasin: "Pienenä vinkkinä: Se on jalka."

Kyllä joskus tulee mieleen, että ajatteleeko ihmiset yhtää mitää. Nähtiin yhden tuttavan kans kaupas, ja tämä siinä "ihasteli" mun kasvavaa vatsaa, ja kysyi kuinka pitkällä oon, johon vastasin että 20. viikko just alkoi, jolloin tää nainen tokaisi pelkästään: "aijaa, joo, mullahan tuli sillon yks raskaus kesken just 20. viikolla"!!! Ikävä asiahan se tietysti on, mutta myös sellanen asia mitä ei halua nyt välttämättä kuulla just tossa vaiheessa, varsinkin kun ei tunnistanu vauvan liikkeitä vielä tuolloin ja neuvolassa niiden suhteen oli jo hirveät paineet lyöty....

SueEllen hyi kamala miten tökeröä mennä töksäyttämään tollasta! Onhan se varmasti ikävää, mutta pitäis nyt vähän ajatella miltä toisesta tuntuu...

Mulla ei hirveesti niitä sammakoita oo tullu. Mitä nyt ala-aste ikäinen poika huus hississä mulle "Hirvee LÄSKI!", niin että koko bussi raikas =/

Kavereitten puolelta yks kaveri kysy, että "miten me muuten voidaan nähä sit ku se vauva on syntyny?" En oikein ymmärtänyt kysymystä, mutta kaveri ei suostunut sitten sitä selventämään...

Alkuraskaudesta lähinnä ärsytti sellaiset "mä tiiän paremmin, koska oon ollu raskaana" asenteet. Eli pari entistä työkaveria oli mun alkuraskaudessa sitä mieltä, että vaikka mulla ei ollu viikolle 10 vielä ollu pahaa aamupahoinvointia, niin että ois oksennellu, niin "odota vaan kuule, kyllä se sieltä tulee". Aha? Ei tullu... Jälkeenpäin kun kyselivät sitten hymyssä suin, että "noooo, tuliko sulle pahoinvointeja? Hehee" "Ei, eipä tullu" "Ai.... noooh, jokainen raskaus on erillainen..." Hahha! ollaan sitten niin jälkiviisaita että! :DD

Niin joo, ja sitten yhen kerran kun olin töissä (keikkailen siis päiväkodeissa), enkä tietty tuntenut uudesta paikasta ketään. Nostelin sitten siinä leluja lattialta toisen työkaverin kanssa, ja mainitsin ohimennen, että alkaa olla pikkuhiljaa hankalaa tää tavaroiden keräily lattialta tän vatsan kanssa. Toinen katto mua pitkään ja kysy, "ai, sä odotat vai?" Suu loksahti iteltä auki. Mitä se luuli? Että mulla on jättimäinen pallomaha omasta takaa?? Sanoin sitten siihen, että juu, kyllähän tässä viimeistä kolmannetta viedään jo... :D

"Ootpas sä paisunut/kasvanut/levinnyt/lihonut sitten viimenäkemän." -Joo, mä kun olen raskaana ja niin on tapana...
"Älä-älä-älä nyt vain kanna sitä, ettei mee kesken!" -Tää on 10kg maalisanko ja mä oon kantanu työkseni neljääkymmentä kiloa ennen raskautta. Mitäköhän kauppakassit mahtaa painaa??
"Kyllä se vielä tulee, odota vaan!" -Ei, mun ei oo tarvinnut oksentaa, saada hysteerisiä kohtauksia, enkä oo himoinnut erikoisia ruokia.

Mun on pakko lisätä tähän vielä yks juttu.

Oletko varma, että siellä on vain yksi / miten sulla on jo nyt noin iso maha? --->
On se kumma, kun on tälläinen vaahtosammuttimen ja hukkapätkän risteytys niin kait se vatsa tulee sieltä vähän voimakkaammin näkyviin... 

Takaisin