Sairasloma

Monstera11

Oman äänensä löytänyt
Oletteko joutuneet ottamaan sairaslomaa? Itse harkitsen. Vatsan toiminnan kanssa ollut ongelmaa koko alkuraskauden ja se lisää vielä muutenkin etovaa olo. Eilenkin töissä laskin minuutteja, että pääsen kotiin. Vatsa oli todella turvonnut ja kipeä koko päivän. Vatsan takia nukun myös huonosti, joten olen myös todella väsynyt. Mietin olisiko vain helpompi luovuttaa ja kysyä sairaslomaa. :sad001
 
Täällä ollaan jo toista viikkoa sairaslomalla pahoinvoinnin takia. En itse näe syytä olla töissä kun ei pysty keskittymään mihinkään ja kaikki energia menee "pärjäämiseen". Stressaannun vain ja sehän sitten pistää koko pääkopan sekaisin ja vie yöunet. :dead:
 
Mua vähän jännittää, että miten mun käy kun olen tuntipalkkainen keikkafirmalainen, et miten onnistuu sairausloma jos ja kun selkä ei kestä äitiyslomaan asti tätä työtä. Kaipa mä saan Kelasta jotain tukea sitten mutta huononeeko äitiysrahat sitten ja mahtaako olla työn takana, että sairausloma onnistuu näin? Aiemmin olen ollut vain yksittäisiä päiviä saikulla, jolloin oon korvauksena saanut joko en mitään tai sitten 25-50 % palkasta. Viime kerralla jäin "omalle kesälomalle" ennen äitiyslomaa (selän takia) eli käytännössä työttömäksi, ja yritin saada Kelasta jotain tukea, mutta olin heidän mielestään opiskelija, kun mulla oli kirjat oppilaitoksella vaikken tuolloin opiskellutkaan ja toimitin asiasta todisteet. Jouduin vielä Kelalle tuolta vuodelta maksamaan tonnin edestä tukia takaisin, kun olin heidän mielestään tienannut liikaa kyseisenä vuonna. En vieläkään ymmärrä miten tienasin liikaa, kun nostin tammi-toukokuun tuet ja työskentelin kesän sekä alkuvuodesta vain satunnaisesti, ja elelin tosiaan kolmisen viikkoa ilman rahaa ekaa äitiysrahaa odotellessa. Hankalia nämä kiemurat. Jos jollakulla keikkafirmalaisen saikusta kokemusta, niin kiinnostaisi kuulla, kun googlettamalla en tullut viisaammaksi eikä firman sivulla kerrota muusta kuin kuukausipalkkaisen sairastamisesta.
 
Joulukuusta asti joutunut olemaan saikulla pahoinvoinnin takia, vakituisessa työssä olen ja pomo on onneksi ihanan ymmärtäväinen. Tiputuksessa käyty pari kertaa kun keinot kotona loppuneet kesken, mutta kyllä täältä vielä noustaan. :)
En kyllä suosittele kenenkään väkisin olemaan huono kuntoisena työmaalla, oma ja pikkuisen terveys töiden edelle ja lepoa vaan kun sitä tarvii. :happy::dead:
 
Mie olen sairaslomalla, mutta eri syystä kuin raskaus. Leikkauksen jäljiltä en ole pystynyt palamaan vielä, fyysiseen työhön. En tiedä palaanko ennen äitiyslomaa, katsellaan...
 
Takaisin
Top