sairasloma

Charlie

Silmät suurina ihmettelijä
Hei kaikki toukokuun mamat! Olen käynyt täällä lukemassa teidän keskusteluja, mutta en ole itse vielä aikaisemmin kirjoittanut. Olen muuttanut vasta joku aika sitten ulkomailta takaisin Suomeen, ja en ole ihan perillä kaikista näistä käytännöistä, joten ajattelin kysyä jos joku teistä tietäisi.
Minulla on ollut viimeisten viikkojen aikana tosi raskasta töissä. Olen sairaanhoitaja. Olen ajatellut, että tämän jatkuvan stressin, unettomuuden ja pahan olon takia saatan joutua jäämään sairaslomalle ennen mammaloman alkua. Kysymykseni kuuluukin, kuinka monta viikkoa voi olla töistä poissa sairaslomalla ilman että palkka laskee? Yritin hakea Kelan sivuilta tietoa, mutta sieltä ei ainakaan löytynyt..
Toivotan teille kaikille ihanaa viimeistä raskauskolmannesta!
Charlie
 
Hei,

Näin ainakin Tampereella koska selvitin asiaa taannoin itsekin. Ehkä asiaan vaikuttaa muukin esim Kvtes ymv.., mutta palkanlaskennasta neuvottiin minulle näin.
Palkallisella sairaslomalla voit olla 60 päivää ja siihen lasketaan viikonloput mukaan. Sen jälkeen menee pienennetylle osuudelle joksikin aikaa ja sen jälkeen Kelan rahalle.
 
Meillä se riippuu siitä kuinka pitkään on talossa ollut. Alle 5vuotta talossa olleilla se on 4 viikkoa samasta syystä, yli 5 vuotta 6 viikkoa...
 
vierailen kesäkuisista.. Käypä läpi sun TES, siis se mihin kuulut. Nuo ajat ja päivät riippuu siitä, mihin tessiin kuuluu ja kuinka kauan on ollut talon kirjoilla, niin kuin edellinen sanoikin jo [:)]

Esim mulla, kuulun puualan tessiin, niin yli 5v talossa olleena saan 42päivältä, jos olisin ollut yli 10, saisin jo 52..
 
Takaisin
Top