Sairastelu ja äänen menettäminen raskaana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Wiivi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Wiivi

Oman äänensä löytänyt
Hei!
Onko kohtalotovereita jatkuvasti kipeänä olemisesta raskaana?

Itse olen 27+0 viikolla ja olen 7viikkoa putkeen ollut eri hengitystieoireiden kourissa. Oireet vain pahenevat, mutta sekä kunnallisen että työterveyden puolella taputtavat selkään ja sanovat että virustaudit paranevat itsekseen :(

Aamulla herätessä mulla oli ääni hävinnyt kokonaan.. siis oikeasti kokonaan, itkin miehelle kun olin niin ahdistunut kun ääntä ei tullut.. ääni ei ole edelleenkään palautunut vaikka en ole puhunut mitään 12 tuntiin.. pelottaa että ääni ei palaa koskaan :(

Anteeksi pitkä viesti! Kaipaisin vain ilmeisesti vertaistukea, tuntuu että ei yhtään ehdi nauttia raskaana olosta kun ensin miulla oli 20 viikolle asti jatkuvaa pahoinvointia ja siitä jatkona jatkuvat rajut hengitystieoireet..

Kiitos kaikille vastauksista ja kokemuksista❤️

Hei!

Itse olen 27+0 viikolla ja olen 7viikkoa putkeen ollut eri hengitystieoireiden kourissa. Oireet vain pahenevat, mutta sekä kunnallisen että työterveyden puolella taputtavat selkään ja sanovat että virustaudit paranevat itsekseen :(

Aamulla herätessä mulla oli ääni hävinnyt kokonaan.. siis oikeasti kokonaan, itkin miehelle kun olin niin ahdistunut kun ääntä ei tullut.. ääni ei ole edelleenkään palautunut vaikka en ole puhunut mitään 12 tuntiin.. pelottaa että ääni ei palaa koskaan :(

Anteeksi pitkä viesti! Kaipaisin vain ilmeisesti vertaistukea, tuntuu että ei yhtään ehdi nauttia raskaana olosta kun ensin miulla oli 20 viikolle asti jatkuvaa pahoinvointia ja siitä jatkona jatkuvat rajut hengitystieoireet..

En ole (onneksi) enää raskaana, mutta itsekin sairastin kyllä kaiken vaikeimman kautta.. Juuri tuollainen pari kuukautta meni aika samoilla viikoilla 2 peräkkäisessä taudissa, joista toisessa oli 3vk kurkkukipu ja toinen toi piiitkän keuhkoputkentulehduksen ja hirveät räkäiset yskökset. Asiaa ei minullakaan auttanut se, että voin muutenkin tosi huonosti pahoinvoinnin ja kipujen takia koko raskausajan. Eli paljon voimia sinne, ymmärrän hyvin kun ei vaan oikeasti ole yhtään mahdollista nauttia raskaudesta ja se saa harmittaa jo itsessään. Itsellenikään ei varsinaisia nopeuttavia hoitoja ollut, mutta löytyisikö mitään keinoja mikä helpottaisi oloa.. Tuo äänen menetys on myös inhottavaa, useinhan se liittyy lievään kurkunpäätulehdukseen ja suositeltavaahan olisi sitten lepuuttaa ääntä kokonaan. Jos muuten vointi jatkuvasti huononee tai esim. töissä pitäisi pystyä puhumaan niin lääkärin arvio lienee uudelleen paikallaan. Toivottavasti paranet pian ja pysyisit loppuraskauden terveenä!

Mie kanssa olin raskaana ollessa kipeänä koko ajan. Alkuraskaudessa lenssut ja koronat menivät vielä siedettävästi, mutta loppupuolella sairastin ihan kunnolla. Jouduin käymään sairaalassa, kun lähettivät terkkarin päivystyksestä, kun olin sen verran huonossa kunnossa. Yskin veristä limaa ja oli muutenkin ontelot täynnä räkää ja happisaturaatio aivan surkea. Ihan kamalaa, kun ei saanut kunnon lääkitystäkään raskauden takia. Vaan siitä ja muutenkin vaikeasta raskausajasta selvisin ja tyttö on ilmeisesti saanut vatsassa jo huikean vastustuskyvyn, kun eipä tuo tässä kahden vuoden aikana ole pahemmin sairastanut. 😄

Hei!

Mä olin 4. raskaudessa noin 4-5kk putkeen raskaana eli about H13-H37. Raskasta oli, kun piti kipeänä/puolikuntoisena hoitaa kipeitä lapsia ja käydä töissä. Ruokahalu katosi ja paino ei noussut koko aikana juuri ollenkaan. Oireet loppui kun jäin äitiyslomalle noin 1vk ennen vauvan syntymää.

Olin kyllä jo tottunut kipenä olemiseen, kun edellinenkin syksy meni sairastellessa noin 4-5kk putkeen, enkä ollut silloin raskaana. Tänä syksynä ollaan pysytty terveempinä ottamalla koko perhe joka päivä hyvää maitohappobakteeria ja isomalla annoksella D:tä :Flexed Biceps:

Tsemppiä ja paranemisia. ❤️ Pitkät flunssat on aina kurjia ja raskaana voi olla vielä tukalampaa. 🥺 Multa lähti viime syksynä samaan tapaan ääni täysin. En ollut raskaana, mutta oli kyllä kaikin puolin ikävä tilanne. Leikkasin kartongista kortteja joihin kirjoitin usein sanottavia asioita kuten "kiitos" tai "kysy isiltä" (jälkimmäistä näytin esikoiselle). Pari päivää taisi mennä, mutta lopulta ääni alkoi palata. Pitkään oli kyllä käheänä.

Takaisin