Sairausloma?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Salmarii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Salmarii

Oman äänensä löytänyt
Mulla on siis koulu kesken ja fyysistä hommaa, jalat ja selkä ei anna periksi ja koulun jälkeen ku tartteis esikoinen hakea on jo niin kipeät jalat ettei jaksais edes kävellä. Sit tietty kotiin ja ruuat ja siivoukset ja esikoisen kanssa oloa ja oikeestaan maatessa menee loppupäivä mahdollisimman paljon.. huono omatunto kun ei jaksa koulua ja huono omatunto kun ei koulun jälkeen jaksa esikoisen kanssa samalla tavalla.. oon nyt ollut viikon saikulla supistuksien takia ja huomenna ois tarkoitus soittaa nlaan ja pyytää saikkua selän ja jalkojen takia koska ei vaan enään jaksa.. mut nyt ne on lomalla ollut hyvät joteb tuntuu sekin hassulta.. heti jos tekee liikaa niin huomaa kyllä ...

Mut nyt mua ahdistaa suunnattomasti soittaa sinne ja pyytää saikkua..en osaa pyytää ja ahdistaa jos en saakkaan? Mitä mä sanon ja saako sitä muka jos vaan pyytää... Huomenna rv25+0

Kaikilla on tietysti yksilölliset saikun tarpeet, ja lääkäritkin lienee erilaisia...
mut mä sain rv24+4 saikkua vaan pyytämällä sitä, ja samantien kirjoitti lääkäri äitiysloman alkuun asti... eli reilun 11viikkoa. Oli sitä mieltä, et jos en pysty töihin silloin, ni ei se tilanne ainakaan parane.

Nyt rv27+1 menossa...

On joo toki yksilölliset:) ite oon ollu muutenkin aika paljon saikulla.. oksentelu ja supistukset ne tosin on tullut pyytämättä kun oon soittanut ja kysynyt et mitä teen . Nyt on vaan pakko pyytää, ja se ahdistaa kauheesti .. pelottaa oikeen soittaa sinne huomenna

Ei sairasloman pyytämistä tarvitse pelätä.
On parempi oikeesti varoa, kuin katua.
Ja itteä täytyy kuunnella ja omaa kehoa.
Nyt ajattelet vaan mikä on parasta sulle, on parasta myös vauvalle ja kaikille muillekin.
Ja jos se on sairasloma, niin sitten se vaan on sairasloma ja piste.
Mut älä missään nimessä vedä itteäs piippuun.
Ja kun supistuksiakin ollut ja kaikkea.
Meidän neuvolassa ymmärrettäisiin tilanne ainakin ihan täysin.
Ja toivotaan että sairasloma onnistuu ja pääset keräilemään ja säästelemään voimiasi tulevaan.

Nimim. Sairaslomalla ja pakkolevossa perjantaista asti ja töihin ei ole todellakaan enää asiaa

Itse hain saikkua juuri vikme viikolla, kun tuntui että koko rkoppa oli "sippipoikkiväsynyt" ja kipuja siellä ja täällä enkä ehtinyt ollenkaan lepäämään. Sain huimat 2 päivää... Ja siltikkin kun soitin pomolle töihin että olen saikulla niin pomo meinas että mun pitää silti tulla töihin, että laittaa mut toimistotöihin (olen siis oikeasti seisomatöissä). Piti uudestaan soittaa lääkärille ja kysyä että mikä se hoito-ohje olikaan, että pystynkö istumatyöhön. No onneksi lääkäri oli samaa mieltä mun kanssa etten mihnkään istumatyöhönkään nyt lähde. Mutta meinas mennä omaan pomoon mulla hermo....

Pomot ei valitettavasti aina ymmärrä, mutta ei niille mitään tarvii selitellä. Meillä saa neuvolasta saikkua pyytämällä, miun vaivat on otettu tosissaan eikä paljoa kysellä, tosin miun saikut ei oo vielä kivuista johtuvia ollu. Toivottavasti Salmarii sait soitettua ja saat ehdottomasti tarvitsemasi levon :)

Meillä ei kelpaa neuvolalääkärin kirjottama saikku vaan pitää olla työterveyslääkärin. Itselläni on varattu parin viikon päähän lääkäri-aika, katsotaan mikä oma vointi silloin on. Vähän alkaa tosiaan väsymys painamaan ja selkä ja jalat olemaan todella kipeitä. Saattaa mennä parikin päivää työvuorosta palautumiseen jos on ollut kiire vuoro eikä ole ehtinyt istahtamaan.

Soitin tosiaan neuvolan puhelinaikana ja aikoja ei lähipäivinä ole.. käskettiin soittaa tk josta ei tietenkään siihen aikaan enää saa samalle päivälle aikaa. Hän oid sieltä voinut varata ajan mulle huomis aamuksi, mutta mulla on 8.10 sokerirasitus... eli mun täytyy soittaa sit heti huomenna aamulla sinne ..

Mut ihan ainakin ymmärtäväisesti nää hoitajat puhui. Toivottavasti lääkäri ois sitten yhtä mukava

Takaisin