sairauslomat

situli

Jostain jotain jo tietävä
Heissan kaikille!
Ajattelin vähän kysellä että oletteko jo kovinkin usein joutuneet sairauslomalle? Mulla ensimmäinen alkoi nyt supistelujen takia vk 24+5. Tuli vaatimattomasti parin min välein kestoltaan 10-20s ja lääkärissä todettiin kohdunkaulan lyhentyneen 0,5cm. En mitenkään hirveän huolissani ole, lepo auttaa selvästi. Hiivaa epäillään syylliseksi. Olikin ihan mukava ylläri tuo täysin oireeton hiiva, ehdin jo huolestua yön pikkutunneilla että joudun sairaalaan vuodelepoon.
Nyt pitäis lähteä labraan, saas nähdä alkaako uudelleen supistelemaan.
 
Mä olen ollut yksittäisiä päiviä poissa töissä, flunssan takia. Raskaus ja flunssa vie totaalisesti voimat. Alkaa jo v¤%¤#%& koko flunssa. Alkuraskaudessa kun kipeeksi tulin, niin sen jälkeen en ole tervettä päivää nähnyt. Joskus olo sentään on parempi.
 
Mulla oli myös täysin oireeton hiiva ja siitä johtui satunnaiset supistukset.

Oon selän takia nyt 4vk sairaslomalla yhteensä siis, oon yrittänyt saikkujen välissä käydä töissä mutta hankalaa se seisomatyön tekeminen on jos ei pysty kunnolla kävelemään... ja sitä ennen olin viikon ylähengitystie infektion takia.
 
Olin heinäkuussa kun oli ne hirmu helteet ja hirmu pahoinvoinnit [:'(] viikon sairaslomalla.
Nyt myöhemmin syyskuussa olin myös viikon hirveässä räkätaudissa, mutta muuten olen onneksi voinút VIELÄ (koputtaa puuta!) tehdä ihan normaalisti töitä [;)]
 
Itse olin sairaslomalla yhden päivän "uupumuksen" takia joitain viikkoja sitten... Menin lääkäriin koska oli kova ahistus ja sekava olo. Stressistä se johtui ja päivän lepo teki ihmeitä.

Viime viikolla olin kaksi päivää sairaslomalla kovan mahakivun takia. Mulla on aikaisemmin todettu "ärtyvä paksusuoli" joten mahaongelmia on aina ollut. Mutta nyt raskauden aikana nämä oireet eivät oikein pysy kurissa vaikka onkin tarkka ruokavalio. Varsinkin ummetusta on :(

Muuten ei ole tarvinnut olla sairaslomalla - ja toivon että voin olla töissä ihan äitiyslomalle asti.
 
Labranäyte puhdas, mutta supistelu jatkuu kun lähtee liikkeelle. Muuten ok, mut ne tulee vieläkin parin min välein, eli olo tukala. Pitää mennä uudelleen lääkäriin. PRKL. Henkisesti tosi rankkaa jos nyt jo joudun pois töistä. Palaan kun selviää lisää lääkärissä, tuskin ovat harjoitussupistukset näinkin kipeitä...
 
Voimia sinulle Situli!
Jos joudut pois töistä niin se on sillon parasta mahdollista sinulle sekä vauvelille.
 
Onko noi "piilevät" hiivat huomattu teillä neuvolan pissanäytteistä vai mistä? Itelläni ei ole ollu ikinä hiivatulehdusta ja nyt kuukauden verran tullu runsaammin valkovuotoa ja vähän kutinaa ... mutta se kai kuuluu raskauteen anyways .. mietin vaan että voiko olla tulehdustaki ... 
 
niin tuota... millainen on oireeton hiiva?
Mulla kans noita supisteluja sekä runsasta valkovuotoa... vuotoa tosin on esiintynyt aiemmissakin raskauksissa.
Miten hiiva todetaan jos ei kutise tai ole muita selkeitä oireita?
 
Eli oireettomalla hiivalla tarkoitin sitä et ei vuotoja, kutinaa, ei yhtään mitään oireita muutaku supistelu. Tk lääkäri kurkkas ja ilmoitti hiivasta. Muutenkin olen ollut ihmeen "vuodoton" :) Eli lääkäri pisti sit eilen lähetteen Jorviin ja tää tyttö joutui 1.12 asti saikulle. Onneksi supisti juuri tutkimuksen aikaan ja lääkäri huomasi supistusten avaavan kohdunsuuta tms. (meni vähän ohi) se niistä töistä sitten. On tosi paska olo. Nyt jo ikävä hoitolapsia. Olen siis kotiin palkattu lastenhoitaja, eli muksut tosi läheisiä. Ja huono homma työnantajille kun jotuvat palkkaamaan uuden hoitajan. Muuten helpottunut, että vauva voi hyvin ja että ulos sieltä ei oltu tulossa :) Joku tulehdus luutavimmin vaivaa, lääkäri ei kyllä sanonut mitään syytä supistelulle. Kokeet otettu, selviää vasta ensi viikolla tulokset. Nyt on sitten hyvää aikaa sisustaa uutta kämppää, tehdä ostoksia yms. makuultaan :)
 
situli: vointeja sinne ja muista nyt ottaa rauhassa... pitää kans kysyä onko mulla tota samaa kun runsasta vuotoa tosiaan on, no kutinaa ei, mut supisteluja juu... useasti päivässä. Pistää masun ihan tönköksi/kovaksi ja puhkutaan... kipeetä ei tee mut anyways... paree se on silti tutkia.
Muillekin sairaslomalla oleville parempia vointeja ja muistakaa levätä! [:)]
 
Joo kyllä se hiiva kannattaa ehdottomasti tutkituttaa ja hoitaa.

Itse just matkalla lääkäriin jatkamaan sairaslomaa, jos kirjottaisivat tällä kertaa pidemmän kun tila on täysin ennallaan, ei olla menty parempaan eikä huonompaan suuntaan.
 
Täällä sairasloma jatkuu äitiysloman alkuun. Tänään lääkäri kirjoitti yhtäjaksoiseksi tämän viimeisen kuukauden ja vähän rapiat päälle. Todistuksessa on syynä lannerangan ja iskiaksen kipu. Lisätietoihin laittoi että en kykene töihin enää raskauden aikana.

Vähän harmittaa mutta eipä tarvii enää miettiä koko asiaa ja voi vaan yrittää kipujen keskellä nauttia siitä että vielä on aikaa ihan itselle. Ja vauvaa ajatellen tämä on kumminkin parempi näin.
 
Mulla sama juttu. Sairausloma jatkuu äippälomaan asti ennenaikaisten supistelujen takia. Syytä ei selvinnyt, kaikki näytteet puhtaat, ei siis edes hiivaa. Kohdunkanava palautunut normaali mittoihinsa. Jorvissa käynti viime ma aiheutti supistelut uudelleen, tulee usein, mutta ei kipeitä, mutta eilinen päivä oli taas ihan hirvee, nyt olo suht ok. Lepoa vaan.
 
Olen ollut muutaman keraan saikella. Nyt tuli kans flunssa ja voimat meni totaalisesti. Itsellä todella raskas työ joka koettelee voimia:)
 
Takaisin
Top