Sairaalakassi

joval

Näppärä viestien naputtelija
Joko te ootte alkanu pakkailemaan tavaroita mukaan sairaalaan? Saa nähä jos itse täs viikon aikana koittais saada jotain aikaseks että laittais edes jotain pientä sinne.. Jotenkin on sellainen olo että tää neiti ei malta pysyä loppuun asti mahassa.. :) (Kuitenki menee 2vkoa yli xD) 

Sais vaa tuon uuden pesukoneen jo kotia nii sais alkaa pyykkäämään ja laittamaan TAAAS uusia vauvan vaatteita kaappiin valmiiksi:) Vaipat ja muut laitoin jo omille paikoilleen kodinhoitohuoneeseen.. :) 

=Lasken pian päiviä koska on LA :) 
 
Mä nyt tulen vielä vähän perässä että en ihan vielä ole mitään muutenkaan pakkailemassa, mutta olen toisaalta ajatellut että äiti saa käydä hakemassa meiltä sitten tavaraa tarpeen mukaan. Pakata ajattelin lähinnä jotkut omat pikkarit (jos KUITENKIN pystyis käyttämään) ja sitten omat ja lapsen kotiinpaluuvaatteet. En tiedä mitä muuta sitä sitten tarvis? Musaa aattelin ladata puhelimeen joten ne kuulokkeet pitää muistaa. Jos nyt ihan valtavan tylsää tulee, mitä epäilen, saan kyllä jostain sitten luettavaa tms. Karkin napostelua en viitti edesauttaa pakkaamalla namuja mukaan, ja mielestäni hieno ajatus varata energiapatukoita synnytyksen ajaksi vesitettiin sekin kun kuulemma ei saa syödä muuta kuin nestemäistä jos päädytään sektioon (tämä ei ole mikään virallinen tieto, täytyy vielä kysyä synnytysvalmennuksessa että ihan oikeesti vai, pelkään että miten jaksan jos en saa syödäkseni - tai no ehkä luonto on ajatellut tämänkin valmiiksi :D).
Mitä meinaatte pakkailla?
 
Mie oon jo pakkaillu viikonloppuna sairaalakassia.
Elikkä mie laitoin kassiin:
Mun ja vauvan kotiutumisvaatteet
Peseytymistarpeet (en tykkää sairaalan pesuaineista)
patterit ja puh.laturin.
Huulirasvan
ja vauvalle tutti :)
neuvolakortti kulkee muutenki mukana ja puhelin.
kameran ku muistais sit ottaa ku lähtee
ja hiuslenkkiä (pakkasin varmuudenvuoksi mukaan,ku mul on pitkäyt hiukset)
 
Toi HUS:n lista on aika kattava; kännykän ja laturin kun vielä lisää. Kotiutumisvaatteet ehtii mies tuomaan myöhemminkin, mutta täytyy ne valmiiksi pakata edes kotiin, ei mies niitä kaapista löydä ;-p. Voi olla, että samalla vaivalla otan mukaan. Noista "voi ottaa mukaan", niin ottaisin mukaan imetysliivit+liivinsuojat ja kameran (+laturin). Joissain listoissa joskus näkyy Bepanthen, mut sitä saa sairaalasta, joten ei tarvi omaa mukaan.

Pillimehuja ajattelin pakata. Viimeksi ainakin niitä oli kiva juoda, kun ei tarvinnut nousta edes istumaan... siis sitten synnytyksen jälkeen. =)

Ja pakkaamisen aloitan sitten joskus... todennäköisesti tyyliin vasta viikolla 38 tms.
 
:) tässä ois jonku laista listaa, ite en ooo viel mittää pakannu mut lista löytyy :P

Äidille:
-Äitiyskortti/ neuvolakortti
-Mies jos löytyy
-Toivelista synnytyksestä
-Musiikkia
-Juomista ja pientä sokerista (lakritsia, luumuja, kuivattuja hedelmiä)
-Kaurapussi
-Ristikoita ja lukemista
-Imetysliivit ja liivisuojat
-omat vaatteet
-Hygienia jutut ( dödö, shamppoot, hammasharja, meikit, siteitä )
-Kynä
-Yöpaita/oloasu
-Alusvaatteet
-Kännykkä ja laturi

Vauvalle:
-Aluspaita
-Alushousut
-Vaippa
-Potkupuku
-sukat ja tumput
-Haalari/ makuupussi
-Vauvanpeitto
-Turvakaukalo

Isälle:
-
Kamera
-sikari
-sisua
-Hygienia jutut
-vaihtovaatteet
-kännykkä
 
Eilen illalla juuri ennen nukkumaan menoa tuli niin kirpaiseva supistus että mieskin oikein säikähti että nytkö se alkaa :) Mutta onneksi jäi siihen yhteen tosi kipeään suppariin.. Sanoinkin sille sitte sängyssä että täytyy vissiin ihan oikeasti ottaa asiaksi kassin pakkaaminen pian.. Tuokin supistus tuli ihan pienestä, laitoin keittiön lyöntiin, pyyhii pöydät ja vähän tiskikonetta tyhjäsin ja täytin..Sen varaan ei uskalla jättää että mies toisi laitokselle vaatteet :D Se ei kuitenkaan tiedä mitä tarkoitan ja hyvä kun tietää missä vaatteeni säilytän :D Perusmies kun on.. Täytyyki vissii tänää vähä kurkkia kaappeja ja ettiä edes laukku minne laittaa vaatteet :)
 
jooo ehkä se on parempi et se on valmiina ku sitte päivitellä sitä et ei laittanu ajoissa :) itellä kans eilen supisteli aika kipeesti mut onneksi ei tänään oo ollu mitään, mies sitte otti puheeksi sairaalakassin.. ite ajattelin vain että Herranjestas ei nyt vielä.. tuntuu et aika loppuu kesken :) mutr ehkä se pittää ihan varalta pakata jos vaavi aikoo ennenaikoja tullla, mutta toivotaan että ei :)
 
Oon pakannu sairaalakassiin vauvalle kaikki mitä tarvii. Laitoin bobyn, housut ja napitettavan paidan, sukat ja töppöset käsille, pipon, yhden harson ja viltin ja vaipan ja sellanen paksumpi haalari. Tuttia en ota mukaan, ettei pikkunen totu sitten vain sitä imeskelemään, vaan oppis tuohon tissiin ensin(jos sieltä jotain tulee) emoticon  Itelleni en oo mitään vielä pakannu ku kuitenki tarvin joka päivä esim. hiusharjaa tai nuita olohousuja(jotka meinaan sairaalaan ottaa). Mutta noi pillimehut oli hyvä idea :) pitää käydä kattelemassa kaupasta jotain kivaa :)
 
Oottepas olleet ahkeria. Minä en oo pessy vielä äitiyspakkauksen vaatteitakaan... Tää on just tätä, ku lomalle jää niin sit se kiire vasta alkaa. Oon ollu jo viikon, mut vauvan tuloo en oo olevinaan vielä kerenny valmistella.
emoticon
 
Mulla toi sairaalakassin pakkaaminen alko todenteolla eilen kun jouduin sinne päivystykseen lähteen käymään.. Kaapista kaivoin vauvoille bodyt ja site sellaset huppariasut. Aiemmin sinne olinkin jo heittäny haalarit äippäpakkauksesta ja sukat ja tumput ja pipot. Nyt laitoin vielä varmuudeks ne paksummat haalarit jos onkin vähän viileempi päivä. Itelle oon sinne heittäny jo vaatteita, pari paitaa, toiset oloasuhousut ja sukkia ja alusvaatteita. Ja kirjan tietty kun mun tuurilla pitää pari päivää odotella enneku pojat suostuu pihalle. Vielä pitäs pari levyä polttaa "rauhottavaa"musiikkia (WASPia ja Mötley Crueta :D) Ja kattoo pesutarvikkeet valmiiks niin että ukko sitten osaa ne mukaan ottaa kun tarvii. Ja kameran laturi sekä puhelimen laturi pitäs vielä laittaa. Tutteja mietin että otanko niitä sinne mukaan ollenkaan vai pärjättäiskö ilman niitä. Toisaalta jos niille tulee tarve niin eiköhän ukko voi sitten niitä sinne tuoda. Vielä pitäs niitä siteitä sinne laittaa ja liivinsuojia. Imetysliivejä en oo muuten ees hommannu ja mietin et hommaanko ollenkaan.. Ehkä hommaan sitten jos koen että niitä tarvin. Äitiyskkortti nyt on aina tuolla laukussa ja yleensä en ilman laukkua ovesta ulos lähde. Hmmn.. ehkä mulla alkaa jo kaikki oleellinen siellä kassissa olemaan. Se mitä ei oo niin tuokoon ukko myöhemmin.. :D
 
OOOOUUUHHH !!! Mä oon kokonaan unohtanu koko sairaala kassin.. Heh kannattais varmaan munkin alkaa käymään se läpi ei ihan hetkessä kotia lähetä mitään hakeen ku synnärille 100 kilsaa.. Nooh kai mä kerkeen viel.. Vaipatkin täytyis käydä ostamassa valmitteeks kaikki muu pitäis olla.. Nii ja jotai rasvoja jos vauva sattuu tartteen
 
Mulla on kotona tällä hetkellä vain yksi vauvan body. Kaikki muut vauvan vaatteet on anopilla varastossa. Ajattelin sitten käydä läpi ja pestä, kun jään äitiyslomalle.

Isälle en pakkaa mitään mukaan, kun meillä isä toki tulee synnytykseen, muttei oteta missään nimessä perhehuonetta. Isä kun hoitaa esikoista mun ja vauvan ollessa sairaalassa.

Vauvalle en vaippaa ottais mukaan, vaan käytän sairaalan vaippoja (myös kotimatkalle). Tietty jos heti haluaa alkaa kestoilemaan niin sitten...
 
Olen ruksannut jo paperille mitä otan, mutten saanut kassiin asti :D Itse meinaan ottaa
Minulle:
-Neuvolakortti
-Hammasharja+tahna
-Dödö,shamppoo,suihkusaippua
-Miniläppäri+mokkula
-Imetysliivit+suojat
-Namia,limua yms...
Mies saa tuoda kotiutumisvaatteet minulle pestynä :D
Vaavi:
-Tutti+unilelu mukaan sairaalaan
Mies saa tuoda myös vaavin kotiintulovaatteet kun on sen aika (Body,puolpotkarit,sukat,töppöset käsiin,pipo,collegepuku/velourpuku,kaukalo) Ne on laitettu valmiiksi. Huomasin vain esikoisesta että ne olivat ihan turhat sairaalassa kun niitä siellä ees tarvittu ennen kuin kotiin päästiin. eipä tuu sairaalakassi niin täyteen. Ja tietty tuota asukokonaisuutta katsotaan sen mukaan kun tietää mikä sääkin on. Vuosi sitten huhtikuun lopussa/toukokuun alussa oli yli 20 astetta lämmintä, mutta saa nähä tänävuonna...






















 
Mulla oli viimeks karkkia (ja sipsejä ja mies toi limsaa) mukana. Ja sit äiti ja sisko ja kaveri toi kaikki karkkia kun tuli vauvaa katsomaan. Sitten mä jouduin yhtäkkiä vaihtamaan huonetta ja käskivät vaan tyhjentää tavarat sänkyyn, niin sänky rullattiin toiseen huoneeseen. Vähäsen hävetti se herkkuvuori siinä sängyn päällä =)
 
Vitsi kun on ihan ulalla siitäkin et mitä se lapsi tarvitsee kun lähdetään sieltä kotiin, eri osia vaikka miten monta. Tähän saakka olen ajatellut että "vaatteet". Voi tenava parka, mihin joutuu... :DD
 
Joko kaikilla on sairaalakassi pakattuna? Mä oon tässä vähitellen aloitellut pakkailuja. Kun oletan, että vielä ainakin neljä viikkoa menee. Niin vissiin tuleva isäkin arvelee, kun ei ole vieläkään edes aloittanut pinnasängyn hiomista & maalaamista. Lupaili äsken, että ens viikolla.
 
Olkaa viisampia kuin minä ja pakatkaa kassi hyvissä ajoin. Lapsi vedet kun meni niin ei ollu kassi pakattuna ja arvatkaa mikä paniikki iski... Olin jo vähän aloitellut ja laitellut osan tavaroista vauvan sängylle valmiiksi...ja kovasti miettinyt mitä tarvii matkaan. Siinä paniikissa sitten pakkasin sen ja matkasta unohtui nännirasva, vauvan ulkolakki, isot siteet itelle ja tutti. Mutta mies kävi välillä kotona niin saatiin nekin matkaan. Kodin ja sairaalan välimatka on vaan 220km. Et et näin meillä. Ja tutti saatiin sairaalasta. Ja kauppoja on varmasti aina sairaalan lähettyvillä jos jotain jää.
 
Eikö sairaalasta saa enää nykyään nännirasvaa (Bepanthenia mä ainakin viimeksi käytin, sairaalan tarvikkeita)? Siteitä nyt ainakin saa, niitä valtavia =).. ja kuten sanoit, onhan siinä kauppojakin lähellä. Meillä onneksi matkaa sairaalaan vain 25 km, joten mies kyllä sahaa tätä väliä varmasti (kun pitää hoitaa esikoistakin).
 
Mulle on ainakin lupailtu, että sieltä saa jotain rasvaa...

Onko ne sairaalan alusvaatteet ihan järkkyjä, että onko kivempi ottaa omat pikkarit mukaan? Entä millaiset ne sukat siellä on? Mua ehkä vähän ällöttää ajatus pitää toisen jalassa olleita sukkia...

Mulla on ollut kassi pakattuna jo varmaan kuukauden :D Siellä on ainakin mun kotiinlähtövaatteet (pikkarit, kollarihousut, t-paita, huppari, sukat), villasukkia, tohvelit, kirja, siteitä, hygieniatarvikkeita (shampoo, hoitoaine, pesuaine, hammasharja ja tahna, rasvaa), kamera ja laturi, videokamera ladattuna (kuvataan Papua sitten kun se on syntynyt, ei mua synnyttämässä :D), kännykän laturi, pillimehuja, soijakaakaota (pillimehupaketeissa), jukurttipaussi-keksejä ja Papulle unilelurätti. Lisäksi oon suunnitellut sieppaavani hiusharjan, naamanpesuaineen ja naamarasvan, neuvolakortin ja Kelakortin mukaan, kun pitää lähteä...

Papulle oon pakannut hoitolaukkuun valmiiksi jotain kotiinlähtövaatteita, vaipan (varmuuden vuoksi), harsorätin ymsyms. Hoitolaukun laitoin turvakaukalon päälle ja tulevan isin oon ohjeistanut ottamaan vaan koko paketin mukaan, kun hakee sitten joskus meidät kotiin :D
 
Takaisin
Top